Confident accelerează comunicarea în Barcelona
Reading Time: 2 minuteCe planuri are Mara Gojgar, fondatoarea Confident Group, un cluster independent de comunicare integrată pentru biroul din Spania al agenției, pe care l-a deschis la începutul anului trecut.
Mara Gojgar era la începutul anului trecut în febra pregătirilor. Pe atunci, antreprenoarea era prinsă cu deschiderea filialei Confident Group din Barcelona, împărțindu-și timpul între formarea unei echipe locale și promovarea agenției pe piața spaniolă. Totul era nou pentru Mara și a prins lucrurile din mers: a învățat să aibă încredere în oameni, să delege mai mult, mai ales că zona operațională din București ocupa un loc foarte important pe agenda antreprenoarei.
Actualmente, echipa Confident din Spania este formată din doi media relations specialists și doi manageri de cont care gestionează proiectele de comunicare integrată și de digital. Principalele servicii pe care le oferă clusterul independent de comunicare integrată pe piața spaniolă sunt media relations, social media și performance marketing, influencer relations și content writing.
„Sunt antreprenoare și îmi place să explorez viitoruri posibile, să îmi testez limitele. Nu sunt genul de om care are certitudini, ci mai degrabă principii și direcții, conduse de disciplină, energie și creativitate”, spune Mara Gojgar, fondatoare Confident Group.
Își amintește și astăzi de momentul în care s-a dus cu scuterul, împreună cu avocatul, să semneze actele de înființare a firmei și a găsit un birou de vis în Plaza Catalunya. De atunci, s-au catalizat două direcții de focus pentru divizia din Spania a grupului de comunicare și relații publice: companii din România și din regiune care vor să intre pe piața din vest și companii spaniole care vizează regiunea Europa Centrală și de Est pentru expansiune.
Cum Barcelona este o rampă de lansare pentru organizațiile care își doresc să intre pe piața de vest, cele mai multe cereri pentru serviciile Confident Group vin din partea companiilor de travel, tehnologie (software), turism, HoReCa, energie verde și imobiliare. Multe companii internaționale, mai ales unele din SUA și Asia care au în plan extinderea pe piața europeană, au sediul central în Spania și atunci oportunitățile pentru un grup de comunicare și PR cresc semnificativ.
Dacă anul trecut pe agenda Marei a fost cunoașterea pieței locale printr-o serie de seminarii pe zona de retail și FMCG, anul acesta antreprenoarea se concentrează pe organizarea unui stand ambițios pentru producătorii spanioli, în cadrul Bucharest Food Expo 2024, cea mai mare expoziție dedicată sectorului de alimente și băuturi din România. Proiectul este derulat cu sprijinul ASEMER (Asociația Companiilor Spaniole în România) și are ca obiectiv crearea cadrului potrivit pentru companiile spaniole interesate să intre în retailul românesc și din regiune: acces la know-how local, dar și relațiile directe cu importatori și distribuitori.
„În România specialiștii din agenții sunt foarte rapizi și disponibili, mereu cu piciorul pe accelerație. În Barcelona fac o treabă foarte bună, consistentă, însă într-un ritm mai încet. Mi-a luat ceva timp să mă adaptez. Față de România, unde publicul este unitar din punct de vedere cultural, în Barcelona audiența unui brand este semnificativ mai diversă și mesajele de comunicare trebuie să țină cont de acest lucru. Digital communications skills sunt sunt foarte importante, gradul de digital literacy în rândul oamenilor de comunicare este sofisticat. Clienții sunt mai răbdători, nu vor totul ieri. E ceva mai multă organizare și predictibilitate în relația client-agenție”
Mara Gojgar, fondatoare Confident Group.
Biz Spania este un proiect unic în lume, powered by Sesderma, realizat alături de partenerii Garanti BBVA, Glovo, Aqua Carpatica, Samsung, ciocolata Valor, DIGI și Eximtur.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 380 (15 februarie – 15 martie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz