Ahold Delhaize anunță că autoritățile de reglementare din România au aprobat intenţia de achiziționare de la MidEuropa a pachetului de părți sociale de 100% din reţeaua românească de retail alimentar Profi Rom Food SRL (Profi). Aceasta fiind ultima cerință legală ce trebuia îndeplinită, părțile vor proceda la finalizarea oficială a tranzacției, care este planificată pentru începutul lunii ianuarie 2025.
Claude Sarrailh, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia: „Ne bucură confirmarea primită din partea Consiliului Concurentei și suntem nerăbdători să urăm bun venit echipei Profi în familia noastră de mărci locale de prestigiu, după formalizarea tranzacției. România este o piață atractivă, cu o creștere continuă a bunăstarii populaţiei și a puterii de cumpărare, determinată de fundamente economice solide. Echipele noastre sunt pregătite pentru următorii pași, pentru a facilita o tranziție lină pentru echipa Profi după finalizarea tranzacției.”
Jesper Lauridsen, COO Ahold Delhaize Central and Southeastern Europe: „Suntem foarte mulțumiți de decizia Consiliului Concurenței și așteptăm cu nerăbdare următoarea etapă a acestui proces. Prin păstrarea și dezvoltarea în continuare a celor două mărci Mega Image și Profi în România vom putea să ne valorificăm expertiza, și totodată să ne redimensionăm prezența în Europa Centrală și de Sud, în avantajul pieței locale și al clienților locali.”
Mircea Moga, CEO Mega Image România: „Mega Image are o experiență îndelungată și de succes, ca brand local de prestigiu al Ahold Delhaize. Focusul nostru axat pe crearea unor legături puternice cu comunitățile locale de producători și consumatori se combină perfect cu expertiza și capacităţile inovatoare ale Ahold Delhaize în domeniul digital. Odată ce Profi se va alătura Ahold Delhaize, complementaritatea celor două branduri, combinată cu platformele operaționale de înaltă performanţă ale Ahold Delhaize, vor crea noi oportunități de dezvoltare a pieței și vor aduce beneficii suplimentare si soluţii inovatoare pentru consumatorii români, dar și pentru angajații și partenerii noștri”.
Ahold Delhaize și-a asumat un pachet consistent de angajamente pentru a răspunde preocupărilor exprimate de Consiliul Concurenței din România legate de această tranzacție, cu scopul de a asigura stabilitatea și predictibilitatea pe piața românească de retail, în special în ceea ce privește partenerii comerciali ai celor două rețele (Mega Image și Profi). Ahold Delhaize s-a angajat, de asemenea, să cedeze concurenților săi o serie de magazine, fără a le întrerupe activitatea și asigurând protecția personalului. Angajamentele propuse denotă interesul companiei de a asigura transparența la nivelul partenerilor comerciali, precum și de a reconfirma angajamentul Ahold Delhaize de a oferi consumatorilor produse de calitate, la un preț competitiv.
Profi este unul dintre cei mai importanți retaileri cu tradiție din România, operând 1.751 de magazine în întreaga țară. Este cunoscut pentru sortimentul extins de produse și valoarea oferită clienților. În anul financiar încheiat în iunie 2024, compania a înregistrat vânzări de 2,7 miliarde de euro.
Achiziția va consolida operaţiunile din România ale grupului Ahold Delhaize, care operează local sub brandul Mega Image și are 977 de magazine, în special în zonele urbane. Alăturarea celor două branduri va completa și extinde prezenţa Ahold Delhaize în România, pentru a servi mai bine atât zonele urbane, cât și cele rurale. Compatibilitatea excelentă a celor două branduri Profi si Mega Image și ofertele complementare le vor permite să răspundă mai bine cerinţelor consumatorului român, stimulând atât creșterea vânzărilor, cât si beneficiile acordate clienţilor noştri.
Intenția de a achiziționa Profi a fost anunțată pe 30 octombrie 2023.
Ahold Delhaize este unul dintre cele mai mari grupuri de retail alimentar din lume și lider atât în supermarketuri, cât și în comerțul electronic. Familia sa de mărci locale excelente deservește 63 de milioane de clienți în fiecare săptămână, atât în magazine, cât și online, în Statele Unite, Europa și Indonezia. Împreună, aceste mărci angajează peste 400.000 de angajați în 7.716 magazine alimentare și de specialitate și includ cel mai bun retailer online din Benelux și cei mai importanți producători de magazine alimentare online din Benelux și Statele Unite. Mărcile Ahold Delhaize sunt în fruntea comerțului cu amănuntul sustenabil, aprovizionându-se responsabil, sprijinind comunitățile locale și ajutând clienții să facă alegeri mai sănătoase. Concentrarea companiei pe patru factori de creștere – stimularea creșterii omnichannel, creșterea sănătății și sustenabilității, cultivarea celor mai bune talente și consolidarea excelenței operaționale – ajută la îndeplinirea scopului său, la atingerea viziunii sale și la pregătirea mărcilor și afacerilor sale pentru mâine. Cu sediul în Zaandam, Olanda, Ahold Delhaize este listată la bursele Euronext Amsterdam și Bruxelles (ticker: AD), iar certificatele sale de depozit americane sunt tranzacționate pe piața extrabursieră din SUA și cotate pe piața OTCQX International (ticker: ADRNY). Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați: www.aholddelhaize.com.
Lidl România continuă să îmbunătățească experiența de cumpărături pentru clienți, prin extinderea serviciilor digitale, lansând un canal oficial de WhatsApp.…
În fiecare zi, din rețelele din întreaga lume, se pierd aproximativ 450 de miliarde de litri de apă potabilă. Anual,…
Anul 2024 a fost marcat de o instalabilitate legislativă profundă, cu schimbări fiscale dese, ceea ce a generat o stare…
Până în prezent, în acest an, depunerile de fonduri ale utilizatorilor în platforma Binance, cel mai mare schimb de active…
În această perioadă magică a anului, Salt Bank, în parteneriat cu Asociația Îngeri Pentru Suflete, lansează o inițiativă emoționantă prin…
tbi bank, una dintre cele mai importante bănci de tip challenger din Europa de Sud-Est, a anunțat numirea lui Costin…