Continutul defineste succesul
Reading Time: 3 minuteInca de la lansare, Disney conduce detasat in preferintele micilor telespectatori romani. Maciej Braal, Vice President & General Manager al Disney Channels pentru Europa Centrala si de Est si Pietele Emergente, face un bilant al primilor cinci ani in Romania.
Ati lansat Disney Channel in Romania in 2009. Care a fost evolutia brandului in toti acesti 5 ani?
Avem numai vesti bune de impartasit. Am avut cinci ani de succes, cu rezultate extraordinare. Brandul Disney Channel este foarte popular in Romania, la fel sunt si programele pe care le difuzam, si ocupa primul loc in preferintele copiilor din Romania. Al doilea canal pe care l-am lansat pe piata romaneasca in urma cu doi ani, Disney Junior, dedicat copiilor cu varste intre 2 si 7 ani si familiilor acestora, a cunoscut o crestere impresionanta de la zero, clasandu-se acum pe locul 2 ca numar de telespectatori. Disney Junior a fost urmarit de 12,5 milioane de telespectatori cu varsta de peste 4 ani doar in anul 2013, numar corespunzand unui procent de 65% dintre romanii cu varsta peste 4 ani. Este fenomenal felul in care telespectatorii romani s-au atasat de brandul nostru, de francizele noastre, de serialele si toate activitatile pe care le-am derulat. Romania este o piata extraordinara. Suntem foarte incantati.
Care este, in prezent, cel mai de succes serial din portofoliul Disney?
Violetta. Este un serial bazat pe un format argentinian, filmat in cea mai mare parte in Argentina si lansat in urma cu doi ani, devenit intre timp un adevarat fenomen. Nu cred ca este cineva din publicul tinta al acestui serial care sa nu fi auzit de Violetta. Cifrele de rating au atins recorduri extraordinare. Potrivit estimarilor, se pare ca unul din doi copii si unul din trei adulti din gospodariile cu TV din Romania au vazut Violetta cel putin o data. Din 9 mai difuzam in cinematografe concertul Violettei din Milano si suntem foarte incantati de entuziasmul manifestat fata de acest eveniment.
Care sunt particularitatile pietei romanesti?
Nu cred ca exista anumite particularitati. Cu toate acestea, as putea spune ca telespectatorilor romani le plac povestile si manifesta afinitate speciala fata de productiile Disney clasice.
Ce lansari aveti in plan pentru anul acesta? Anul acesta relansam Star Wars, noua serie de animatie urmand sa fie disponibila incepand cu luna septembrie, inclusiv in Romania. Incercam sa tinem mereu pasul cu noutatile. In 2009, cand am lansat brandul in Romania, am facut o promisiune, si anume ca vom livra continut de care telespectatorii nostri sa se bucure indiferent unde s-ar afla si indiferent ce platforma ar folosi. Punem mare pret pe calitatea continutului deoarece avem de-a face cu cea mai exigenta audienta, care nu accepta refuzuri, care vrea de ieri ce oferim azi si care este mereu in cautare de noutati.
Productia de seriale in Europa de Est face parte din planurile de viitor ale Disney?
Producem in Europa, in Polonia, Turcia, Marea Britanie, Spania, Franta. Inca nu si in Romania, insa mi-ar placea sa exploram si oportunitatile de aici.
Se tot vorbeste ca online-ul este viitorul. Ce parere aveti despre aceasta evolutie din perspectiva viitorului televiziunii?
Nu cred ca online-ul este viitorul. Este realitatea. Pur si simplu comportamentul telespectatorilor s-a schimbat in ultimii zece ani. Cand eram eu copil, aveam aparate video si casete, generatia de acum consuma media pe TV, tableta, PC, telefon mobil si de pe tot felul de alte dispozitive. Nu inseamna ca avem de-a face cu un continut diferit. Studiile arata ca si copiii urmaresc in continuare programe de televiziune, insa si pe alt suport decat ecranul TV. Noul suport poate fi telefonul sau tableta, insa programele clasice sunt in continuare preferate. Continutul este cel care conteaza si stabileste diferenta intre a avea sau nu succes.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz