Comerțul online românesc, creștere cu 15% față de 2020
Reading Time: 3 minuteComerțul online românesc va crește anul acesta cu aproximativ 15% comparativ cu 2020, întregul sector ajungând astfel la peste 6,5 miliarde de euro față de 5,6 miliarde de euro cât s-au înregistrat la finalul anului trecut, potrivit estimărilor GPeC.
Potrivit estimărilor GPeC împreună cu principalii jucători, comerțul online românesc va crește anul acesta cu aprox. 15% comparativ cu 2020, întregul sector ajungând astfel la aprox. 6,5 miliarde de euro generate de vânzările online, comparativ cu 5,6 miliarde de euro cât s-au înregistrat la finalul anului trecut.
Cifra face referire doar la produsele fizice comercializate prin internet, la care dacă s-ar adăuga și serviciile digitale sau plata facturilor la utilități, aceasta ar ajunge la aprox. 8 miliarde de euro, conform estimărilor PayU.
Sectorul de e-commerce a înregistrat un avans de 2-3 ani în contextul pandemiei, iar această evoluție a adus un număr foarte mare de români care a comandat online pentru prima oară.
Un studiu realizat de Nielsen Norman Group la începutul anului arăta că 20% dintre români au comandat pentru prima dată online după debutul pandemiei, iar 85% dintre cei care cumpără online au extins gama de produse cumpărate prin internet cu cel puțin o categorie nouă.
Potrivit studiului “International eComm Pulse 2021” realizat de iSense Solutions pentru GPeC, încrederea românilor în magazinele online a crescut semnificativ de la 32% în 2020 la 41% anul acesta, semn că shopping-ul online devine o metodă uzuală de a face cumpărături.
Gradul de încredere al românilor în magazinele online este mult mai mare decât în țări vecine precum Bulgaria (24%), Serbia (23%) sau Croația (23%), fapt care determină tot mai multe business-uri să migreze către online și poziționează România drept țară de interes pentru companiile internaționale care își extind prezența online în regiune.
Cifrele detaliate la zi despre starea sectorului e-commerce românesc, comportamentul de consum online al românilor, factorii care influențează decizia de cumpărare, categoriile de produse trending, importanța livrării rapide și a multiplelor opțiuni de livrare etc. vor fi prezentate, în premieră, la GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie, cel mai important eveniment de E-Commerce și Digital Marketing din regiune.
“Sectorul de e-commerce din România continuă să crească, tot mai mulți consumatori alegând conveniența asigurată de cumpărăturile online. Nu suntem încă o piață matură ținând cont că ponderea cumpărăturilor online din total retail se situează în jurul a 10 procente, dar potențialul de creștere este uriaș. Mă bucur să dezbatem toate aceste cifre și oportunități în cadrul GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie alături de invitați precum Iulian Stanciu (eMAG) sau Andrei Cânda (iSense Solutions). Peste 30 de speakeri internaționali și români vor fi prezenți la GPeC SUMMIT 1-2 noiembrie abordând cele mai importante subiecte în E-Commerce și Marketing Online pentru a avea un magazin online de succes”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.
Potrivit cercetării iSense, produsele de bricolaj reprezintă categoria de produse cu cea mai mare creștere în comerțul online din acest an, cu 20% peste anul trecut.
În ceea ce privește metoda de plată pentru cumpărăturile online, plata ramburs (cash la livrare) rămâne, în continuare, metoda de plată preferată a românilor, dar trend-ul este în scădere comparativ cu anii trecuți, doar 56% din cumpărătorii online alegând această metodă de plată comparativ cu peste 80% cât se înregistra în 2018.
GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie: Tot ce e esențial în E-Commerce și Digital Marketing
Pe lângă radiografia actuală a pieței românești de comerț electronic, în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie vor fi dezbătute cele mai importante subiecte dedicate celor care activează în E-Commerce și Marketing Online.
Evenimentul debutează cu 5 cursuri intensive care se vor desfășura exclusiv online, pe 1 Noiembrie:
- Strategia de Marketing în Social Media
- Google Analytics
- Marketing Online: Google + Facebook + Instagram + YouTube Ads
- Sfaturi practice de User Experience și Optimizarea Conversiilor despre cum să ai un magazin online de succes
- SEO – ghid practic pentru E-Commerce
Conferința GPeC SUMMIT din 2 Noiembrie aduce 5 speakeri internaționali de top:
- Joe Pulizzi (Autor și Expert în Content Marketing)
- Els Aerts (User Testing & Usability Evangelist)
- Karl Gilis (Expert în Optimizarea Ratei de Conversie)
- Rebecca Hugo (Senior UX Auditor)
- Ton Wesseling (Expert în A/B Testing și Optimizarea Conversiilor)
Acestora li se vor alătura unii dintre cei mai cunoscuți experți din Digital-ul autohton într-un eveniment-maraton de două zile dedicat industriei E-Commerce și Digital Marketing.
Toate detaliile, agenda evenimentului și înscrierile sunt disponibile pe site-ul GPeC, iar până pe 22 octombrie este valabilă Oferta Last Minute care aduce prețuri reduse celor interesați să participe: https://www.gpec.ro/gpec-summit-noiembrie/agenda/
Foto: © Andrey Popov | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz