Consumatorii români percep beneficii fizice și sociale când utilizează glo, spre deosebire de fumat
Reading Time: 5 minuteConsumatorii români de produse care încălzesc tutunul (Tobacco Heating Products – THP), precum glo, declară că percep o serie de beneficii la nivel fizic și social odată cu trecerea de la fumat la produsele care încălzesc tutunul. Cel mai recent studiu IRES, derulat în prima jumătate a anului 2022, evidențiază informații – cheie cu privire la percepția consumatorilor români: conform respondenților, aceste produse au un impact mai puțin negativ asupra condiției fizice, lasă mai puțin miros neplăcut pe haine și mâini, iar dantura le este mai puțin afectată.
Consumatorii români de glo au indicat îmbunătățiri ale condiției fizice atunci când folosesc glo, față de atunci când fumau:
- 60% tușesc mai puțin față de atunci când fumau;
- 55% dintre aceștia spun că utilizarea glo are un impact mai puțin negativ asupra condiției lor fizice, față de fumat;
- 72% spun că dinții le sunt mai puțin afectați, față de atunci când fumau.
De asemenea, consumatorii glo au indicat beneficii sociale după trecerea la produsul BAT care încălzește tutunul:
- 96% dintre respondenți au perceput mai puțin miros pe haine și pe mâini;
- 97% au indicat un impact negativ redus asupra aerului din interior;
- 89% au indicat un gust mai puțin neplăcut rămas în gură, față de fumat;
- 95% au indicat mai puțină respirație urât mirositoare după trecerea la glo, în comparație cu fumatul.
Mai mult de jumătate (53%) dintre respondenți spun că au renunțat complet la fumat după ce au trecut la un produs care încălzește tutunul, iar majoritatea utilizatorilor de THP care au renunțat complet la fumat au spus că au făcut acest lucru pentru a-și îmbunătăți condiția fizică:
- 66% pentru că își doreau un stil de viață mai sănătos;
- 56% pentru că își doreau să reducă impactul asupra propriului organism.
Consumatorii își doresc produse satisfăcătoare cu risc redus, subliniază studiul IRES. Majoritatea consumatorilor (71%) care au renunțat complet la fumat după ce au trecut la produsul de încălzire a tutunului declară că au făcut acest lucru datorită potențialului de risc redus, în timp ce 65% dintre utilizatori consideră aceste produse satisfăcătoare.
Consumatorii sunt dispuși să caute alternative la fumat, arată rezultatele cercetării, iar o eventuală restricție legislativă ar putea frâna rezultatele încurajatoare obținute până în prezent. Astfel:
- 49% dintre utilizatorii de glo ar folosi aceste produse mai puțin sau ar renunța complet la ele în cazul în care aromele în consumabile ar fi interzise, iar
- 28% dintre utilizatorii de glo ar reveni la fumatul de țigări.
„Vocea consumatorilor este unul dintre cele mai relevante barometre în determinarea celor mai eficiente strategii pe termen lung de reducere a efectelor nocive ale fumatului. Fiecare consumator care renunță la fumat și trece la produsele cu risc redus* este un pas înainte în călătoria noastră către un viitor mai bun.
Rezultatele acestui studiu se adaugă volumului din ce în ce mai crescut de dovezi științifice care susțin glo ca o alternativă mai puțin riscantă** pentru fumătorii adulți care nu ar renunța la fumat. Toate acestea sunt instrumente relevante pentru o mai bună informare a consumatorilor și autorităților de reglementare cu privire la potențialul produselor care încălzesc tutunul în strategiile de reducere a efectelor nocive ale fumatului”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice al Ariei Europa Centrală și de Sud, BAT.
“Se poate spune ca THP este varianta mai soft a utilizării tutunului fără a fi afectate neapărat și de asocierea negativă cu acest viciu. THP este mai acceptat social, oamenii se simt mai bine si prezintă avantajul utilizării în locuri în care tutunul tradițional este interzis. Mult mai important este faptul că pare să fie un pas intermediar pentru renunțarea la fumat, din moment ce proporția celor care renunța complet la fumat este cu 50% mai mare decât a celor care ar reveni la țigările tradiționale în scenariul unor restricții de utilizare a THP,” a menționat Dan Jurcan, director de cercetare în cadrul Institutului IRES.
Studiul a fost realizat de IRES pentru BAT România, iar concluziile sale se bazează pe percepțiile unui eșantion reprezentativ de consumatori ai produselor care încălzesc tutunul și care au renunțat total sau parțial la fumat. Respondenților li s-a cerut să compare utilizarea produselor care încălzesc tutunul cu fumatul, fiind recunoscut că arderea (spre deosebire de încălzirea) tutunului este cauza riscurilor asociate fumatului. Studiul a fost realizat de IRES în perioada 14 aprilie – 12 mai 2022, perioadă în care 848 de utilizatori au fost intervievați. Toți respondenții au folosit produsul care încălzește tutunul pentru o perioadă de cel puțin șase luni și fumau de cel puțin un an înainte de a face tranziția la produsul care încălzește tutunul – suficient timp pentru a percepe orice diferență. Echipa de cercetare a folosit metoda de colectare CATI (interviu telefonic asistat de calculator).
Ce sunt produsele cu risc redus**? Produsele cu vapori, cele care încălzesc tutunul și produsele cu nicotină pentru uz oral sunt concepute pentru consumul fără ardere al tutunului – iar unele dintre acestea nici măcar nu conțin tutun. Este larg acceptat faptul că substanțele nocive eliberate prin arderea tutunului sunt cele care provoacă majoritatea afecțiunilor asociate fumatului. Pe de altă parte, este recunoscut că nicotina – desi creează dependență – nu este cauza principală a riscurilor pentru sănătate. Din acest motiv, produsele alternative cu nicotină au potențialul de a juca un rol important în strategiile de reducere a efectelor nocive ale fumatului, oferind alternative fumătorilor care doresc să continue să consume nicotină și care altfel nu ar renunța la fumat. În România, peste 300.000 de fumători adulți au adoptat deja glo, cel mai inovator produs BAT care încălzește tutunul.
Ce este reducerea riscurilor asociate fumatului? Este o strategie de sănătate publică care recunoaște riscurile asociate fumatului și își propune să minimizeze impactul fumatului asupra sănătății, încurajând acei fumători adulți care altfel ar continua să fumeze să treacă complet la alternative fundamentate științific, mai puțin riscante.
Despre BAT la nivel global
BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv declarat este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătății, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulți o gamă variată de produse cu risc redus*.
Compania continuă să susțină clar că țigările cauzează riscuri majore la adresa sănătății și că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunțarea la fumat. BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternativele cu risc redus dovedit științific*. Pentru a realiza acest lucru, BAT se transformă într-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrată cu adevărat pe consumatori.
Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu ard până în 2030 și de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2025. BAT și-a stabilit o serie de obiective ambițioase de sustenabilitate, inclusiv atingerea neutralității emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 și 2 până în 2030, eliminarea plasticului non-necesar de unică folosință și utilizarea exclusiv de plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil pentru ambalajele sale până în 2025.
BAT are peste 52.000 de angajați și operează în peste 175 de țări. Grupul BAT a generat venituri de 12,87 de miliarde de lire sterline în prima jumătate a anului 2022 și un profit din operațiuni de 3,68 miliarde lire sterline.
Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de țigarete și o categorie tot mai largă de produse cu risc redus* din tutun și nicotină, precum și produse tradiționale din tutun care nu ard. Acestea includ țigări electronice, produse de încălzire a tutunului, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotină pentru uz oral fără tutun, precum și produse orale tradiționale, cum ar fi snus și snuff umed. În prima jumătate a anului 2022, BAT avea 20,4 milioane de consumatori de produse care nu ard tutunul, o creștere de 2,1 milioane față de anul precedent.
*glo este un produs cu risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun și nicotină
** Bazat pe dovezile existente și presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc și provoacă dependență.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz