Business

Continental investește, la Sibiu, într-un laborator pentru testarea compatibilității electromagnetice a produselor din interiorul vehiculelor

Reading Time: 2 minute

Continental, companie cu peste 20.000 de angajați în România, investește în testarea compatibilității electromagnetice a produselor din interiorul vehiculelor.

Compania a dotat cu echipamente performante, de ultimă generație un laborator de compatibilitate electromagnetica (EMC), la Sibiu. Cu ajutorul acestei noi capabilități, așa cum este camera de reverberare, în cadrul departamentului Qualifications Laboratories din Sibiu, produsele dezvoltate de Continental sunt testate și validate, fiind singura locație din România care are în prezent aceasta capacitate.

Fie că este vorba despre radiații, cuplaje inductive și capacitive sau chiar instabilitate a tensiunii de alimentare, dispozitivele electronice sunt testate din două puncte de vedere: imunitate – pentru a ne asigura că acestea rezistă până la un anumit nivel de perturbații, stabilit în standardele de testare și emisii (în camerele anecoice și semi-anecoice – spații concepute pentru a opri reflexiile sau ecourile fie ale undelor sonore, fie ale undelor electromagnetice) – pentru a ne asigura că nivelul de perturbații generat de dispozitivul supus testului nu depășește limitele stabilite în standardele de testare”, explică Cornel Tănase, Head of Qualifications Laboratories Sibiu. 

Un mediu electromagnetic complex

Cele mai multe autoturisme, precum și celelalte categorii de vehicule din zilele noastre, sunt construite după anumite standarde care impun echiparea acestora cu sisteme electronice de siguranță, precum și cu altele opționale, cum ar fi cele multimedia. Toate aceste componente electronice, împreună cu cablajele lor, alcătuiesc un mediu electromagnetic în care este strict necesar ca acestea să funcționeze fără să se influențeze reciproc. 

Camera de reverberare este compusă dintr-o cușca Faraday (un spațiu închis, special conceput pentru a proteja de efectul undelor electrice și electromagnetice din exterior) echipată cu un generator de semnal, amplificatoare, antene și un reflector care ajută la obținerea unui volum de radiații, spre deosebire de testarea în camere anecoice și semi-anecoice, unde dispozitivul supus testului este atacat doar dintr-o direcție, pe un singur plan, și este nevoie de schimbarea orientării acestuia față de antenă. Așadar, timpul de testare este redus considerabil, păstrându-se nivelul de severitate al testului. 

Viteza cu care noile tehnologii apărute în industria automotive își fac loc într-un singur vehicul ne determină să avem o abordare complexă, care să asigure buna funcționare a acestuia, atât în ceea ce privește sigurața, cât și confortul șoferului și a pasagerilor. Iar eficiența cu care verificăm funcționalitatea echipamentelor electromagnetice înseamnă timp în plus pentru a modela viitorul mobilității”, a spus Ciprian Bleoju, șeful departamentului Qualifications Laboratories din România.

Într-o astfel de cameră se testează imunitatea modulelor electronice la radiații, separându-le de mediul electromagnetic exterior pentru a avea rezultate concludente, simulând un cadru cât mai real, pentru a asigura calitatea produselor dezvoltate și siguranța utilizatorilor. 

Investiții de peste 2,3 miliarde de euro

În perioada 1999 – 2023 Continental a investit peste 2.3 miliarde de euro în activităţile din România. Toate cele trei domenii de activitate ale companiei sunt reprezentate în România. Continental deţine cinci unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei şi Iaşi. Compania are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. La finalul anului 2023, Continental avea peste 20.300 de angajaţi, din care peste o treime reprezentată de ingineri și informaticieni și va continua să angajeze în funcție de viitoarele proiecte.

Alex Rădescu

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

2 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

2 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

4 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

7 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

7 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

9 ore ago