Companii Interviuri

Cooperativa logistică

26 iun. 2017 3 min

Cooperativa logistică

Reading Time: 3 minute

Coleto, o companie de curierat rapid care funcționează ca o cooperativă de companii logistice și de curierat a introdus pe piața din România un sistem de livrat inedit, iar actualmente plănuiește extinderea rețelei de puncte de livrare, de unde clienții își pot ridica produsele comandate.

 Adrian Rădulescu, partener Coleto ne-a vorbit despre planurile companiei Coleto, dar și despre provocările și tendințele din piața de curierat din România.

Coleto este o prezență nouă pe piața din România. Când a intrat compania pe piața din țară? Cum funcționează mai exact și care sunt serviciile pe care le oferă?

La finalul lui 2016, câteva companii românești de curierat, logistică și transport s-au unit și au fondat, sub brandul Coleto, o rețea de oficii de curierat. Astfel, oferă servicii atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice care fac comerț online pe teritoriul României. Coleto își oferă serviciile printr-o rețea convenabilă de puncte de lucru, Oficiile de Curierat Coleto, de unde pachetele expediate pot fi ridicate. Amplasarea Oficiilor de Curierat se urmărește a fi în locuri cu un flux mare de oameni, la parterul blocurilor, cu acces convenabil și loc de parcare, lângă stații de metrou, bulevarde, centre comerciale și mall-uri. Rețeaua Oficiilor de Curierat Coleto este foarte agilă și garantează că orice colet va fi la oficiul specificat de client în dimineața următoare, acesta primind o notificare în acest sens. Livrarea în puncte de lucru s-a dovedit a fi foarte eficientă și, spre deosebire de livrările la domiciliu, acestea permit optimizarea costurilor. Prin această optimizare, Coleto urmărește să ofere clienților săi prețuri mai bune pentru livrarea la oficiu, în comparație cu livrarea la domiciliu. Oficiile de curierat Coleto funcționează ca spații separate pentru activități exclusive de curierat. Rețeaua Coleto nu aplică modelul „shop-in-shop”, deoarece co-branding-ul derutează clienții și face munca mult mai dificilă. Scopul Coleto este acela de a furniza clienților săi cele mai bune servicii și își concentrează atenția pe serviciile de curierat.

Câte astfel de puncte de lucru are compania în momentul de față și la ce număr vă propuneți să ajungeți până la finele anului?

Am început cu șase oficii Coleto în fiecare dintre cele șase sectoare ale Bucureștiului și un oficiu în Craiova. În prezent este în pregătire un oficiu în Pitești. Scopul Coleto este de a dezvolta o rețea inovatoare de oficii pe întreg teritoriul României. Pe website-ul www.coleto.ro puteți găsi cel mai apropiat oficiu, alegând din meniul „Find Office”.

Coleto Punct de ridicare a coletelor

Ce alte planuri pe termen scurt, mediu și lung mai are Coleto în România?

Cu ajutorul partenerilor actuali și viitori, vom continua să dezvoltăm rețeaua de Oficii de Curierat Coleto în România. Rețeaua de Oficii de Curierat Coleto este deschisă către toate companiile de curierat, logistică și transport care doresc să ni se alăture.   

La începutul anului ați încheiat un parteneriat cu FashionUP, iar ulterior cu evoMAG. Vor urma și alte companii? Ne puteți da mai multe detalii despre aceste planuri?

În prezent lucrăm cu magazinele online FashionUp și evoMAG. Ambele magazine online și clienții acestora sunt fascinați de rețeaua de oficii Coleto: „Nu am experimentat niciodată nimic de genul acesta!” Toți comercianții online care utilizează rețeaua de oficii Coleto beneficiază de servicii și software inovatoare. În rețeaua de oficii Coleto, toate pachetele sunt livrate în dimineața următoare în București. Coleto asigură o perioadă gratuită de 7 zile de stocare a coletelor. Plata cash pentru livrare va fi facută a doua zi. Coletele pot fi expediate și către Bulgaria și Grecia.

Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați pe piața din România? De ce?

În timpul perioadelor cele mai încărcate pentru comerțul online, precum Black Friday sau Valentine’s Day, multe vânzări și colete sunt generate și trebuie să fie livrate într-un timp scurt. Companiile de curierat care livrează colete ”din ușă în ușă” generează întârzieri și un nivel scăzut al serviciului pentru clienți. În răspuns la această tendință, s-a dezvoltat rețeaua Coleto ce își propune a ușura livrările, oferind servicii de calitate.

Care sunt principalele tendințe din piața de curierat din România?

Afacerea de curierat și-a reorientat serviciile de la sectorul B2B (business to business), către B2C (business to customers) și C2C (customers to customers). Livrările către persoane fizice necesită un tip diferit de organizare la nivelul companiilor de curierat, un anumit mod de comunicare și atitudine, întrucât acesta este un grup dinamic de clienți care necesită o abordare personală și o bună comunicare cu curierul. În răspuns la această tendință s-a dezvoltat rețeaua Coleto ce își propune să ușureze livrările, prin servicii de calitate.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: