Stiri

Comisia Europeană lansează o campanie pentru promovarea încrederii în statul de drept

28 oct. 2024 2 min

Comisia Europeană lansează o campanie pentru promovarea încrederii în statul de drept

Reading Time: 2 minute

Comisia Europeană lansează o campanie pe rețelele sociale privind statul de drept. Prin această campanie de comunicare, Comisia își propune să aducă ideea statului de drept mai aproape de cetățenii UE și să crească gradul de conștientizare cu privire la impactul acestuia asupra vieții de zi cu zi a oamenilor. Campania se va concentra pe cele șase principii de bază care definesc statul de drept prin animații realizate de renumitul artist și ilustrator Christoph Niemann.

Statul de drept mai aproape de cetățeni

Obiectivul acestei campanii la nivelul UE este de a aduce conceptul abstract al statului de drept mai
aproape de cetățenii UE și de a evidenția influența sa tangibilă asupra vieții lor de zi cu zi.

Campania se va concentra pe cele șase principii de bază care definesc statul de drept: Egalitatea în fața legii, securitatea juridică, interzicerea arbitrarului, independența judiciară, legalitatea și separarea puterilor.

România: Cetăţenii nu se simt suficient de bine informaţi cu privire la statul de drept

Necesitatea acestei campanii de comunicare este clară: în timp ce cetățenii din întreaga UE apreciază statul de drept, aceștia ar putea dori să fie mai bine informați despre ce înseamnă de fapt conceptul în practică.

În România, o majoritate covârșitoare (82 %) a cetățenilor consideră că este esențial sau important ca toate statele membre ale UE să respecte valorile fundamentale ale UE, inclusiv statul de drept. Cu toate acestea, doar 47% se simt bine informați despre statul de drept.

Didier Reynders, comisarul european pentru justiție, a declarat: „Statul de drept este adesea privit ca un concept îndepărtat, înalt, care pentru mulți oameni este greu de înțeles. Deși definește cine suntem și ce ne unește ca europeni, avem tendința de a ne gândi la statul de drept numai atunci când ceva nu merge bine. Această campanie își propune să ajute toată lumea să înțeleagă ce înseamnă statul de drept, cât de mult ne bazăm pe el în fiecare zi și de ce este important să prevenim inechitatea și nedreptatea. Inspirate de lumea sportului, minunatele animații ale lui Christoph Niemann permit tuturor să se raporteze la principiile statului de drept.”

Conceptul animațiilor

Pentru a face ca aceste principii abstracte să devină mai accesibile, artistul și ilustratorul german Christoph Niemann, ale cărui lucrări apar în mod regulat pe coperțile publicațiilor „The New Yorker”,
„National Geographic” și „The New York Times Magazine”, a creat șase videoclipuri animate simple, însă cu un mesaj puternic, pentru a informa cetățenii despre statul de drept prin povestiri și prin folosirea sportului ca metaforă.

„Am vrut să vizualizez statul de drept, comparându-l cu ceva ce știm din viața de zi cu zi: regulile sportive. A juca fotbal, a concura pe o pistă de curse sau a juca o rundă de biliard – toate acestea sunt posibile numai dacă am convenit asupra unor reguli și limite consecvente și corecte. În animațiile mele, mi-am imaginat într-un mod ludic ce s-ar întâmpla dacă am elimina regulile. Am vrut să arăt că protejarea statului de drept creează un cadru corect și previzibil în care societatea poate
prospera”, a explicat Niemann.

Seria de animații va fi difuzată pe rețelele sociale în toate cele 27 de state membre ale UE timp de
patru săptămâni.

Array

Articole pe aceeași temă: