Interviuri

Construcții responsabile pentru viitor, în viziunea Skanska

Reading Time: 6 minute

Cum arată azi construcțiile responsabile și cum vor arăta ele în viitor, Biz a căutat să afle de la Tamara Guleryuz, Leasing & Asset Manager Skanska, un profesionist cu experiență vastă în piața imobiliară, gestionarea activelor, dezvoltarea de proiecte și managementului proprietăților.

Cum contribuiți la crearea unui mediu atractiv și sănătos pentru chiriasi? Ce noutăți și inițiative aduceți pentru a încuraja prezența fizică la birou?

La Skanska, punem un accent major pe crearea unui mediu de lucru sănătos și atractiv, care să răspundă nevoilor moderne ale angajaților. În cadrul proiectului Equilibrium, am implementat soluții care încurajează sănătatea fizică și mintală – dusuri si vestiare, locuri de parcare pentru biciclete si spații verzi pentru relaxare.

Un alt element important sunt inițiativele si evenimentele pe care le organizam pentru toti membrii comunitatii.

Ce anume credeți că face acest proiect atât de atractiv pentru chiriasi și cum reușiți să răspundeți nevoilor acestora în mod constant?

Proiectul Equilibrium a fost proiectat si dezvoltat pentru a oferi un echilibru între confort și funcționalitate, integrând noi tehnologii  și soluții sustenabile. Designul clădirii maximizează lumina naturală, iar utilizarea materialelor inovative creează un mediu sănătos. De asemenea, oferim facilități moderne și conectivitate excelentă, care sprijină colaborarea și inovarea, iar aceste eforturi au fost recunoscute prin cele mai recente certificari obtinute: WiredScore Platinum si Access4You Silver.

Pentru a ne asigura că răspundem nevoilor utilizatorilor nostri, am realizat in 2024, pentru al patrulea an consecutiv, “Office Life experience Survey”, sondajul anual care măsoară satisfacția chiriasilor clădirii Equilibrium 1. Acest sondaj ne oferă feedback valoros, ajutându-ne să înțelegem mai bine așteptările și preferințele lor, astfel încât să putem continua să  le îmbunătățim experiența și să ne adaptăm la schimbările din piață.

Cum vedeți viitorul clădirilor de birouri din perspectiva inovației și digitalizării? Ce tehnologii noi considerați că vor redefini experiența la birou și cum se integrează Skanska în acest proces de transformare?

Viitorul clădirilor de birouri este definit de inovație și digitalizare. Skanska deja integrează soluții avansate de management al clădirilor prin sisteme inteligente de control al climatizării, iluminării și securității, toate conectate printr-o platformă digitală centralizată – BMS control. De asemenea, am implementat sisteme de monitorizare a resurselor și soluții pentru optimizarea fluxurilor de lucru, care îmbunătățesc considerabil eficiența operațională și reduc amprenta de carbon. Nu in ultimul rand, recent am implementat sistemul digital de monitorizare si control al deseurilor, Waste Tracker, Equilibrium devenind astfel prima cladire din Romania care a implementat un astfel de sistem.

Un aspect esențial pentru Skanska este dezvoltarea și întreținerea unei comunități puternice în jurul proiectelor sale. Ce alte evenimente și activități aveți planificate pentru a consolida acest sentiment de comunitate la Equilibrium?

Pentru noi, comunitatea este esențială, iar proiectul Equilibrium este gândit să faciliteze interacțiunile și să creeze conexiuni între chiriași. Avem planificate o serie de evenimente, cum ar fi workshopuri si intalniri sau initative pe teme de sănătate și stare de bine, inițiative de sustenabilitate și activități de networking. Recent, am organizat pentru chiriasii nostri evenimentul „Endless Summer”, pentru a stimula apartenența la o comunitate vibrantă, oferind acestora oportunități de relaxare și socializare într-un mediu plăcut.  In urma cu o saptamana am organizat si ce-a de-a doua editie de donare de sange de anul acesta si a cincea editie de cand organizam anual aceasta actiune, devenita traditie pentru noi si pentru donatori.

Skanska a implementat recent sistemul digital Waste Tracker la Equilibrium. Care sunt beneficiile acestui sistem pentru chiriași și impactul său asupra inițiativelor de sustenabilitate?

Sistemul digital Waste Tracker este una dintre cele mai recente inițiative pe care le-am implementat pentru a reduce impactul asupra mediului. Acesta permite monitorizarea și gestionarea eficientă a deșeurilor produse în clădire, oferind chiriașilor transparență totală asupra cantităților și tipurilor de deșeuri generate precum si a amprentei de carbon generata de acestea. Acest lucru îi ajută să ia decizii mai informate privind reciclarea și gestionarea resurselor, contribuind la atingerea obiectivelor de sustenabilitate. În plus, sistemul Waste Tracker susține inițiativele noastre de a diminua amprenta de carbon și de a crea un mediu de lucru mai responsabil din punct de vedere ecologic.

La Skanska, accentul cade pe inițiativele ESG. Cum reușiți să integrați acest pachet integrat ESG+ în viața de zi cu zi a chiriașilor și cum este percepută această ofertă în piața de birouri?

Integrarea inițiativelor ESG este o prioritate pentru noi și depunem toate diligentele să o facem parte integrantă din viața de zi cu zi a chiriașilor noștri. Piața de birouri a evoluat și ESG nu mai este doar o opțiune, ci o necesitate, tocmai de aceea oferta noastra ESG+ a venit cu soluții care sprijină atât protecția mediului, prin clădiri eficiente energetic și sustenabile, cât și o experiență de lucru sănătoasă și sigură.

ESG+ este un pachet de servicii oferit de Skanska, dezvoltat pe baza discuțiilor cu partenerii de business, cu scopul de a sprijini operațiunile și de a crește eficiența echipelor, cu accent pe grija față de mediu și starea de bine a angajaților.

Atat chiriasii actuali cat si potentialii nostri chiriasi, pot beneficia de experiența Skanska printr-un pachet integrat ESG+: de la crearea de spații functionale si ușor de utilizat până la solutii legate de amprenta de carbon și la raportarea elementelor legate de ESG.

La Skanska este raportat impactul asupra mediului încă din 1997. De ce ați început să faceți acest lucru și ce s-a schimbat în raportările de atunci comparativ cu cele de acum?

Skanska a fost mereu un pionier în raportarea impactului asupra mediului, considerând că este esențial să avem o imagine clară a modului în care influențăm mediul și comunitățile din jur. De-a lungul timpului, raportările noastre au evoluat de la simple estimări la date precise bazate pe tehnologii avansate de monitorizare. Astăzi, raportăm pe baza unor standarde riguroase și ne concentrăm pe obiective clare legate de reducerea emisiilor de carbon, economia circulară și sustenabilitatea pe termen lung. In plus, aceasta raportare a devenit parte integranta din raportarea anuala de business.

Cum și-a propus Skanska să transforme sustenabilitatea dintr-un concept într-o promisiune?

Skanska a transformat sustenabilitatea dintr-un simplu concept într-o promisiune concretă, investind în cercetare, inovație și soluții sustenabile care să aibă un impact pozitiv pe termen lung. Prin certificările clădirilor noastre, precum LEED, WiredScore Platinum, Access4You Silver și prin implementarea inițiativelor sustenabile, cum ar fi Waste Tracker, Skanska demonstrează că sustenabilitatea este mai mult decât o strategie – este o promisiune asumată față de clienți, chiriași și comunități.

Care sunt planurile Skanska pentru protecția mediului?

Protecția mediului este un pilon fundamental al strategiei noastre, iar planurile noastre includ reducerea amprentei de carbon, adoptarea materialelor sustenabile și promovarea clădirilor eficiente energetic. Continuăm să investim în tehnologii sustenabile și să îmbunătățim procesele de construcție pentru a reduce impactul asupra mediului. In Equilibrium, utilizam sisteme de iluminat eficiente energetic, senzori de mișcare și sisteme de management al energiei pentru a optimiza consumul și a reduce emisiile de carbon. De asemenea, complexul Equilibrium beneficiaza de spații verzi de relaxare și hub-uri de întâlnire,cu mobilier modern, care încorporează încărcătoare wireless, prize și WiFi gratuit, accesibile comunității și rezidenților.

Am implementat recent sistemul WasteTracker, care ajută la monitorizarea și reducerea deșeurilor produse de chiriași, facilitând raportarea ESG și îmbunătățirea comportamentului de gestionare a deșeurilor.

De asemenea, Equlibrium include sisteme de colectare și reutilizare a apei pluviale, precum și echipamente sanitare eficiente din punct de vedere al consumului de apă.

Ce se află pe agenda socială Skanska și cum este transpus acest pilon în acțiuni concrete?

Agenda socială Skanska include inițiative care sprijină incluziunea, diversitatea și bunăstarea angajaților și comunităților noastre. Ne implicăm activ în proiecte educaționale și sociale, organizăm evenimente de wellness pentru chiriasi. De asemenea, la inceputul acestui an, am primit certificarea Access4You Silver, o certificare care atestă accesibilitatea clădirilor pentru persoane cu diverse tipuri de dizabilități. În cazul Equilibrium, implementarea Access4You Silver subliniază angajamentul Skanska de a crea spații de lucru incluzive și accesibile pentru toți utilizatorii, indiferent de nevoile lor fizice. Clădirea a fost evaluată din perspectiva accesibilității pentru persoane cu dizabilități locomotorii, auditive, vizuale și cognitive, iar certificarea Silver garantează că sunt îndeplinite standarde importante pentru facilitarea accesului și confortului acestora.

În Equilibrium, această certificare nu doar că îmbunătățește experiența chiriașilor și a vizitatorilor, dar demonstrează și eforturile continue ale Skanska de a contribui la crearea unui mediu de lucru mai incluziv și mai prietenos.

Cum este folosit Codul de Conduită al Furnizorilor pentru a vă asigura un business corect?

Codul de Conduită al Furnizorilor Skanska este esențial pentru menținerea standardelor etice și transparente în cadrul colaborărilor noastre. Prin acest cod, ne asigurăm că toți furnizorii și partenerii noștri respectă aceleași principii de integritate, sustenabilitate și responsabilitate socială pe care le promovăm. 

Pentru a asigura conformitatea cu acest cod, Skanska desfășoară evaluări periodice și audituri ale furnizorilor. Aceste evaluări ne permit să identificăm eventualele neconformități și să colaborăm cu furnizorii pentru a implementa măsuri corective. De asemenea, oferim training și suport pentru a-i ajuta să înțeleagă și să își îmbunătățească practicile de afaceri.

Toader Păun

Recent Posts

Garanții bancare pentru sprijinirea companiilor românești

Garanti BBVA și Fondul European de Investiții (FEI) au semnat un acord strategic, prin care oferă garanții de minim 30…

53 de minute ago

„Arta Ochilor” – O fuziune între tehnologie și artă, creată de MullenLowe România pentru Clareon PanOptix

Noua campanie Alcon pentru cristalinele Clareon PanOptix a transformat vederea în artă, în cadrul Congresului Național de Oftalmologie, printr-o activare…

o oră ago

Vouchere de inovare de 8 mil. lei pentru achiziția de servicii de la organizațiile de cercetare

Guvernul a aprobat acordarea de vouchere de inovare, în valoare totală de 8 milioane lei, pentru a facilita achiziționarea de…

o oră ago

Vin Zilele Biz 2024

Doar câteva zile ne mai despart de startul celui mai influent eveniment de business din România, care de 23 de…

o oră ago

Black Friday 2024: SAMEDAY Group anticipează livrări record la nivel regional, în creștere cu peste 40%

SAMEDAY, compania de curierat care a introdus livrarea în easybox pe piața din România, estimează o creștere de peste 40%…

2 ore ago

Studiu Prora: Trei sferturi dintre români nu au încredere în recomandările făcute de influenceri

În prag de Black Friday, 73,74% dintre români spun că nu au încredere în recomandările de produse și servicii făcute…

2 ore ago