Comunicarea integrata, conceptul care a schimbat industria
Reading Time: 2 minuteCu ce provocari se confrunta, care sunt transformarile prin care a trecut piata si care sunt calitatile care “se cer” acum unui om de PR? I-am invitat pe reprezentantii agentiilor care au participat in mod activ la realizarea studiului Biz & Unlock Market Rearch la un exercitiu de analiza a industriei de PR.
Mihaela Mitu, Managing Director, 4AcePR
Varsta: 33 de ani
Experienta in industria de comunicare: 10 ani
Studii: Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, Universitatea Lucian Blaga, Sibiu
Conduce 4AcePR, agentie de comunicare integrata care in toamna acestui an a anuntat finalizarea unui proces de rebranding ce a insemnat o noua identitate vizuala si o echipa de consultanti extinsa. Fondata in 2002, agentia este membru fondator al retelei internationale de agentii independente PR Network.
Provocarea: Este important ca atat clientul, cat si agentia sa vada colaborarea ca un parteneriat, si nu ca o simpla relatie dintre client si furnizor. Comunicarea nu creeaza doar imaginea unui brand si a produselor/serviciilor, ci este parte esentiala in strategia de business.
Transformarea: Comunicarea integrata este conceptul care a schimbat industria, dar si oamenii, obligandu-i sa lase la o parte din orgolii si sa isi schimbe perspectiva. Ca agentie a trebuit sa livram mai mult, uneori intr-un timp mai scurt si poate cu un buget mai mic, dar asta ne-a ajutat sa intelegem mai bine businessurile si sa le sustinem prin rezultate masurabile. Am trecut in ultimii 10 ani de la o extrema la alta – de la clienti care doreau doar media relations la clienti care veneau spre noi convinsi ca online-ul si social media sunt singurele canale cu rezultate concrete. Am reusit treptat sa-i convingem ca numai o activitate de comunicare integrata poate genera rezultate pe termen lung, care sa justifice investitiile.
De ce are nevoie un om de PR? Curajul de a fi sincer cu sine, cu cei din jur si de a gandi dincolo de limitele “fisei de post”. Capacitatea de a oferi nu doar consultanta de comunicare, ci si consultanta de business. Aptitudinea de a privi “la rece” proiectele, de a vedea “the big picture” asupra acestora si a nu te lasa mereu condus de deadline-uri.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz