Marketing

Consumer Report 2015

25 nov. 2015 2 min

Consumer Report 2015

Reading Time: 2 minute

Starcom Mediavest a lansat cea de-a doua editie a Consumer Report. Studiul contine informatii despre consumatori, in functie de etapa de viata ce ii defineste: Teens (adolescenti cu varsta intre 14-17 ani), Single Youth (tineri cu varsta intre 18-34 ani, necasatoriti si fara copii), Families with kids (familii cu copii pana in 14 ani in gospodarie), Families without kids (in general, cupluri cu varsta de peste 45 de ani, ai caror copii au plecat din gospodarie).

Raportul cumuleaza date din studiul SNA Focus, studii de monitorizare a comportamentului media, cercetari dezvoltate de Starcom MediaVest Group si date puse la dispozitie de catre colaboratori SMG, precum Ivox sau Google si isi doreste sa faciliteze o mai buna intelegere a publicului cu privire la capitole importante, precum Technology & Web Usage, Entertainment, Brands & Shopping si Trends in action. Dincolo de partea descriptiva, exista si o sectiune de Case Studies care ilustreaza modul in care aceste informatii despre consumatori pot fi valorificate in campanii de comunicare integrate.

Agentia de media lanseaza lunar infografice din seria HumanGraphExperience, precum “The Future of Money” sau “Influence Me”, cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata.

Studiul integral poate fi descarcat aici.

Technology & Web Usage

Tehnologia, dincolo de functionalitate, este un creator si facilitator de continut, un indicator de status sau un agregator de “timp petrecut in familie” (folosind, insa, device-uri diferite). Consumul de media devine din ce in ce mai interesant. Descoperim o categorie de consumatori pe cat de nisata in brief-uri –  familiile mature – pe atat de interesanta in abordarea canalelor de media. Sunt cei care, odata ce au descoperit utilitatea unui smartphone sau diversitatea mediului online, devin loiali si petrec intre 4 si 6 ore pe zi.

Entertainment

Continutul este “eroul”. Cel care dicteaza si creeaza tipuri de entertainment. Consumatorii maturi consuma media traditionala intr-o proportie mai mare, in timp ce segmentele mai tinere sunt interesate de tipul de continut si calitatea acestuia. Talent Show-urile, Block Busterele sau meciurile cu miza mare sunt cele care ii fac pe tineri sa pozitioneze TV-ul ca alternativa de luat in calcul.

Brands & Shopping

In editia de anul acesta, accentul a fost pus pe piata de servicii, oferind o privire de ansamblu asupra modului in care acestea sunt consumate de catre segmentele analizate si asupra surselor de influenta a deciziei de a folosi anumite categorii de servicii, precum retail, telecom, servicii medicale sau financiare.

Trends in Action

In cazul familiilor cu copii, observam un nou tip de “decalaj intre generatii” determinat de o multitudine de factori externi: de la timpul limitat petrecut zilnic cu familia, dupa orele de lucru, la necesitatea de a lucra in afara tarii.

Tinerii cu varste intre 18-34 ani, necasatoriti si fara copii (Single Youth) sunt din ce in ce mai implicati si responsabili sociali. Mai mult decat atat, ei reprezinta generatia cu hobby-uri pregnante, pe care isi doresc sa le materializeze prin intermediul job-ului sau extra-job.

Consumatorii maturi sunt din ce in ce mai activi si mai orientati catre ideea de a experimenta (in materie de tehnologie sau branduri).

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: