Categories: Stiri

Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est

Reading Time: 2 minute

România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic, după Polonia și Cehia, conform Raportului European Ecommerce 2024, comandat de Ecommerce Europe și EuroCommerce și realizat de Centrul pentru Cercetări de Piață al Universității de Științe Aplicate din Amsterdam.

Potrivit raportului, în 2023, comerțul electronic românesc de bunuri și servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, reprezentând 3,32% din PIB, în creștere față de anul precedent (3,17% din PIB). Această evoluție subliniază reziliența și capacitatea de adaptare a sectorului ecommerce din România, care a devenit un pilon principal al economiei digitale.

Există un potențial semnificativ de extindere în adoptarea cumpărăturilor online, cu 50% din populație efectuând cel puțin o comandă online în 2023. Această statistică indică oportunități majore pentru dezvoltarea sectorului de comerț electronic, atrăgând interesul tot mai multor companii, atât locale, cât și internaționale.

Pentru 2024, estimările din raport indică o creștere spre 10% a vânzărilor online de bunuri și servicii, sectorul urmând să ajungă la 11,7 miliarde de euro, echivalentul a 3,42% din PIB. Se anticipează că procentul populației care va efectua cumpărături online va ajunge la 55%, reflectând tendința de digitalizare și preferința tot mai mare a consumatorilor români pentru comerțul online.

„România este pe un traseu ascendent în domeniul comerțului electronic, iar ARMO este dedicată să accelereze această creștere prin inițiative strategice și colaborări cu autoritățile pentru a stimula inovația și adoptarea digitală. Perspectivele României pentru viitor sunt optimiste, datorită digitalizării rapide și a dezvoltării infrastructurii logistice din țara noastră, care facilitează livrări rapide și eficiente la nivel național și internațional. Ne propunem să consolidăm poziția țării noastre de lider regional în ecommerce” – Cristi Movilă, președintele Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).

Raportul evidențiază revenirea apetitului europenilor pentru cumpărături online. Cu toate acestea, Europa se confruntă cu provocări legate de concurența din partea comercianților non-UE. Ecommerce Europe subliniază într-o scrisoare separată necesitatea unor măsuri la nivel european care să asigure un cadru echitabil pentru toți actorii din domeniul comerțului electronic.

Marți, 15 octombrie, ARMO organizează cea de-a V-a ediție a Zilei naționale a comerțului electronic, instituită prin Legea nr. 144/2020. Cu sprijinul ANAF și al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, în cadrul evenimentului vor avea loc două workshopuri la care antreprenori și profesioniști din sectorul comerțului electronic, cât și al domeniilor conexe, vor afla informații despre sistemele digitale ale administrației fiscale, precum e-Factura, e-Transport și SPV, dar și despre oportunități de finanțare pentru digitalizarea sau creșterea intensității digitale a companiilor. Mai multe detalii la adresa www.ziuaecom.ro

Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. ARMO este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerț electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociațiilor naționale. Mai multe informații despre ARMO: http://www.armo.ro/

Cristi Dorombach

Recent Posts

Ziua mondială a profesorilor. Tehnologia trebuie să îi ajute în procesul de învățare

Cu ocazia Zilei Mondiale a Profesorilor, Acer for Education a celebrat rolul esențial pe care îl joacă profesorii în modelarea…

10 minute ago

Destinații din Europa cu spa-uri ascunse cu prețuri de la 500 de lei

Conform unui sondaj realizat de STEM/MARK pentru Kiwi.com la începutul acestui în România, Ungaria, Polonia, Cehia, Spania și Slovacia, 73%…

14 minute ago

MINA lansează la Cluj prima expoziție dedicată lui Monet din România

“Monet: The Immersive Show”, primul spectacol de artă imersivă dedicat marelui artist Claude Monet organizat vreodată în România, va fi…

41 de minute ago

Let’s Talk About Menopause & Andropause, pe 21 octombrie la București

Menopauza reprezintă o etapă naturală din viața oricărei femei, iar discutarea deschisă a acesteia este esențială pentru a înțelege mai…

47 de minute ago

Softlead lansează Centrul de Date Software

Softlead, platformă de tip marketplace care ajută companiile să aleagă soluția software potrivită, pe baza ADN-ului Digital, anunță lansarea Centrului…

o oră ago

Peste 10.000 de vizitatori au participat la cel mai mare festival de artă și tehnologie din România, RADAR 2024

Festivalul RADAR, cel mai mare eveniment dedicat new media art din România, a atras anul acesta peste 10.000 de entuziaști…

2 ore ago