Companiile și-ar putea crește veniturile cu 30% dacă nu ar fi nevoite să se ocupe de reglementări și alte cerințe
Reading Time: 2 minuteNeconcordanțele de reglementare sunt un obstacol important în construirea unei piețe unice digitale pentru multe companii europene online, deoarece acestea se confruntă cu cerințe de reglementare din ce în ce mai complexe.
Un studiu realizat prin chestionarea a 500 de lideri de business online din Europa, de către B2B International pentru unicornul Stripe, a constatat că doar 1 din 3 (33%) companii sunt încrezătoare în prezent că sunt conforme cu standardele de reglementare și mai puțin de 1 din 4 (24%) sunt sigure că înțeleg ce reglementări îi afectează.
Norme de conformitate, tot mai dificile
Trei sferturi (72%) dintre liderii de afaceri chestionați consideră că îndeplinirea tuturor cerințelor de reglementare internațională necesare le încetinește creșterea, 30% dintre aceștia afirmă că este „o mare provocare” și 42% care sunt de acord asupra faptului că normele de conformitate devin din ce în ce mai dificile.
Pentru a face față acestor cerințe a căror complexitate se află pe o linie ascendentă, costul conformității crește, de asemenea: 44% din companiile online plătesc deja pentru consilieri externi sau consultanți și 41% recrutează noi forțe de muncă pentru a gestiona provocările de reglementare.
Mai mult, companiile online angajează deja în medie, în mod direct, 2-3 noi colegi cu normă întreagă care lucrează la asigurarea conformității cu reglementările impuse, la un cost total estimat al salariului de 250.000 de euro pe an. În medie, pentru companiile de toate dimensiunile, aproximativ 5% din costurile salariale sunt cheltuite pentru securizarea conformității.
Permițând companiilor de toate formele și dimensiunile să navigheze mai ușor și mai eficient din punct de vedere al costurilor în cadrul UE, există potențialul de a debloca o creștere financiară semnificativă. Două treimi (64%) dintre liderii de afaceri chestionați susțin că ar fi activi în cel puțin 10 țări dacă reglementările sau regimurile fiscale ar fi mai bine armonizate în întreaga Uniune Europeană.
De asemenea, aceste companii estimeaza că ar putea crește veniturile cu 30% dacă nu ar fi nevoite să gestioneze reglementările și cerințele de conformitate prea complexe. Dacă acest procent s-ar aplica tuturor afacerilor de e-commerce B2C din Uniunea Europeană, PIB-ul Europei ar putea crește cu peste 100 miliarde euro doar în acest segment.
O piață digitală unică
Disponibilitatea sporită a tehnologiei și instrumentelor bazate pe internet reprezintă în ultimii 5 ani factorul-cheie în ușurarea muncii liderilor de business din Europa. Acești lideri caută în special instrumente care să susțină conformitatea, 70% dintre companiile online folosind deja tehnologia pentru a le ajuta în acest proces. Cu toate acestea, peisajul instrumentelor online este fragmentat și tehnologia, la fel ca reglementările, este văzută ca fiind prea specifică țării pentru a fi cu adevărat eficace.
“Pentru a accesa întregul potențial al pieței unice digitale, respectarea reglementărilor și gestionarea impozitelor transfrontaliere trebuie să fie mai ușoare pentru afacerile online. Aceasta nu este doar o sarcină exclusiv pentru factorii de decizie politică, deoarece și tehnologia poate ajuta. Stripe a dobândit experiența necesară pentru a ajuta companiile online să se adapteze reglementărilor. În plus, inovăm și căutăm în mod activ cele mai bune modalități pentru a ajuta companiile”, spune Matt Henderson, EMEA Business Lead pentru Stripe.
Mai multe informații din studiul Stripe, aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz