Analize

COVID-19, pagube colaterale: atacurile DDoS s-au triplat

Reading Time: 2 minute

Pandemia și restricțiile ulterioare de distanțare socială au schimbat semnificativ viața oamenilor. Ca atare, multe persoane se îngrijorează când vine vorba de călătorit sau pur și simplu nu pot face acest lucru din cauza regulior de distanțare. Prin urmare, mulți oameni aleg să își petreacă vacanța la ei în țară sau chiar și-au anulat cu totul excursiile planificate. Această schimbare a planurilor de vacanță a avut consecințe neașteptate – inclusiv un număr crescut de atacuri DDoS. Numărul de atacuri detectate și blocate de Kaspersky DDoS Protection în trimestrul al II-lea din 2020 este cu 217% mai mare decât în aceeași perioadă a anului 2019. Totodată, numărul atacurilor din perioada analizată a crescut ușor în comparație cu primul trimestru al acestui an.

Securitate după sezon

Aceste rezultate contrazic tendințele anuale pe care le observă de obicei cercetătorii Kaspersky. În mod normal, numărul de atacuri DDoS variază în funcție de sezon. La începutul anului, se observă, de obicei, un număr mai mare de atacuri DDoS, deoarece este un sezon de vârf pentru afaceri, iar la sfârșitul primăverii și peste vară, numărul atacurilor începe să scadă treptat. De exemplu, numărul atacurilor din perioada aprilie-iunie 2019 a scăzut cu 39% față de valorile din primul trimestru din 2019, iar în 2018 diferența dintre cele două trimestre a fost de 34%.

Această tendință se reflectă în numărul de comenzi primite de către roboți de la serverele C&C, care au fost interceptate și analizate de sistemul Kaspersky DDoS Intelligence. În general, numărul mediu de atacuri înregistrate zilnic a crescut cu aproape 30%, comparativ cu primul trimestru din acest an. De asemenea, cel mai mare număr de atacuri pe zi a fost de aproape 300 (înregistrat pe 9 aprilie), în timp ce în primul trimestru al acestui an, recordul a fost de 242 atacuri într-o singură zi.

“În acest an, oamenii nu s-au mai putut bucura de concedii normale, întrucât multe regiuni au păstrat măsurile de protecție și auto-izolare. Acest lucru i-a determinat pe mulți dintre oameni să depindă o poarte mare parte din timp de resursele online, atât pentru activități personale, cât și pentru activități legate de muncă, facând din această vară o perioadă aglomerată pentru afaceri și resurse informaționale. Drept urmare, am observat o activitate fără precedent pe piața DDoS și, până în acest moment, nu avem motive să prevedem vreun declin,” spune Alexey Kiselev, Business Development Manager în echipa Kaspersky DDoS Protection.

Recomandări de protecție

  • Întrețineți-vă constant operațiunile bazate pe web, cu ajutorul unor specialiști care știu cum să răspundă unui atac DDoS. De asemenea, aceștia trebuie să fie pregătiți pentru a răspunde și în afara programului, dacă apare o urgență.
    Validați contractele cu tertii și informațiile de contact – inclusiv cele încheiate cu furnizorii de servicii de internet. Acest lucru ajută echipele să acceseze rapid contractele în cazul unui atac.
    Implementați o soluție de securitate fiabilă, care vă protejează compania împotriva atacurilor DDoS.

Foto: © Funtap P | Dreamstime.com

 

 

 

Alex Rădescu

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

4 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

4 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

5 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

8 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

9 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

11 ore ago