Companii cu imunitate la coronavirus
Reading Time: 4 minutePandemia de coronavirus a demonstrat că indiferent de numărul de angajați sau de cifra de afaceri, chiar și giganți ai economiei globale cum sunt operatorii aerieni pot întâmpina turbulențe pe parcursul crizei de sănătate publică. Cu toate acestea, în mediul de bus iness au existat și companii „imune” la coronacriză care au înregistrat creșteri de poveste: în trei luni cât alții în trei ani.
La scurt timp după introducerea stării de urgență, s-a dovedit că marea majoritate a companiilor mici și mijlocii nu sunt „imune” la Covid-19. Ca urmare a închiderii restaurantelor și cafenelelor, un număr mare de antreprenori au fost nevoiți să trimită în șomaj tehnic sute de mii de oameni și să încerce să rămână în viață prin comenzi online. O parte dintre aceștia nu au reușit. Ca într-un joc de domino, aceasta a creat o reacție în lanț care a afectat în continuare antreprenori din domeniul producției de bere sau chiar mici fermieri care aprovizionau lanțurile de restaurante cu legume și fructe, de pildă. Nu trebuie să fim specialiști în economie ca să ne dăm seama că pandemia de coronavirus afectează grav și „sănătatea” companiilor. Cu toate acestea însă, în ultimele luni, o serie de organizații au reușit să demonstreze nu numai că sunt imune la noul virus, ci chiar au înregistrat creșteri spectaculoase în timpul crizei de sănătate publică. Printre campionii din mediul de business, care s-au remarcat de-a lungul pandemiei au fost magazinele online, furnizorii de conținut video la cerere, jucătorii din industria de gaming, furnizorii de cursuri și certificări online și, mai ales, aplicațiile pentru conferințe video online, extrem de utilizate de angajații care au lucrat de acasă în ultimele aproape trei luni.
Netflix
Netflix este unul dintre puținii câștigători ai acestei perioade, în care oameni din toate colțurile lumii au fost nevoiți să stea acasă și au apelat la serviciile de streaming pentru a-și umple timpul liber. În paralel cu pandemia, Netflix a lansat o serie de filme, seriale și show-uri originale care au ajutat la creșterea numărului de abonați în primul trimestru al anului 2020, dar mare parte a creșterii obținute de companie se datorează măsurilor de izolare socială. Ca să vă faceți o idee despre această creștere, furnizorul de servicii video la cerere a avut o creștere cu 15,8 milioane de abonamente, o creștere de peste 100% comparativ cu primăvara trecută, când s-au abonat la serviciile Netflix peste 7,2 milioane de oameni. În prezent, Netflix are 182 de milioane de abonați la nivel internațional. Ce înseamnă aceste numere în venituri? Ei bine, veniturile companiei pentru primul trimestru al anului au atins valoarea de 5,7 miliarde de dolari. Cu toate acestea însă managementul companiei se așteaptă la unele scăderi în numărul noilor subscripții, dar și a abonaților de îndată de restricțiile vor fi ridicate în totalitate.
Coursera
Coursera, un furnizor de cursuri și certificări online a oferit, în perioada pandemiei de coronavirus, acces gratuit la cursuri tuturor celor rămași fără un loc de muncă. Pe platformă sunt înregistrați astăzi peste 56 de milioane de utilizatori, în creștere față de 40 de milioane câți aveau cont anul trecut pe Coursera. Mai bine de 10 milioane de utilizatori s-au înscris doar luna trecută, ca urmare a măsurii de a oferi acces gratuit la portofoliul de cursuri. Prin această inițiativă, Coursera a oferit utilizatorilor posibilitatea să își dezvolte o serie de abilități care să îi ajute să își găsească un loc de muncă căutat într-o perioadă dificilă. Și toate acestea gratuit, în condițiile în care accesul la astfel de cursuri și certificări poate costa 399 de dolari pe an. În ultima lună, Coursera a întregistrat o creștere exponențială a traficului, marea majoritate a utilizatorilor platformei fiind în căutare de cursuri tehnice, de IT, business sau sănătate. Prezența la cursurile tehnice de pe platformă a crescut de zece ori, în timp ce cursurile de dezvoltare personală au avut o creștere de 18 ori.
Zoom
Dacă ați lucrat de acasă în ultimele luni, cu siguranță ați folosit Zoom sau altă aplicație de conferințe video online. Și, nu sunteți singurii. La finalul anului trecut, numărul maxim de participanți la întâlnirile online de pe platforma Zoom era de 10 milioane de utilizatori pe zi. La debutul pandemiei de coronavirus, această cifră a explodat la 200 de milioane de utilizatori pe zi, atât în întâlniri gratuite, cât și contra cost, număr care a crescut în mai puțin de o lună la peste 300 de milioane de utilizatori. Creșterea numărului de utilizatori nu este frânată, tot mai mulți oameni din lume apelează la serviciile Zoom ca urmare a pandemiei de coronavirus. Membrii Parlamentului Regatului Unit au încălcat o tradiție de mai bine de 700 de ani, după ce 120 de parlamentari s-au alăturat celor 50 deja prezenți fizic în sală, printr-un apel video prin aplicația Zoom. Compania a trecut și printr-un scandal după ce a recunoscut că are unele probleme legate de securitate și de respectarea vieții private a utilizatorilor. De curând, compania a lansat versiunea Zoom 5.0, care remediază o serie dintre aceste probleme.
PlayStation
Jocurile video s-au dovedit businessul perfect în noua realitate. După o lungă perioadă de autoizolare la domiciliu, nu puțini au fost cei care, plictisiți, au cumpărat jocuri video și console de gaming. Tot mai mulți părinți care au fost nevoiți să lucreze de acasă, au investit sume serioase, în jocuri care să îi țină pe cei mici ocupați chiar și pentru o scurtă perioadă de timp, în care să reușească să rezvole o parte din task-uri în liniște. Vânzările de jocuri video, în primul trimestru al anului, au atins valoarea de 10,9 miliarde de dolari, în creștere cu aproape 10% față de aceeași perioadă a anului trecut. Chiar dacă o creștere de zece procente poate nu pare prea mare, nu este chiar așa, acest drum ascendent fiind unul neobișnuit mai ales înainte de lansarea noilor console PlayStation 5 și este atribuit autoizolării. Vânzările totale de console PlayStation 4 au ajuns, în luna martie a acestui an, la 108 milioane de unități, în creștere de la peste 94 de milioane la cât au ajuns vânzările în luna martie 2019. PlayStation 4 a avut un succes uriaș și a devenit cea mai bine vândută a doua consolă produsă de Sony, după modelul PlayStation 2, din care au fost vândute mai bine de 155 de milioane de unități. 2020 este un an extrem de important pentru brandul PlayStation, Sony anunțând lansarea PlayStation 5, anunțată pentru perioada sărbătorilor din acest an.
Foto: © Ratz Attila | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz