Stiri Business Tech

Continental investește în microcipuri pentru vehicule autonome

23 feb. 2021 2 min

Continental investește în microcipuri pentru vehicule autonome

Reading Time: 2 minute

Continental a achiziționat o participație minoritară la start-up-ul germano-american Recogni. Compania lucrează la o nouă arhitectură de cipuri pentru recunoașterea obiectelor în timp real, bazată pe inteligență artificială (AI).

Procesoarele viitorului sunt destinate utilizării pe computerele performante ale Continental pentru vehicule, printre alte aplicații, unde vor efectua procesarea rapidă a datelor senzorilor pentru conducere automată și autonomă. Experții companiei anticipează că producția la scară largă a noului cip ar putea începe încă din 2026. În mod figurativ, noile procesoare foarte specializate servesc ca un amplificator de date ultraeconomic: cu un consum minim de energie, acestea permit computerelor vehiculelor să aibă o imagine rapidă a împrejurimilor imediate ale mașinii, creând astfel baza pentru conducerea automată și autonomă.

Fără microcipuri cu o viteză de procesare crescută nu vor exista sisteme de interconectare, automatizări și conducere autonomă a vehiculelor. Prin propriile noastre cercetări în domeniul noilor modele de cipuri, parteneriatele noastre strategice cu mari producători precum NVIDIA și investiția noastră în Recogni, facem primul pas către satisfacerea viitoarei nevoi de procesoare ultraspecializate pentru module de senzori și unități de control pentru computerele noastre puternice și performante”, subliniază Frank Petznick, managerul departamentului Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) din cadrul Continental.

Nevoia de putere de calcul al sistemelor electronice din mașini crește constant
Nevoia de procesoare optimizate pentru cerințele specifice AI este în creștere. În timp ce doar câțiva megaocteți de date pe senzor pe secundă trebuiau analizate acum câțiva ani, cifra respectivă va crește la câțiva gigaocteți pe secundă în următorii ani. Și, în timp ce un sistem de avertizare de ieșire a benzii de circulație obișnuia să necesite doar o simplă cameră alb-negru, vehiculele autonome ale viitorului vor folosi, în unele cazuri, mai mult de 20 de senzori de înaltă rezoluție pentru vehicul, precum radar, cameră și lidar simultan.

Cele două companii au fost de acord să nu dezvăluie valoarea participației.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: