Cosmin Moldovan: 1 din 8 români care vor cumpăra anul acesta telefoane și accesorii va alege OPPO
Reading Time: 5 minuteDin ianuarie, Cosmin Moldovan este National Sales Director la OPPO în cadrul Green Leaves Technical și are ambiții mari pentru brandul de smartphone-uri pe piața locală. Pe ce se bazează strategia companiei în România?
Ai intrat recent în echipa OPPO, care sunt motivele care te-au făcut să alegi un brand nou pe piața locală?
Chiar dacă OPPO este un brand nou pe piața locală, la nivel global eforturile companiei și investițiile în dezvoltarea de tehnologii și produse noi au transformat rapid OPPO într-unul dintre brandurile care atrag atenția consumatorilor și pasionaților de tehnologie deopotrivă.
Urmăresc brandul OPPO de peste 10 ani și mi-a atras atenția prin produsele cu un look fresh mai ales pe o piață axată parțial pe specificații tehnice. Totodată, m-au convins prin strategiile de retail, dar și prin felul în care au decis să facă primii pași în Europa; vorbesc aici în mod special de asocierile OPPO cu marile turnee de tenis, respectiv Wimbledon și Roland Garros, cu mașinile de top (Lamborghini) sau cu una dintre cele mai importante echipe de fotbal (FC Barcelona).
În plus, sunt importante investițiile OPPO în fabricile proprii, dar și în cele șase institute de cercetare și patru centre de R&D, care ne surprind an de an cu produse și tehnologii interpretate în felul fresh OPPO. Bazându-mă pe experiența mea din piața locală de smartphone-uri, pot spune că OPPO este un brand perfect pentru România.
„Ne dorim ca anul acesta orice punct de vânzare de telefoane mobile, indiferent că vorbim despre un operator de servicii mobile sau un retailer, online sau offline, să aibă la vânzare un produs OPPO”
Cosmin Moldovan, National Sales Director la OPPO în cadrul Green Leaves Technical
În general, pentru utilizatorul român nu contează exclusiv o serie de specificații, ci are nevoie să se simtă apropiat de brandul pe care îl cumpără, pentru că face și o investiție de încredere odată cu bugetul alocat pentru produs. Astfel, pentru noi unul dintre cele mai importante obiective este să ne asigurăm că ne ridicăm la nivelul așteptărilor românilor care ne acordă încrederea nu doar prin produsele pe care le oferim, ci și prin interacțiunea din retail, call center-ul sau experiența cu service-ul, de exemplu.
Cum crezi că va evolua piața locală de smartphone-uri în acest an?
Este o întrebare pe care o aud destul de des, iar răspunsul are multe variante, mai ales că am încheiat un an 2020 total atipic la nivel global, nu doar în România. Desigur, ne așteptăm la o revenire treptată a pieței de smartphone-uri cât mai aproape de evoluția cu care suntem obișnuiți, dar este destul de dificil de prevăzut care vor fi toate implicațiile situației globale în care încă ne aflăm.
Împreună cu echipa planificăm și luăm în calcul orice scenariu de evoluție, fie el pozitiv sau negativ. Este evident, însă, ca ne dorim la rândul nostru o revenire cât mai rapidă la normal. Însă ce putem observa în acest moment este o migrare a achizițiilor smartphone-urilor prin diferite sisteme de creditare. Acest lucru se va translata într-o creștere a investiției medii într-un astfel de produs, astfel că noi venim în întâmpinarea acestei tendințe cu smartphone-urile din seria Reno.
În același timp, nu ignorăm faptul că România este o piață condusă de preț și pentru cei care sunt foarte atenți la acest aspect cu modelele OPPO A (A53 sau A15, de exemplu). Avem, desigur, și categoria utilizatorilor foarte exigenți, care caută mereu cele mai noi tehnologii, neapărat premium, iar pe piața locală 1 din 6 consumatori alege un smartphone de peste 600 de euro. Pentru aceștia, OPPO oferă modele Find X2, care se remarcă prin ecranul excepțional, prin tehnologia de încărcare super-rapidă, dar și prin puterea de procesare oferită de procesoarele Snapdragon.
Ce ți-ai propus pentru 2021 alături de echipa OPPO?
Din perspectiva vânzărilor, provocarea acestui an este ca 1 din 8 români care cumpără anul acesta telefoane și accesorii, să aleagă OPPO. Este un obiectiv de echipă și fiecare dintre colegi lucrează la promovarea brandului, mai ales prin cele două produse flagship, Find X2 și Reno.
În plus, de la lansarea la nivel local, în iunie 2020, și până în acest moment, portofoliul OPPO în România a crescut de aproximativ 4 ori, astfel că puteți găsi în magazine, pe lângă smartphone-uri, și căști wireless sau smartwatch-uri, iar de la vară vor fi disponibile și alte categorii noi de produse. Altfel spus, știu că anul acesta ne propunem o creștere nemaiîntâlnită pe piața locală și am încredere că avem portofoliul potrivit de produse, dar, mai mult decât atât, că lucrez cu oamenii potriviți care să susțină un astfel de obiectiv ambițios.
Totodată, ne dorim ca anul acesta orice punct de vânzare de telefoane mobile, indiferent că vorbim despre un operator de servicii mobile sau un retailer, online sau offline, să aibă la vânzare un produs OPPO. Astfel, vizăm ca în 2021 să fim și mai aproape de partenerii care ne-au susținut până acum și unul dintre obiectivele cele mai importante pentru noi este ca fiecare client care interacționează cu brandul OPPO să aibă cea mai bună experiență: în faza de documentare, în procesul de achiziție și ulterior, cu serviciile pe care le oferim postvânzare.
Ce caută consumatorii români de la un smartphone? Competiția este din ce în ce mai mare, așadar ce îi convinge?
Piața locală are câteva particularități foarte importante, care fac această segmentare destul de complexă. Avem, la nivel local, câteva tipuri de utilizatori, respectiv cei care sunt atenți la specificațiile pe care le obțin în bugetul plătit, cei care investesc peste 600 de euro într-un smartphone și așteaptă mereu specificații și tehnologii de top, dar și ca produsul să le ofere un anumit prestigiu și să le reflecte statutul social, dar și cei din zona de mijloc, care își doresc să se identifice cu valorile brandului și caută un produs de încredere pentru o varietate de scenarii de utilizare.
Ne mândrim că în acest moment, la doar 6 luni de la lansarea locală, am reușit să creăm un portofoliu care să răspundă tuturor acestor solicitări și exigențe din partea clienților. Utilizatorii foarte pretențioși găsesc la OPPO modelele Find X2, smartphone-uri complete, ce integrează un ecran adaptiv de 120 Hz, încărcare rapidă în doar 38 de minute a bateriei pentru modelul Find X2, platformă puternică de procesare cu tehnologie 5G și sistem de camere superperformant.
Totodată, avem în portofoliu și modele OPPO A pentru cei care sunt atenți la buget, dar și la design și finisaje. Modelele Reno se adresează celor care vor un produs 5G, echipat cu tehnologii de top, la un cost accesibil. De asemenea, vedem o evoluție crescătoare a smartphone-urilor cu tehnologie 5G, aceasta fiind tot una dintre particularitățile pieței locale, care urmează foarte aproape cele mai noi tendințe tehnologice de la nivel global.
Tocmai de aceea credem că telefoanele 5G vor fi anul acesta un “must” pentru utilizatorii din România mai ales pentru cei mai pretențioși, iar OPPO face eforturi susținute pentru dezvoltarea și popularizarea tehnologiilor 5G, fiind și primul brand care a lansat un telefon 5G în Europa. OPPO încearcă să faciliteze accesul tuturor utilizatorilor la tehnologia 5G, tocmai de aceea are în portofoliul său atât produse entry-level cât și high-end.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz