BizRemote by certSIGN Finanțe Stiri

Crăciun în pandemie. Cadourile de sărbători, alese cu mai multă grijă

14 dec. 2020 2 min

Crăciun în pandemie. Cadourile de sărbători, alese cu mai multă grijă

Reading Time: 2 minute

Este sezonul cadourilor alese cu grijă, conform rezultatelor unui nou studiu Mastercard, potrivit căruia consumatorii vor dedica mai mult timp și efort cadourilor de Crăciun din acest an – trei sferturi (77%) dintre europeni spun că 2020 este anul care le-a amintit care sunt lucrurile cu adevărat importante în viață și 65% își propun să ofere cadouri cu însemnătate.

În timp ce 58% dintre consumatori declară că vor restrânge bugetul alocat, după un an cu multe provocări, mai mult de jumătate (51%) spun că vor face cadouri mai personalizate, iar 45% vor investi mai mult timp în a le alege sau a le confecționa.

Provocările aduse de 2020 i-au făcut pe oameni să fie mult mai grijulii în fiecare zi, chiar și față de cei pe care nu îi cunosc, iar 17% afirmă că au cumpărat cadouri pentru un străin, în semn de susținere pentru cei nevoiași, după un an dificil.

Aproape jumătate (48%) dintre europeni au cumpărat cadouri pentru a susține o cauză: 1 din 5 (18%) au cumpărat produse pentru a sprijini o asociație caritabilă, 17% au achiziționat cadouri care susțin adopția animalelor de companie, iar 14% au făcut donații direct către o asociație, în numele cuiva. În plus, 19% au declarat că au cumpărat felicitări de Crăciun caritabile anul acesta.

De asemenea, europenii sunt mult mai atenți și la magazinele de unde cumpără în acest an. Jumătate  (50%) au declarat că, prin intermediul cadourilor de Crăciun, au putut contribui cu ceva pentru comunitate. Astfel, 59% au cumpărat de la producători locali pentru a ajuta la redresarea comunității, 44% au cumpărat felicitări de Crăciun de la mici afaceri locale, 61% vor cumpăra alimentele și băuturile pentru masa de Crăciun de la un magazin local, iar 27% au rezervat o masă pentru cina de Crăciun la un restaurant independent din cartierul în care locuiesc.

Coșurile cu produse artizanale (38%), cadourile pentru relaxare (37%) și fotografiile înrămate (35%) sunt primele pe lista de cadouri menționate de consumatori, urmate fiind de experiențe oferite cu scopul de a petrece timp împreună (32%) și decorațiuni personalizate (26%).

„Pentru mulți dintre noi, Crăciunul va arăta, fără îndoială, foarte diferit în acest an. Sezonul Sărbătorilor de iarnă a fost dintotdeauna o ocazie pentru cumpărături, însă, odată cu provocările din 2020, este emoționat faptul că europenii aleg să dedice mai mult timp, efort și valoare personală cadourilor de Crăciun”, a declarat Mark Barnett, Președintele Mastercard Europe.

„Micile afaceri reprezintă coloana vertebrală a economiei europene, așa că achizițiile locale vor face o mare diferență anul acesta, atât pentru comunitate, cât și pentru întreaga economie”, a adăugat reprezentantul Mastercard.

Top 10 cadouri:

  • Coșuri cu produse artizanale (38%)
  • Cadouri pentru relaxare (37%)
  • Fotografii înrămate sau albume (35%)
  • Experiențe oferite drept cadou, pentru a petrece mai mult timp împreună (32%)
  • Decorațiuni personalizate (26%)
  • Set de haine pentru cupluri (23%)
  • Lumânări handmade (16%)
  • O ilustrație sau un desen (15%)
  • O poezie sau o poveste scrisă de cel care o dăruiește (12%)
  • Jocuri de societate realizate în casă (11%)

Studiul a fost realizat cu ajutorul companiei de cercetare Fly Research, în noiembrie 2020, și a cuprins un eșantion de 16.000 respondenți adulți din 15 țări europene.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: