Stiri

CPE România anunță achiziționarea integrală a acțiunilor de la Custom Group

Reading Time: 5 minute

CPE România, lider global în soluții de tehnologie pentru retail, aviație și logistică, anunță cu mândrie o etapă de transformare majoră: achiziționarea tuturor acțiunilor italiene de la Custom Group, transformând compania într-una cu capital 100% românesc.

Această schimbare semnificativă poziționează CPE ca prima și singura companie din România cu un focus dedicat pe tehnologia de retail, oferind o gamă largă de soluții inovatoare și de ultimă oră, „Made în România”, pregătite să se extindă rapid atât la nivel național, cât și internațional.

CPE că parte a grupului Custom până în 2024, a fost un pionier în industria caselor de marcat din România, oferind soluții complete de hardware, software și service pentru imprimante și case de marcat. Funcționând anterior ca unitate de producție pentru Custom Spa Italia, produsele CPE sunt fabricate în Glimboca și exportate în peste 76 de țări, astfel produsele CPE pot și găsite de la Washington la Tokyo și Rusia până în Australia. Custom Group este un lider european în retail și automatizare de peste trei decenii, contribuind la 32 de brevete proprietare și soluții integrate de hardware, software și servicii în mai multe sectoare, inclusiv aviație, retail, automatizare industrială și jocuri.

CPE a fost fondată în 2006 și a cunoscut o creștere constantă, devenind un jucător important pe piața tehnologiei pentru retail și automatizare. De-a lungul anilor, compania a fost implicată în dezvoltarea de soluții integrate pentru multiple industrii, inclusiv retail, aviație și logistică. Cu această achiziție, CPE își reafirmă angajamentul față de inovația locală și internațională și își consolidează poziția de lider în tehnologie.

„Succesul CPE România își are rădăcinile în povestea sa unică începută în 2006 cu doar cinci angajați, într-o unitate modestă de 150 de metri pătrați. Compania a crescut rapid datorită ambiției și expertizei comune, astfel ca până la sfârșitul anului inaugural, echipa a ajuns la 25 de angajați. Astăzi, CPE România se mândrește cu o infrastructură modernă, o echipă de 60 de angajați și urmează să crească până la 140 de angajați, prezentând traiectoria de creștere a companiei în peisajul economic dinamic al României. Această tranziție evidențiază, de asemenea, punctul culminant a peste 20 de ani de leadership tehnologic, deoarece CPE, anterior o ramură europeană majoră a Grupului Custom Italian, își trasează acum propriul drum de independență. Suntem extrem de încântați să anunțăm acest nou capitol din istoria CPE. Achiziționarea completă a acțiunilor italiene ne permite să ne consolidăm statutul de lider și să ne accelerăm planurile de extindere globală. Această schimbare este un moment de mândrie pentru noi toți și pentru România. Inovațiile noastre sunt construite pe baza unei experiențe internaționale și a unei expertize locale puternice. Ne propunem să revoluționăm industria retail-ului, oferind soluții tehnologice eficiente și accesibile pentru toate tipurile de companii.”

Marius Ursulescu, Fondator și CEO al CPE.

Un hub modern de producție pentru creștere globală

Cu o capacitate de productie nou extinsă, care acoperă 20.000 de metri pătrați, și având o abordare profundă asupra sustenabilității, CPE dispune de 4 linii de producție de ultimă generație, care integrează tehnologie avansată IoT și SAP pentru a optimiza gestionarea lanțului de aprovizionare, îmbunătățirea și dezvoltarea integrată a produselor (IPD), și asigurarea unui control al calității superior. Facilitățile, susținute de peste 70% furnizori români, produc peste 200.000 de unități anual, iar o nouă linie de producție și dezvoltare se concentrează pe dezvoltarea unei infrastructuri robuste, care alături de o rețea de 200 de dealeri români, poziționează CPE pentru o creștere rapidă atât pe plan intern, cât și internațional.

 „Acesta este un moment de mândrie atât pentru România, cât și pentru echipa noastră. Proprietatea completă ne da puterea să impulsionăm inovația și să urmărim o creștere ambițioasă la scară globală cât mai rapid. Prin valorificarea expertizei noastre locale și a experienței internaționale, putem continua să oferim soluții de neegalat care să răspundă nevoilor în evoluție ale industriilor de retail și automatizare din întreaga lume. Nu doar că ajutăm comercianții, ci susținem o mișcare de diseminare a culturii tehnologice, benefică pentru orice tip de companii. De la magazine mici la francize mari, oferim tehnologii care vor revoluționa experiența de retail. Și facem acest lucru cu inovații Made în România.”

Marius Ursulescu, Fondator și CEO al CPE.

Primul terminal fiscal POS realizat integral în România

În conformitate cu planurile sale ambițioase, CPE anunță lansarea UNO, primul terminal fiscal POS realizat integral în România. UNO reprezintă următoarea generație de tehnologie de retail și este conceput să redefinească peisajul retail-ului self-service.

Cu un design modern, instalare ușoară și materiale rezistente la condiții meteo, noul terminal de plată UNO este soluția ideală pentru diverse domenii, inclusiv automate, spălătorii auto, parcări și multe altele. Terminalul este echipat cu tehnologii avansate care optimizează consumul de energie și răspunde cererii tot mai mari pentru plăți fără numerar și tranzacții digitale. UNO demonstrează angajamentul CPE față de inovația „Made în România” și poziționează compania în fruntea sectorului global al retail-ului autonom.

„UNO, primul terminal fiscal POS fabricat integral în România, reprezintă cea mai largă gamă de soluții pentru retail, cu o viteză de neegalat și inovație – „Made în România”. Este cea mai eficientă și rapidă soluție pe care o oferim tuturor tipurilor de retaileri: de la magazin mic la restaurante, prin supermarketuri, magazine alimentare și francizori pentru a furniza acele tehnologii care rulează deja în România și în toată Europa. Cu un design elegant, instalare facilă și materiale rezistente la intemperii, UNO stabilește un nou standard pentru soluțiile de retail autonome. Echipat cu senzori de proximitate și lumină pentru a optimiza consumul de energie, este conceput pentru a gestiona cererea tot mai mare de plăți fără numerar, portofele digitale și tranzacții fără interacțiuni. Pe măsură ce sectorul global al retail-ului autonom va crește cu o rată anuală de 25% între 2024 și 2030, UNO plasează CPE în fruntea acestei tendințe de transformare.”

Marius Ursulescu, Fondator și CEO al CPE.

Sprijinirea ecosistemului de retail din România

CPE se angajează profund în promovarea pieței de retail din România printr-o suită cuprinzătoare de soluții tehnologice inovatoare de retail. Cu peste două decenii de experiență în automatizarea retailului, compania oferă o gamă largă de soluții rentabile, de înaltă performanță, care răspund nevoilor unice ale diverselor industrii. De la chioșcuri cu autoservire și dispozitive compatibile IoT până la terminale de plată integrate, CPE continuă să ofere tehnologii inovatoare care sporesc eficiența și îmbunătățesc experiența clienților.

Creșterea economică a României stimulează expansiunea

Strategia CPE este în tandem cu evolutia economică tot mai largă a României. Cu o rată de creștere a PIB estimată de pana la 2% în 2024, sectorul industrial al României a devenit un motor principal al inovației în Europa, susținut de inițiative guvernamentale de stimulare a industriilor de înaltă tehnologie. Acest mediu de piață favorabil, împreună cu leadership-ul tehnologic al CPE, pregătește scena pentru un succes și mai mare, pe măsură ce compania valorifică cererea globală în creștere pentru automatizarea retailului.

Expertiză locală, acoperire la nivel global

Fiind un punct de referință în producția și distribuția de soluții tehnologice inovatoare pentru România și nu numai, acoperind totodată și întreaga Europă, noua structură a CPE își consolidează lanțul global de aprovizionare, permițând companiei să răspundă mai bine cerințelor în creștere ale pieței. Cu o capacitate de producție anuală estimată să atingă 300.000 de unități anual, în următorii ani, CPE este gata să răspundă nevoilor diverselor industrii (inclusiv comerțul cu amănuntul, logistica, asistența medicală, aviația și transportul), menținând în același timp rădăcinile locale puternice în România.

Pe măsură ce România continuă să se afirme ca un hub al inovației în Europa de Est, CPE este poziționată strategic pentru a stimula creșterea sectorului de automatizare a retailului, atât la nivel local, cât și internațional. Combinând tehnologiile sale de pionierat cu o rețea extinsă de dealeri și cunoștințe aprofundate din industrie, CPE este gata să facă față provocărilor și oportunităților viitorului.

CPE continuă să se angajeze în oferirea celor mai performante soluții de automatizare pentru retail, contribuind la dezvoltarea ecosistemului tehnologic din România și din întreaga lume. CPE rămâne dedicat inovației și viitorului retailului și intenționează să lanseze o soluție fiscală all-in-one integrată cu o imprimantă fiscală, poziționând-o ca un diferențiator cheie pe piață, alături de alte produse inovatoare destinate atât piețelor locale, cât și globale.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Creștere uriașă a comenzilor de Black Friday. Topul produselor în primele 30 de minute

Cea de-a 14-a ediție a celui mai așteptat eveniment de shopping din an, Black Friday, a început la ora 7:15…

28 de minute ago

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

14 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

15 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

16 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

19 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

20 de ore ago