Lifestyle

Courtyard by Marriott Floreasca, cel mai bun an de la deschidere

Reading Time: 5 minute

La 5 ani de la inaugurarea în 2019, hotelul Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca înregistrează o creștere cu aproximativ 13% a veniturilor față de anul 2023. Vlad Cimuca, directorul general al hotelului, ne vorbește despre cum a reușit Courtyard Bucharest Floreasca să se poziționeze ca lider de piață în București pe segmentul business.

Care a fost cea mai mare provocare și cea mai mare satisfacție a primilor 5 ani?

Cu siguranță cea mai mare provocare a ultimilor cinci ani a fost pandemia, care a afectat puternic întreaga industrie hotelieră. Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca și-a deschis porțile cu doar câteva luni înainte de izbucnirea pandemiei. Eu am preluat conducerea hotelului în plină pandemie, în 2022, și am găsit o echipă solidă, puternică, mai bine pregătită să facă față obstacolelor de orice fel. Faptul că avem o cultură organizațională puternică, bazată pe respect și încredere între angajați, ne ajută să ne prezentăm foarte bine în fața clienților, lucru care se reflectă, de altfel, și în premiile obținute de Courtyard atât pe plan local, cât și internațional. Am reușit o majorare a veniturilor în primele trimestre ale anului 2024, cu aproximativ 13% față de aceeași perioadă a anului trecut, o creștere importantă pe un segment de piață extrem de concurențial. Personal sunt mulțumit de acest ritm, deoarece ne asigură o dezvoltare sustenabilă și sănătoasă, fără a arde etapele.

Ce a adus nou brandul Courtyard by Marriott pe piața hotelieră din România?

Cred că principalul avantaj strategic a fost o abordare orientată către nevoile turiștilor de afaceri. Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca este situat în zona de business a Bucureștiului, iar în vecinătatea hotelului nostru se află multe restaurante și cluburi de lux, de interes pentru clientul leisure, aflat în căutarea unor destinații de weekend, rafinate. Pentru ambele categorii de clienți, Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca pune la dispoziție 259 de camere standard și superioare, 7 săli de conferință cu o suprafață totală de 533 mp, care pot acomoda până la 538 de oaspeți, dar și restaurantul premium Solt Dining, cu un concept inspirat de bucătăria contemporană nordică, ce pune accent pe produse locale, fresh, de sezon. Clienții noștri au la dispoziție și un magazin deschis non-stop, o sală de fitness și access la parcarea subterană a hotelului. Spațiile, facilitățile și tehnologia noastră, ca de exemplu cheia digitală și check-in-ul mobil, țin cont de tendințele pieței și de nevoile mereu în schimbare ale noii generații de călători. Până la sfârșitul anului 2024, vom finaliza extinderea sălii de fitness, un pas important pentru profilul foarte dinamic al clientelei noastre. Am gândit anul 2025 pornind de la un angajament ferm pentru sustenabilitate și inovație. Vom investi în sisteme de reducere a risipei alimentare, în tehnologia smart meeting, prin care se monitorizează inteligent consumul de energie și apă, și vom începe instalarea de panouri solare. În 2024 am reușit să obținem prestigioasa certificare „Green key” și vom continua în aceeași direcție foarte prietenoasă cu mediul înconjurător. Piața hotelieră și-a revenit miraculos în 2024, în ciuda rănilor adânci provocate de pandemie, în ciuda situației tensionate de la granița de nord a României și a instabilității economice. Anul acesta a fost marcat de o creștere constantă a cererii, în special pe segmentul de turism de afaceri. În 2025, ne așteptăm să se mențină acest ritm ascendent, atât pe segmentul corporate, cât și pe cel leisure.

Cum s-au schimbat cerințele şi aşteptările clienților de la piața hotelieră, în ultimii ani?

Clienții își doresc să aibă opțiuni cât mai flexibile în ceea ce privește rezervările și politicile de anulare, lucru firesc într-o regiune destul de instabilă din punct de vedere geo-politic și aleg hotelurile care implementează măsuri sustenabile, prietenoase cu mediul. Din acest punct de vedere, hotelurile care adoptă practici responsabile față de mediu vor avea un avantaj competitiv, iar noi cred că suntem foarte bine poziționați. Cred că AI ne poate oferi soluții foarte bune în ceea ce privește accesibilitatea și confortul și căutăm constant variante de a le implementa.

Industria hotelieră este una dintre cele mai afectate de lipsa de personal. Care este situația la hotelul pe care îl conduceți?

Este o problemă cu care industria hotelieră se confruntă în mod constant și, implicit, și noi. Am reușit să gestionăm destul de bine acest neajuns printr-o abordare proactivă, motivând echipa, dar și printr-o echipă de management solidă, care joacă un rol esențial în menținerea unui echilibru. Pe de o parte, angajații beneficiază de stagii de training oferite de brandul Marriott, pe de altă parte, la nivel local, investim în dezvoltarea continuă a personalului, oferindu-le oportunități de avansare. Oamenii au nevoie de stabilitate, de predictibilitate, de apreciere. Aceste lucruri sunt esențiale pentru a-i motiva să rămână alături de noi. Nu în ultimul rând, pe noi ne-a ajutat foarte mult colaborarea cu mediul universitar, în special cu Universitatea Româno-Americană, dar și cu facultăți de profil, prin care oferim studenților oportunități de practică, formând tinere talente, care pot deveni, ulterior, angajați valoroși.

Care au fost cele mai mari provocări pentru industria ospitalității în ultimii anii și cum v-ați adaptat la noile cerințe ale pieței?

Cele mai mari provocări au venit din factori externi, fie că vorbim de pandemie, de conflictele din zonă sau de fluctuațiile economice. Dar acestea sunt probleme care lovesc toate industriile, nu doar pe noi, și care apar constant, într-o formă sau alta. Importantă este capacitatea noastră de a ne adapta și de a veni cu soluții rapide la ele. Cerințele pieței se armonizează cu schimbările culturale. Vă dau un exemplu concret: în urmă cu 10 sau 15 ani nu era ușor să găsești un restaurant care să servească la micul dejun produse vegane, dar astăzi toate hotelurile respectabile s-au adaptat. La fel trebuie să ne adaptăm la cerințele tot mai mari legate de sustenabilitate și confort.

Cum vedeți industria ospitalității din România în următorii ani?

Cred că în România există un potențial de creștere uriaș. Bucureștiul rămâne în continuare unul dintre cele mai sigure orașe din Europa și o capitală atractivă. În ceea ce privește turismul local, România are extraordinar de mult de oferit, fie că vorbim de tradițiile unice în lume sau de zonele superbe care așteaptă să fie descoperite și de români, nu doar de turiștii străini. Faptul că dezvoltatorii hotelieri investesc masiv și în alte orașe din țară, Brașov, Cluj, Timișoara, este un semnal clar că există o cerere tot mai mare pentru România, ca destinație atât pentru turiștii corporate, cât și leisure.

Am gândit anul 2025 pornind de la un angajament ferm pentru sustenabilitate și inovație. Vom investi în sisteme de reducere a risipei alimentare, în tehnologia smart meeting, prin care se monitorizează inteligent consumul de energie și apă, și vom începe instalarea de panouri solare.” – Vlad Cimuca, director general Courtyard Bucharest Floreasca

Oana Grecea

Recent Posts

Salt Bank aduce până la 2.400 de lei pe an cashback

Salt Bank, primul neobank românesc, introduce un program de recomandări prin care clienții săi pot obține până la 2.400 de…

25 de minute ago

AVON: O revoluție fără machiaj

Kristof Neirynck a fost numit, la începutul acestui an, în fruntea companiei Avon, după ce a ocupat vreme de doi…

59 de minute ago

Cinci motive să participi la Conferința Globală IAA „Creativity4Better” 2024

Conferința Globală IAA „Creativity4Better” se pregătește să aducă din nou o experiență de excepție pentru pasionații și profesioniștii din domeniile…

o oră ago

Radisson Blu Hotel Bucharest modernizează spațiile de evenimente. Investiție de 1,6 milioane de euro

Radisson Blu Hotel Bucharest reinventează experiența convențională de reuniuni și evenimente cu facilități recent renovate, în urma unei investiții de…

o oră ago

Berlinezul Markus Nikolaus (Lea Porcelain) și Máni Orrason (Islanda), în concert la București

Artistul berlinez Markus Nikolaus (cunoscut ca frontman al trupei Lea Porcelain) revine la București – sâmbătă, 26 octombrie, după ora…

2 ore ago

Himalaya Wellness lansează Dark Spot Clearing Curcuma, o gamă nouă pentru reducerea petelor pigmentare

Himalaya Wellness, compania ce produce și comercializează produse cosmetice și de îngrijire personală ce au la bază ingrediente naturale active…

2 ore ago