Compania cehă de psihoterapie online Hedepy intră pe piața de România
Reading Time: 2 minuteStartup-ul Ceh Hedepy, care oferă servicii de psihoterapie prin apeluri video, se extinde și în România, țară unde aproape 4 milioane de români care întâmpină afecțiuni psihologice nu primesc ajutorul necesar.
Pe lângă România, Hedepy se extinde și în Polonia și Italia. “Această expansiune este posibilă datorită mai multor investiții din partea investitorilor cehi, ultima aducându-ne peste 316.000 de euro” spune managerul de produs Roman Zamečník.
Problemele de sănătate mintală afectează anual aproape 4.5 milioane de oameni în România, conform Ministerului Sănătății. Pandemia Covid-19 nu a făcut decât să ducă la creșterea acestui număr. Doar 500.000 de români cer ajutor specializat și primesc tratament. Misiunea Hedepy este să schimbe acest aspect, făcând psihoterapia mai accesibilă cu ajutorul tehnologiei.
„Ședința cu un psihoterapeut Hedepy se desfășoară online, prin apel video. Clienții nu trebuie să se deplaseze nicăieri pentru a avea acces la psihoterapeuți din toată România. Facem posibil accesul la psihoterapie în zone din România unde astfel de servicii nici măcar nu sunt disponibile. Mulțumită psihoterapiei online, sprijinul psihologic este acum mai accesibil, mai ușor și mai rapid. La Hedepy o ședință este acum posibilă în doar 24 de ore. Nu săptămâni.”
Lukáš Krčil, CEO Hedepy
Cum funcționează Hedepy
Hedepy a pornit la drum în Cehia în urmă cu un an, unde a devenit rapid platforma numărul 1 de psihoterapie online. În baza de date a companiei se regăsesc mai multe de 100 de psihoterapeuți din Cehia și Slovacia. În România, Hedepy a început cu peste 10 psihoterapeuți verificați și certificați, iar numărul acestora va crește constant.
Filosofia Hedepy este să simplifice accesul, rezervarea și ședința de psihoterapie atât pentru client, cât și pentru terapeut. Platforma oferă în profilul psihoterapeuților videoclipuri și recenzii, pentru ca fiecare client să își cunoască terapeutul înainte de ședința propriu-zisă și să facă o alegere cu care se simte confortabil.
Startup-ul a dezvoltat un chestionar de compatibilitate, care recomandă cel mai potrivit terapeut pentru fiecare client, pe baza a 5 preferințe (subiect, directivitate, emoții, orientare către trecut/viitor și personalitatea psihoterapeutului). Ședințele se desfășoară prin apel video pe o platformă securizată.
Hedepy și-a construit produsul, identitatea și comunicarea pentru a destigmatiza psihoterapia. Compania consideră că mersul la psihoterapie nu trebuie să se simtă precum mersul la doctor, ci, mai degrabă, ca o întâlnire cu un prieten empatic.
“Această strategie ne-a ajutat să câștigăm piața din Cehia. Vedem că în România cererea pentru serviciile de sănătate mintală crește. Credem că atât clienții, cât și psihoterapeuții pot beneficia de pe urma avantajelor pe care abordarea noastră le are. Împreună putem prezenta psihoterapia unei audiențe mai largi și, în același timp, milioanelor de oameni care au nevoie.” spune Lukáš Krčil, CEO of Hedepy.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz