Companiile care lucrează cu UniCredit Bank vor putea semna contractele electronic
Reading Time: 2 minuteÎncepând cu luna decembrie, UniCredit Bank lansează, în premieră pe piața din România, semnătura electronică calificată pentru companii în documentația acestora cu banca. Semnătura este emisă de un furnizor autorizat, Trans Sped, pe platforma Adobe Sign și este recunoscută în România și în toate statele membre UE, având valoare juridică identică semnăturii olografe.
În condițiile în care angajații companiilor petrec mai bine de 5 ore lunar pentru semnarea documentelor bancare, potrivit unui sondaj comandat de UniCredit, încă din 2018 banca a implementat posibilitatea de semnare electronică a documentelor pentru o varietate de produse adresate persoanelor fizice. În prezent, 60% din conturi și 35% din creditele de nevoi personale sunt contractate cu semnătură electronică, simplificând experiența bancară a clienților.
“Prin introducerea semnăturii electronice calificate în pachetele tranzacționale curente ale băncii, extindem accesul companiilor la un instrument esențial pentru transformarea digitală și ajutăm clienții să câștige timp prețios pentru lucrurile care contează în business și în afara programului”, a declarat Sorin Drăgulin, director de produse și segmente în cadrul diviziei de retail, UniCredit Bank.
Clienții IMM vor beneficia de unul până la trei certificate gratuite ca parte a ofertei tranzacționale Creativ sau GeniusIMM, în timp ce companiile cu mai bine de 250 de angajați vor avea acces la oferte personalizate.
Percepția companiilor asupra introducerii semnăturii electronice în activitatea lor este una pozitivă, 73% dintre companiile mici și respectiv 88% dintre companiile mari o consideră utilă și 75%, respectiv 77%, o consideră o metodă sigură.
Până în prezent, Trans Sped a emis 1,5 milioane de certificate digitale în cloud, facilitând semnarea a mai bine de 20 milioane de documente, potrivit reprezentanților oficiali ai Trans Sped.
Un număr limitat de sucursale UniCredit Bank din București vor putea semna diferite documente în relația cu banca folosind semnătura electronică, estimându-se ca până la finalul lunii martie 2020 acest proces să fie extins la nivelul rețelei de sucursale.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz