Conversatii la o bere
Reading Time: 3 minuteDespre ce vorbesc barbatii la bere? Dar femeile? Un studiu calitativ realizat de Unlock Research pentru Asociatia Berarii Romaniei aduce noi informatii despre perceptiile pe care femeile si barbatii din Romania le au asupra iesirilor la bere si comportamentul lor in astfel de ocazii.
Ce sta in spatele unui “hai la o bere”?
In ceea ce priveste temele de conversatie abordate, in top 5 discutii la bere pe care le regasim atat la mesele doamnelor, cat si langa berile domnilor, se afla:povestirea/ rememorarea unor intamplari din trecut; planurile de viitor, mai ales cele ce au legatura cu urmatoarele vacante sau concedii; discutiile despre bani si locul de munca; subiecte din agenda politica; intamplari recente
Desi subiectele dezbatute de femei si barbati sunt asemanatoare, exista o diferenta de abordare, femeile preferand sa disece mai mult subiectele si sa intre in detalii.
Despre ce vorbesc femeile la bere?
Relatii, machiaj, tratamente cosmetice si retete culinare. Asa cred domnii ca decurg discutiile atunci cand fetele ies la o bere. Tot ei cred ca in general doamnele si domnisoarele vorbesc mai degraba despre nemultumirile din ultimul timp si se intalnesc ca sa se planga unele celorlalte.
In realitate, femeile abordeaza o varietate de subiecte: discutii despre colegi, despre viata de zi cu zi sau despre partener, despre ce mai e nou, dar si despre ultimele stiri din domenii de interes comun pentru ele, cum ar fi moda. Totusi, discutiile intre femei sunt mult mai detaliate si mai intime, ele fiind mai dispuse sa asculte, sa-si afirme parerile si sa dea sfaturi.
Dar barbatii?
Stereotipuri exista si de cealalta parte a baricadei. Intrebate ce cred ca discuta baietii la bere, doamnele spun ca subiectele predilecte sunt fotbalul, gadget-urile sau jocurile si “alte femei”, totul intr-o atmosfera dominata de incercarile fiecaruia de a se lauda cu propriile succese si a incerca sa se impuna in fata celorlati.
Barbatii au marturisit insa ca subiectele lor de discutie variaza: de la viata de zi-cu-zi (legate de job, casa) pana la sport sau politica.
Rezultatele arata ca la masa unor barbati care au iesit la bere discutia e inceputa de cel ce a convocat intalnirea, pe cand la o iesire a fetelor conversatia va fi demarata si monopolizata de cea care are cele mai multe lucruri noi de povestit.
“In ciuda prejudecatilor, femeile pot savura in voie o bere alaturi de barbati, pentru ca au cu siguranta subiecte comune de discutie. Deosebirile intervin insa la nivel de atmosfera a conversatiei si de ritual – barbatii prefera sa pastreze un nivel scazut de complexitate al discutiei, dar animat si foarte expresiv in gesturi de solidaritate si confirmare (se ciocneste mult, se ureaza, se imbarbateaza, etc.). Femeile, pe de alta parte, se concentreaza mai mult pe nuantele relatarii decat pe eveniment in sine. In jurul unei beri insa, barierele de gen, varsta sau clasa se estompeaza, iar discutia curge mult mai natural”, declara Alexandra Sandu, Research Executive Unlock Market Research.
Femeile participante la studiu spun ca berea este o alegere care tine chiar de placerile lor autentice, de momentele de relaxare cand nu incearca sa demonstreze nimic celor din jur.
In cazul barbatilor, acestia spun ca berea este intrinseca iesirilor in oras, fiind un simbol al relaxarii si al momentelor placute petrecute cu prietenii.
“Berea este o bautura perfect adaptata societatii moderne si are chiar valente de toponim – “iesim la bere” este una dintre cele mai des folosite expresii pentru denumirea unei intalniri intre prieteni. Mai mult, contrar preconceptiilor, si femeile ies la o bere, nu doar barbatii. Pe langa faptul ca, dupa cum releva chiar studiul, un pahar de bere naste in jurul lui conversatii interesante, berea este o alegere preferata de femei si pentru ca este o bautura fabricata exclusiv din ingrediente naturale, cu un continut caloric scazut care le ajuta sa isi mentina silueta”, declara Constantin Bratu, Director General Asociatia Berarii Romaniei.
Studiul Unlock Research este o cercetare calitativa de insight, desfasurata in perioada septembrie – octombrie 2014, in Bucuresti si a presupus realizarea a 12 interviuri etnografice, in doua etape – acasa la respondent, respectiv in timpul iesirii “la bere” cu prietenii respondentilor in localurile lor preferate. Interviurile au fost realizate cu femei si barbati, consumatori frecventi de bere, ocazionali sau ne-consumatori de bere, cu varste intre 25 si 35 de ani.
Cercetarea face parte din campania “Iubesc Berea”, lansata de Asociatia Berarii Romaniei.
Prima faza a campaniei aduce in prim-plan perceptiile feminine legate de bere, iar executiile creative prezinta femeia in contexte diferite, surprinsa in acelasi moment, cel in care savureaza un pahar de bere. Este acel moment al zilei in care femeia prefera sa fie pur si simplu autentica, in acord cu ea insasi, alegand sa faca ce ii place: sa savureze o bere.
Campania consta intr-un demers pe termen lung si include deopotriva componente de PR si ATL – TV, print si online.
Membrii actuali ai Asociatiei Berarii Romaniei sunt: Bergenbier SA, Heineken Romania, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries, Martens si microberaria Clinica de Bere. Totodata, din Asociatie fac parte si reprezentanti ai producatorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania si Asociatia Producatorilor de Hamei.
Cele cinci mari companii membrie ale asociatiei furnizeaza peste 80% din cantitatea de bere consumata in Romania si asigura peste 4.000 de locuri de munca in cadrul celor unsprezece fabrici de bere, dintre care doua microberarii.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz