Lifestyle Stiri

Conceptul Mercedes-AMG PureSpeed este ilustrarea primului model din seria extrem de limitată Mythos

24 mai 2024 4 min

Conceptul Mercedes-AMG PureSpeed este ilustrarea primului model din seria extrem de limitată Mythos

Reading Time: 4 minute

Conceptul Mercedes-AMG PureSpeed, lansat înaintea Marelui Premiu de Formula 1 de la Monaco, oferă o avanpremieră a primului model din seria extrem de limitată Mercedes-Benz Mythos. Mașina performantă complet deschisă, cu două locuri, fără plafon sau parbriz, este un omagiu adus curselor auto.

Mercedes AMG PureSpeed prezentare

Premiera mondială a Conceptului Mercedes-AMG PureSpeed a avut loc într-un cadru exclusivist, în atmosfera Marelui Premiu de Formula 1 de la Monaco. Autovehiculul a fost dezvăluit pe un ponton plutitor în portul principatului și i-a impresionat și pe piloții de curse ai Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team, Lewis Hamilton și George Russell.

Mercedes AMG PureSpeed 2

„Conceptul Mercedes-AMG PureSpeed ilustrează ceea ce este probabil cel mai direct mod de a experimenta performanța și plăcerea de a conduce. Cu un design radical, complet deschis, nici plafonul și nici parbrizul nu separă cei doi pasageri de elemente. Poți experimenta lumina, aerul și pasiunea nefiltrate, cu toate simțurile. Fiind conceptul primului nostru model Mythos, acesta întruchipează cel mai înalt nivel de exclusivitate. Elementele de design, cum ar fi HALO, duc, de asemenea, cu gândul la Formula 1. Prin urmare, nu există un loc mai bun pentru premiera sa mondială decât Monaco.”

Michael Schiebe, Președintele Consiliului de Administrație Mercedes-AMG GmbH și Șef al diviziilor Mercedes-Benz G-Class și Mercedes-Maybach

Conceptul Mercedes-AMG PureSpeed celebrează tradiția unică Mercedes-Benz cu un design pur și fără compromisuri, materiale inovatoare și tehnologie modernă. Seria extrem de limitată de 250 de unități va fi disponibilă doar pentru cei mai dedicați entuziaști și colecționari Mercedes-Benz.

Inspirată de mașinile de curse legendare, combinația dintre estetica de curse de neegalat și performanța extrem de dinamică face din Concept Mercedes-AMG PureSpeed o mașină de condus unică pentru cunoscători. Acesta întruchipează „exclusivitatea absolută” marca Mercedes-Benz, în segmentul de top.

Sistem HALO în loc de parbriz pentru Mercedes-AMG PureSpeed

Mercedes AMG PureSpeed 3

Un punct de atracție este sistemul HALO, care înlocuiește parbrizul convențional. Acest element este un derivat direct din clasa regină a sporturilor cu motor și face parte din fiecare monopost de Formula 1 începând cu 2018. Acesta protejează capul șoferului în cazul unui accident.

Numele HALO descrie forma sa. La fel ca în Formula 1, sistemul de siguranță din Conceptul Mercedes-AMG PureSpeed este format dintr-un suport care este conectat la caroseria autovehiculului. Această componentă optimizată din punct de vedere aerodinamic are rolul de a proteja ocupanții, la fel ca în Formula 1. Sunt incluse două căști optimizate aerodinamic, special concepute și fabricate pentru Conceptul Mercedes-AMG PureSpeed.

Câmpul de vizibilitate ca în Formula 1 devine astfel o realitate pentru două persoane. Nici plafonul, nici parbrizul și nici geamurile laterale nu le separă de mediul înconjurător. Interiorul adaugă și alte puncte de atracție, prin conceptul unic de culori și echipamente, precum și prin ceasul cronograf de pe planșa de bord, creat de IWC Schaffhausen.

Design inspirat de hypercar-ul Mercedes-AMG ONE

Conceptul Mercedes-AMG PureSpeed, cu o siluetă extrem de joasă are un design cu multe caracteristici inspirate de hypercar-ul Mercedes AMG ONE – părțile din fibră de carbon tehnice, tăiate brusc, vizibile în secțiunea inferioară a autovehiculului oferă un contrast puternic cu formele senzuale, rotunjite ale părții superioare.

Mercedes AMG PureSpeed lateral spate

Designul roților este caracterizat de placarea unică din fibră de carbon de pe capacele din față și din spate. Cele din spate sunt complet închise pentru a îmbunătăți aerodinamica. Capacele roților față sunt deschise pentru a optimiza fluxul de aer în partea frontală pentru răcirea frânelor și forța de apăsare.

Tipice pentru o mașină sport sunt capota lungă și partea frontală foarte joasă, cu un „nas de rechin” pronunțat. Designul frontal este similar cu cel al Mercedes-AMG ONE, cu o gură de aer inferioară largă cu inscripția AMG și o stea Mercedes de culoare închisă, cromată. La acestea se adaugă capota sportivă, optimizată aerodinamic, cu o ieșire de aer suplimentară. Deflectoarele mici și transparente din față și din lateral direcționează aerul peste habitaclu.

Omagiu adus modelelor legendare Mercedes

Multe alte detalii de design aduc, de asemenea, un omagiu lumii motorsport. Cele două suporturi din spatele scaunelor amintesc de mașinile de curse legendare, cum ar fi 300 SLR, cu care Stirling Moss și Denis Jenkinson au câștigat Mille Miglia din 1955 în Italia – cu o viteză medie record incredibilă de 157 km/h pe drumurile publice.

Vopseaua – într-un gradient de la roșul Le Mans la un gri grafit cu detalii AMG negre – face trimitere la schema de culori a mașinii Mercedes victorioase la cursa Targa Florio din 1924, în Sicilia. Aceasta a fost vopsită în roșu, culoare rezervată de obicei autovehiculelor italiene. La acea vreme, mașinile de curse germane erau vopsite în mod tradițional în alb. Vopseaua roșie era menită să descurajeze fanii locali să împiedice progresul mașinii în cursă. Lovitura a funcționat. La capătul unei curse de 432 de kilometri încheiată în 6:32:37.4 ore, victorioasa mașină Mercedes de 2 litri cu numărul 10 a trecut linia de sosire pe primul loc, cu Christian Werner la volan. Numărul 10 se regăsește, de asemenea, pe aripile față ale Concept Mercedes-AMG PureSpeed și face referire la acea victorie din Targa Florio de acum 100 de ani.

Array

Articole pe aceeași temă: