Companiile sunt in cautare de “staruri”
Reading Time: 3 minuteNoile solicitari venite din partea companiilor sunt pentru staruri, acei candidati care exceleaza prin competentele si mai ales prin talentul lor, vin cu idei out of the box si actioneaza ca adevarati lideri si mentori.
De Steluta Nastase
Companiile cauta activ astfel de candidati chiar daca necesarul lor de personal este acoperit. Iata cum pot fi descoperite starurile si ce strategii le atrag si mentin in companie.
Retelele de socializare. Platformele sociale au devenit si locuri de recrutare, cei mai activi si smart candidati care comenteaza pe paginile companiilor sunt vizati pentru angajare. Candidatii pasivi sunt vanati de catre directorii de HR si de catre directorii de marketing.
Strategii de atragere a starurilor:
Misiunea, viziunea, si cultura corporativa sunt transmise clar prin intermediul social media. Conteaza foarte mult cum este perceputa compania in mediile sociale si perceptia se formeaza prin comunicare si interactivitate. O astfel de abordare din partea companiei permite membrilor comunitatii online sa se afirme si isi exprime deschis punctele de vedere. Multi dintre ei vin cu idei de campanii, iar companiile reduc costurile aferente recrutarii si gasesc mult mai usor candidati talentati.
Angajatii evanghelisti care vorbesc cu frenezie despre ceea ce se intampla in companiile unde lucreaza atrag prieteni la fel de energici si creativi in promovare. Oamenii talentati exceleaza la job, fac lucruri notabile si contributia lor se vede in toate proiectele. Sunt cei mai potriviti atunci cand intr-o companie se formeaza o echipa noua de lucru, un nou department sau in cazul unui start-up.
Iata 5 aspecte pe care echipa de management trebuie sa le ia in calcul atunci cand angajeaza oameni talentati:
Vizionari si implicati – Candidatii care sunt increzatori in misiunea companiei si propun idei creative pentru dezvoltarea acesteia sunt si cei mai potriviti pentru companie. Exista si candidati talentati, dar preocupati doar de succesul lor care nu pot fi imaginea companiei.
Buni cunoscatori ai unor arii in care managerul nu exceleaza. Acestia vin cu un know-how valoros si acopera acele arii in care echipa de management nu are competententele necesare. Schimbul de informatii si de experienta este valoros pentru proiectele companiei.
Realizari. Candidatii cu realizari sunt si cei care promit ca vor aborda task-urile cu seriozitate si le vor transforma in rezultate notabile.
Compatibilitate candidat-cultura companiei. Modul in care comunica, lucreaza, ia decizii trebuie sa se potriveasca cu misiunea si viziunea companiei. Nu este suficient ca o persoana sa fie amuzanta, este foarte important ca aceasta sa se integreze perfect in cultura si valorile companiei.
Diversitate – Candidatii cu background-uri si experiente variate, acumulate in alt domeniu decat cel al companiei angajatoare sunt si oamenii care vin cu o perspectiva fresh si cu idei noi.
Talentul nu este totul
In calitate de manager, este indicat sa fii informat despre oamenii talentati din domeniul de activitate al companiei, despre salarii si despre mutarile care au loc pe piata muncii. Specialistii HR atrag atentia ca adesea managerii isi doresc oameni talentati de la concurenta, insa nu au un buget corespunzator pentru atragerea acestora. Se intampla frecvent in companii care activeaza in farma, constructii, FMCG, agribusiness. De aceea, este foarte important ca fiecare companie sa-si defineasca asteptarile in recrutare si in functie de buget. Pe de alta parte, sunt si companii care au buget pentru recrutarea starurilor si sunt dispuse sa plateasca un salariu motivant pentru atragerea acestora.
Realitatea confirma ca nu tot timpul un star atras dintr-o companie concurenta este si performant in compania angajatoare. Sunt si oameni talentati care vin cu atitudinea de star sau cu ideea ca ii pot influenta pe colegi intr-o anumita directiva. Considera ca este suficient numele lor si nu se mai concentreaza pe obtinerea de rezultate. De aceea, este foarte important ca echipele de management si HR sa analizeze impactul pe care oamenii talentati il au in companie. Programul de evaluare trebuie sa se desfasoare pe tot parcursul anului, fara birocratie, cu feedback constant pentru a permite si optimizari rapide.
Motivarea talentelor
Pe langa salariul care trebuie sa fie mai mare decat in compania de unde este recrutat candidatul, conteaza libertatea acordata in luarea deciziilor si proiectele in care este implicat.
Oamenii smart, orientati spre rezultate care adopta viziunea companiei si se incadreaza in cultura acesteia in timp ce ofera perspectiva lor unica in proiecte vor forma o echipa puternica in orice organizatie.
Steluta Nastase este Online Marketing Specialist la firma de executive search ABC Human Capital.
Mai multe despre recrutarea talentelor puteti citi aici.
Foto: Dreamstime
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz