Companii reinventate: De la marketing în turism, la comerț electronic
Reading Time: 2 minuteOamenii reacționează diferit la crize – unii se blochează, alții se reinventează. Perioada de izolare a adus pentru Elvis Floroiu și Dan Dumitru o idee de business – dego.ro, un magazine online care comercializează picturi pe numere, diamond painting, puzzle 3D din lemn și origami 3D, și mizează pe dorința românilor de a-și dezvolta sau descoperi latura creativă în pandemie. Criza i-a făcut să treacă de la servicii complexe de marketing, consultanță și campanii la comerțul electronic.
A început inițial ca o joacă, dar s-a transformat rapid într-o nouă linie de business, pe care cei doi au lansat-o în cadrul Neagenția. I-am întrebat cum a fost experiența deschiderii unei afaceri în timpul stării de urgență și cum văd mediul de business post-pandemie.
În America, se spune că afacerile încep cu banii de la cei 3 F – family, friends and fools, voi cum ați început business-ul?
Elvis Floroiu: Am avut norocul să nu fim nevoiți să ne împrumutăm încercând o lansare lină. Din fericire nu a ieșit lansarea lină și am decolat din prima săptămână. Investiția a fost făcută 100% din resursele generate de agenția noastră de marketing: neagentia.
“Când te gândești să devii antreprenor, îți imaginezi că te vei trezi la ce oră vrei tu. După, îți dai seama că vrei să te trezești doar la 6.”
Spre ce tip de clienți vă orientați, cum arată “portretul robot” al clientului?
Dan Dumitru: Avem mai multe segmente pe care le targetăm în comunicare. Încercăm să acoperim prin categorii existente și viitoare toți copiii de la 8 la 80 de ani.
Suntem la 32 de zile de la ideea de a crea „dego” și la 10 zile de la lansarea lui. Vânzările evoluează peste așteptări și țintim 200.000 euro până la finalul anului.
Ați început în perioada stării de urgență, ați avut probleme cu furnizorii sau cu livrările?
Elvis Floroiu: Ne-am ales doar parteneri europeni care nu erau afectați de pandemie și puteau livra în timp util. Spre surprinderea noastră, timpul de livrare al furnizorilor este de maximum 5 zile. Noi ne declarăm mulțumiți.
Cum a fost până acum experiența antreprenoriatului și cum vedeți evoluția mediului de business post-pandemie?
Elvis Floroiu: Când te gândești să devii antreprenor, îți imaginezi că te vei trezi la ce oră vrei tu. După, îți dai seama că vrei să te trezești doar la 6. Am ales produse spre care oamenii chiar se îndreaptă într-o pandemie, în perioade lungi de izolare. Cam asta a fost și ideea de la care am plecat. Am avut noi, personal, nevoie de distrageri, de lucruri care să ne facă să ne gândim la altceva și am încercat produsele pe care le importăm acum. Se pare că și clienții gândesc la fel.
Mediul de business a devenit imprevizibil și toți trebuie să ne inventăm, reinventăm mai des decât o făceam înainte. Trebuie să fim dinamici și să anticipăm în ce direcție vor merge lucrurile pe cât posibil.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz