Comportamentul romanilor in privinta investitiilor imobiliare
Reading Time: 2 minuteUn studiu comandat de dezvoltatorul Hanner si realizat de Unlock Research scoate in evidenta o tranzitie importanta prin care trec consumatorii romani: romanii nu mai incearca sa se afirme social prin investitii in case si apartamente opulente, preferand sa aleaga ceea ce corespunde cu propriile lor standarde, bugete si preferinte. Timpul liber, petrecut alaturi de familie devine mai important decat achizitia de imobile scumpe.
Studiul Unlock Research subliniaza ideea ca asistam, inca, la o faza de tranzitie, dar ca tendintele sunt clare si importante.
“Conform studiului, schimbarea de atitudine nu este generata exclusiv de presiunea bugetelor. Nu este o alegere strict rationala, ci este o schimbare a valorilor. Casa nu mai este perceputa ca o investitie pe viata, ci ca o investitie care trebuie recuperata in cazul unei eventuale mutari, ca pe un camin temporar, de tranzitie, sau ca pe o investitie pe termen lung, pentru inchiriere, de pilda. Acest fenomen duce la un interes crescut pentru active bine pozitionate la nivel de piata: imobile cu un bun amplasament, spatiu compartimentat eficient, priveliste, spatii verzi, finisaje de calitate” explica Silviu Grigorescu, Director General Hanner Romania.
“Ne confruntam, inca, cu o lipsa de educare a pietei in ceea ce priveste calitatea constructiilor. Ceea ce ne bucura este faptul ca o parte dintre clienti incearca sa vina la vizionare cu un inginer, un arhitect sau un profesionist din constructii, pentru a obtine o parere avizata” explica Silviu Grigorescu.
Anterior, cumparatorii cautau case mari, localizate in centru sau in alte zone bine cotate, platind pentru acestea sume care le depaseau, de multe ori, posibilitatile financiare. Acum clientii din segmentul rezidential sunt mai atenti la modul in care cheltuie banii si cauta sa investeasca mai mult in lucrurile care ii fac fericiti. Clientii sunt mai atrasi de imobile aflate in apropierea unor zone verzi unde pot desfasura activitati in aer liber si duce un stil de viata sanatos si echilibrat.
“Oamenii incep sa inteleaga ca achizitiile nu se platesc numai cu bani, ci si cu timpul pe care il dedica muncii, cu timpul pe care nu il petrec in familie sau alaturi de prieteni.”, explica Oana Candescu, Qualitative Research Manager Unlock Research.
Studiul a fost comandat de compania lituaniana Hanner, cel mai mare investitor imobiliar din tarile baltice si dezvoltatorul proiectului The Park, amplasat la o distanta de cateva sute de metri de intrarea sudica in Parcul Tineretului. “Rezultatele au confirmat practic strategia de dezvoltare pentru Romania, in care punem accentul pe apartamente cu suprafete medii, dar cu o calitate foarte ridicata a executiei si amplasate langa spatii verzi, scoli si mijloace de transport in comun” a declarat Silviu Grigorescu, Director General Hanner Romania.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz