BizRemote by certSIGN

Crăciun în pandemie. Cadourile de sărbători, alese cu mai multă grijă

Reading Time: 2 minute

Este sezonul cadourilor alese cu grijă, conform rezultatelor unui nou studiu Mastercard, potrivit căruia consumatorii vor dedica mai mult timp și efort cadourilor de Crăciun din acest an – trei sferturi (77%) dintre europeni spun că 2020 este anul care le-a amintit care sunt lucrurile cu adevărat importante în viață și 65% își propun să ofere cadouri cu însemnătate.

În timp ce 58% dintre consumatori declară că vor restrânge bugetul alocat, după un an cu multe provocări, mai mult de jumătate (51%) spun că vor face cadouri mai personalizate, iar 45% vor investi mai mult timp în a le alege sau a le confecționa.

Provocările aduse de 2020 i-au făcut pe oameni să fie mult mai grijulii în fiecare zi, chiar și față de cei pe care nu îi cunosc, iar 17% afirmă că au cumpărat cadouri pentru un străin, în semn de susținere pentru cei nevoiași, după un an dificil.

Aproape jumătate (48%) dintre europeni au cumpărat cadouri pentru a susține o cauză: 1 din 5 (18%) au cumpărat produse pentru a sprijini o asociație caritabilă, 17% au achiziționat cadouri care susțin adopția animalelor de companie, iar 14% au făcut donații direct către o asociație, în numele cuiva. În plus, 19% au declarat că au cumpărat felicitări de Crăciun caritabile anul acesta.

De asemenea, europenii sunt mult mai atenți și la magazinele de unde cumpără în acest an. Jumătate  (50%) au declarat că, prin intermediul cadourilor de Crăciun, au putut contribui cu ceva pentru comunitate. Astfel, 59% au cumpărat de la producători locali pentru a ajuta la redresarea comunității, 44% au cumpărat felicitări de Crăciun de la mici afaceri locale, 61% vor cumpăra alimentele și băuturile pentru masa de Crăciun de la un magazin local, iar 27% au rezervat o masă pentru cina de Crăciun la un restaurant independent din cartierul în care locuiesc.

Coșurile cu produse artizanale (38%), cadourile pentru relaxare (37%) și fotografiile înrămate (35%) sunt primele pe lista de cadouri menționate de consumatori, urmate fiind de experiențe oferite cu scopul de a petrece timp împreună (32%) și decorațiuni personalizate (26%).

„Pentru mulți dintre noi, Crăciunul va arăta, fără îndoială, foarte diferit în acest an. Sezonul Sărbătorilor de iarnă a fost dintotdeauna o ocazie pentru cumpărături, însă, odată cu provocările din 2020, este emoționat faptul că europenii aleg să dedice mai mult timp, efort și valoare personală cadourilor de Crăciun”, a declarat Mark Barnett, Președintele Mastercard Europe.

„Micile afaceri reprezintă coloana vertebrală a economiei europene, așa că achizițiile locale vor face o mare diferență anul acesta, atât pentru comunitate, cât și pentru întreaga economie”, a adăugat reprezentantul Mastercard.

Top 10 cadouri:

  • Coșuri cu produse artizanale (38%)
  • Cadouri pentru relaxare (37%)
  • Fotografii înrămate sau albume (35%)
  • Experiențe oferite drept cadou, pentru a petrece mai mult timp împreună (32%)
  • Decorațiuni personalizate (26%)
  • Set de haine pentru cupluri (23%)
  • Lumânări handmade (16%)
  • O ilustrație sau un desen (15%)
  • O poezie sau o poveste scrisă de cel care o dăruiește (12%)
  • Jocuri de societate realizate în casă (11%)

Studiul a fost realizat cu ajutorul companiei de cercetare Fly Research, în noiembrie 2020, și a cuprins un eșantion de 16.000 respondenți adulți din 15 țări europene.

Oana Voinea

Recent Posts

Salt Bank: Roz este noul negru

Salt Bank este în pas cu moda și lansează un card roz, inspirat din moda genderless, un concept de fashion…

7 minute ago

Carrefour România a finalizat transformarea celui de-al treilea hipermarket Cora din București – magazinul Pantelimon

Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…

24 de minute ago

Hotel Zenith Conference & Spa intră în grupul Paradis Hotels & Resorts

Paradis Hotels & Resorts a preluat Hotel Zenith Conference & Spa din Mamaia crescând la 12 numărul unităților de cazare…

33 de minute ago

John Elkington: De la responsabilitate la regenerare

Cunoscut ca „nașul sustenabilității”, John Elkington este un pionier în domeniul sustenabilității și responsabilității corporative. Dezvoltator al conceptului de „Triple…

46 de minute ago

PPC finalizează achiziția de 700 mil. euro a portofoliului de energie regenerabilă din România al Evryo Group

PPC anunță finalizarea achiziției portofoliului de energie regenerabilă al Evryo Group în România, portofoliu deținut de fonduri administrate de Macquarie…

52 de minute ago

Rowenta sărbătorește 140 de ani de inovație

Rowenta, brandul de renume al companiei franceze Groupe SEB, aniversează 140 de ani de inovație și angajament față de îmbunătățirea…

54 de minute ago