Corneliu Bodea, la Zilele Biz: Antreprenoriatul este cea mai importantă meserie din lume
Reading Time: 5 minuteÎn prima zi a festivalului de business al României, Zilele Biz, Corneliu Bodea, CEO Adrem, a deschis sesiunea „FROM LOCAL IDEA TO GLOBAL SUCCESS – THE FORMULA FOR CONQUERING THE WORLD OF STARTUPS”.
”Am să vorbesc despre antreprenoriat, pentru că asta îmi este meseria încă de 30 de ani și am să vorbesc dintr-o perspectivă personală, încercând să fac o legătură cu ce înseamnă antreprenoriatul în general. Antreprenoriatul este o meserie extrem de dificilă. Pentru că antreprenoriatul creează valoare. Antreprenoriatul este cea mai importantă meserie din lume, fie că vorbim de acțiuni economice, de artă. – acțiunea de antreprenoriat este cea care aduce valoare, progres, cea care ne făcut să fim ce suntem azi. Ar trebui să fim mai mulți antreprenori. (…) Este însă greu să devii antreprenor, este riscant. Antreprenorul nu este doar un acționar. Nu este doar un manager. Este un acționar, un manager, trebuie să dea dovadă de viziune, de curaj, de ambiție, de responsabilitate și de aceea este destul de dificil să ajungi antreprenor. Este și mai dificil să rămâi antreprenor”, a subliniat Corneliu Bodea, CEO Adrem, la începutul prezentării sale în care a urmărit trei etape care definesc viața unui antreprenor.
În viziunea lui Corneliu Bodea, CEO Adrem, pe lângă etapa de început, la fel de importante sunt și următoarele două etape din viața unui antreprenor.
”Motivația de a începe o activitate antreprenorială, pe care eu o numesc Desprindere, pentru că este desprinderea dintr-un grup. Desprinderea antreprenorului pentru a începe este probabil cel mai important moment. Desprinderea, în cazul meu, a fost bazată pe nevoie. A trebuit să încep o activitate antreprenorială în 1992, pentru că aveai puține șanse să te asociezi într-o campanie la acea dată, pentru că, să ne amintim, nu erau prea multe companii cu care să te asociezi în anii 90. Era poate mai ușor să începi una, decât să o găsești pe cea cu care să rezonezi.
A fost și nevoia de a-mi asigura nevoile materiale. Pentru alții, această desprindere poate a fost altceva, poate mai frumos, poate o pasiune – nevoia de a-ți urma pasiunea sau o pasiune. Problema când pornești așa este să-ți menții motivația pe termen lung, pentru că dacă ești de succes, după câțiva ani ajungi să îți atingi obiectivul pentru care te-ai desprins din comun. În cazul meu, după un timp mi-am atins nevoia de a-mi acoperi necesarul și atunci trebuie să găsești o altă motivație, una care să te susțină Pentru a merge mai departe.
În general, în viața unui antreprenor lucrurile devin din ce în ce mai complicate. Poate să pară dificil să începi, dar poate să fie mult mai dificil să continui. Și atunci ai nevoie de altceva. Ai nevoie să îți găsești o altă motivație, care să te susțină și să întri într-o altă etapă. Una pe care, permiteți-mi să o numesc diferențiere. Simți nevoia să fii diferit, simți nevoia să demonstrezi. În cazul meu, după aproximativ zece ani de antreprenoriat, am simțit nevoia să dovedesc că sunt mai mai eficient decât ceilalți, mai bun, că pot să-mi dezvolt mai mult afacerea (…) Intri într-o etapă mai dificilă pentru că nu mai este vorba de tine, pentru că nu mai poți să faci asta singur. E vorba de oameni, mulți oameni, și trebuie să arăți că poți să asiguri pentru ei ceea ce ai asigurat pentru tine în prima etapă și că poți să-i duci mai departe în mediul în care îți desfășori activitatea.
Este o etapă mai complicată, una în care ai de-a face cu rafinarea proceselor de antreprenoriale. Trebuie să începi să delegi, să te bazezi pe ceilalți, nu mai este vorba despre ce poți să faci tu, ci despre ceea ce poți face alături de echipă”, a subliniat Corneliu Bodea.
Antreprenorul a punctat și a treia etapă, numită „definirea”, despre care a punctat că aduce liderul unui business în punctul în care „ajungi să ai încredere în puterile tale. Să fii suficient de sigur că poți să fii mai bun. (…) Pentru un antreprenor lucrurile devin din ce în ce mai complicate pe măsură ce evoluează. Trebuie să găsești o motivație să faci lucruri extraordinare de care nu vei mai beneficia exclusiv tu. E un moment în care nu ajunge toată lumea. (…) Este momentul în care îți dai seama că ceea ce de motivează este, de exemplu, să vezi că lași planeta să fie un loc mai bun”
Sesiunea „FROM LOCAL IDEA TO GLOBAL SUCCESS – THE FORMULA FOR CONQUERING THE WORLD OF STARTUPS” a evidențiat cum diferențele culturale, cercetarea de piață, cât și impreviziblul joacă roluri esențiale pe care antreprenorii vizionari trebuie să le ia în calcul atunci când își doresc să țintească din ce în ce mai sus. Invitați au fost antreprenori care au cunoscut succesul la nivel internațional pentru a înțelege cum au descoperit și, mai ales, cum au ales să urmeze oportunități ideale de consolidare a businessului pe piețele internaționale.
Întrebat cum era antreprenoriatul acum 30 de ani și cât de complicat se pornea un business atunci, comparativ cu zilele noastre, Corneliu Bodea, CEO Adrem, a subliniat că „cea mai bună perioadă de antreprenoriat era acum 30 de ani. Erau foarte puține lucruri făcute. (…) Astăzi este mai greu să pornești, să-ți definești un loc”. Totuși, antreprenorul Corneliu Bodea este convins că cei care reușesc să se desprindă de business pot să-i insufle suficient de multă putere pentru o evoluție sănătoasă.
Adrem, succes de 30 de ani
Grupul Adrem este format din Adrem Engineering, Adrem Invest și Adrem Link, fiind specializat, de 30 de ani, în oferirea de soluții și servicii dedicate domeniului energetic.
Adrem Engineering dezvoltă și implementează soluții complete pentru infrastructura energetică, de la lucrări complexe de antreprenoriat general la echipamente dezvoltate în cadrul companiei.
Adrem Invest oferă servicii pentru rețelele de utilități, precum administrarea grupurilor de măsură, mentenanța infrastructurii electrice și operarea rețelelor de distribuție de energie.
Adrem Link promovează și implementează soluții de eficiență energetică, optimizare operațională, citire contoare, automatizare și control, dedicate atât marilor consumatori de energie, cât și segmentului rezidențial.
Zilele Biz, festivalul care aduce peste 100 de experți în 5 zile
Pe lângă antreprenori, manageri și vizionari care au construit afaceri de la 0 și au propulsat branduri în topurile naționale, regionale și internaționale, la Zilele Biz vor oferi live din know-how-ul lor unii dintre cei mai bine cotați business coaches și consultanți care au ajutat sute de companii să treacă la un nivel superior. Între ei, Paul J.R. Renaud, Professional Certified Coach (PCC), Registered Member of the International Coach Federation (ICF), autor al succesului internațional „Who do you serve? An innovative way of looking at teams and how to create a high performing leadership team”. Paul J.R. Renaud va urca pe scena Zilele Biz în Ziua Inovației, marți, pe 22 noiembrie. Un alt nume sonor pe plan international este antreprenorul Sam Olawale, recunoscut ca Marketing Expert, care va oferi o perspectivă nouă asupra Creator Economy pe 24 noiembrie, în Ziua de Media&Marketing la Zilele Biz.
În această săptămână, centrul B2B al României este la Sheraton Hotel, locul unde aflăm cum business-ul românesc merge mai departe. Din 21 până pe 25 noiembrie, fiecare dintre cele cinci zile este dedicată unui domeniu cheie, participarea fiind posibilă doar la una dintre ele sau la întregul eveniment, în format fizic, dar și online pe pagina de Facebook Revista Biz. Informații complete pentru înscrierea la Zilele Biz sunt disponibile la adresa zilelebiz.ro/inscriere.
Liderii autentici, care au impulsionat creșterea pe plan local a unor branduri internaționale, vor lua parte la festivalul de business al României, într-un schimb de experiență care de mai bine de două decenii contribuie la dezvoltarea mediului de afaceri și formarea profesioniștilor din antreprenoriat, inovație, management, media&marketing și CSR.
Între speakerii de la Zilele Biz 2022 se numără Camelia Șucu, Cristina Chiriac, Adela Smeu, Steven van Groningen, Iulian Stanciu , Corneliu Bodea, Ovidiu Bîrsă, Felix Pătrășcanu,Robert Jasinski, Ajay Naqvi, Dragoș Anastasiu, Maria Metz, Codruț Nicolau, Radu Savopol, Mircea Țiplea, Alex Dascălu, Emma Zeicescu, Francesco Giovane, Teodora Juravle Mărăcineanu, Andreea Porojan, Diana Stafie, Alexandru Tănasă, Claudiu Butacu, Tiberiu Mercurian, Lucian Enaru, Mathieu Gregori, Andrei Dunuță, Cristina Hanganu, Radu Meteș, Ciprian Susanu și Loredana Hatingher.
Festivalul de business al României, Zilele Biz, oferă cele mai bune posibilități de networking alături de sesiuni concentrate de know-how și informații aplicate pentru antreprenori, profesioniști care doresc să continue să inoveze, manageri, specialiști din media&marketing și din echipele de CSR.
Înscrierea la Zilele Biz se poate face online la adresa zilelebiz.ro/inscriere.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz