<p> </p> <p> O treime dintre companiile de top din tara au inregistrat pierderi in anul 2011. Motivul? Greseli de management flagrante, incapacitatea de adaptare la noul context economic de dupa criza si scaderea pietei pe care activeaza: acestea sunt cativa dintre factorii care au pus bete in roate organizatiilor locale, potrivit lui Dan Orenstein, expert in finante si fiscalitate, care a studiat cifrele companiilor. Antreprenorii au gestionat mai bine dificultatile din anul 2011, comparativ cu marile corporatii. </p> <p> </p> <p> </p> <p> “Din 304 cele mai mari companii si banci din Romania, 27,6% au inregistrat pierderi in 2011”, spune Dan Orenstein. “Dintre aceste companii pe pierderi, noua sunt de stat si 73 private – iar dintre acestea, numai trei sunt conduse de atreprenori. Dintre cele aproape 200 de mari companii private pe profit in 2011, 25% sunt conduse de antreprenori. Concluziile le trageti singuri”, continua Orenstein. </p> <p> </p> <p> </p> <p> Cele 304 companii au inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 109 miliarde de euro, adica aproximativ 88% din PIB-ul Romaniei. Cea mai flagranta greseala a detinatorilor fraielor celor mai multe companii a fost marirea preturilor si cresterea marjelor la inceputul crizei pentru compensarea vanzarilor. Prin marirea preturilor, dar fara o restructurare a business-ului, majoritatea companiilor au trecut pe pierdere sau au continuat si in 2011 sa inregistreze pierderi. O alta greseala importanta a organizatiilor, potrivit lui Orenstein a constat in lipsa de inovatie, in ceea ce priveste produsele, in timp ce a treia mare eroare majora consta in incapacitatea de a isi adapta intreaga logistica la realitatile pietei, ajungand astfel sa inregistreze stocuri nevandabile si o majorare de pana la 100% a perioadei de recuperare a creantelor de la proprii clienti. </p>
Mastercard s-a angajat să creeze un ecosistem financiar global care să permită accesul tuturor, indiferent de locație sau nivelul de…
Editura Didactica Publishing House lansează două noi titluri pe subiectul promovării valorilor fundamentale: Invincibil la bullying – o colecție de 12…
Bog’Art Building Management l-a numit pe Tudor Marchiș în funcția de CEO, deschizând un nou capitol în industria de facility…
Moroccanoil, lider în îngrijirea părului inspirată de puterea uleiului de argan, a lansat în România noua gamă de colorare profesională…
Asociația Designers, Thinkers, Makers continuă și în 2024 programul său complex, pe termen lung, dedicat revitalizării culturale, realizând alături de…
Sărbătorile sunt prilej de întâlniri cu cei dragi, dar și una dintre cele mai intense perioade de cumpărături de pe…