Colectarea selectivă a plasticului, o problemă pentru 9 din 10 români
Reading Time: 2 minute88% dintre românii înțeleg importanța colectării selective dar și urgența cu care aceasta ar trebui realizată. Potrivit celei mai recente cercetări de piață realizată de către The Institute și iZi data, la solicitarea Lidl România, 9 din 10 români consideră prioritară colectarea selectivă a plasticului.
Problema colectării selective a plasticului este menționată de români imediat după unele dintre cele mai critice subiecte în societatea actuală, precum educația, sănătatea, justiția, creșterea economică, dezvoltarea infrastructurii, combaterea sărăciei și accesul la apă potabilă curentă. În plus, respondenții cercetării sunt de părere că este important ca brandurile să se implice în reducerea cantității de plastic produse și folosite și în procesele de colectare selectivă și reciclare.
Generația Z, agent al schimbării
Studiul evidențiază că tinerii au nevoie de o informare mai amplă cu privire la impactul plasticului nereciclat asupra mediului înconjurător. 73% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 16 – 18 ani cunosc efectele provocate de plasticul necolectat corespunzător, față de 85% din eșantionul total. Cea mai informată categorie cu privire la pericolele generate de plasticul gestionat neresponsabil este cea din segmentul de varstă 35-44 de ani.
60 – 90% și-ar schimba comportamentul de colectare selectivă sub influența diferiților stimuli
Sudiul indică o flexibilitate în comportamentul de colectare selectivă al românilor, schimbare de comportament care poate fi generată fie de amenzi, fie de recompense. 64% dintre respondenții tineri ai studiului spun că ar colecta selectiv mai mult dacă ar fi recompensați pentru materialele reciclate. Când vine vorba despre amenzi, cei foarte tineri sunt în mai mică măsură convinși să colecteze selectiv (55%) în comparație cu cei cu vârste cuprinse între 25-35 de ani (61%).
Cât sunt dispuși românii să plătească pentru produse cu impact redus asupra mediului?
Tinerii din generația Z, peste 58% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani, și-au arătat disponibilitatea de a achita cu până la 25% mai mult pentru produse cu impact scăzut asupra mediului. Întrebați cât ar fi dispuși să plătească în plus pentru un produs alimentar cu impact redus asupra mediului, aproape jumătate dintre respondenții cu vârsta de peste 25 de ani au declarat că ar plăti cu 10% mai mult pentru acest tip de produse.
Gratificarea socială contribuie și ea la comportamentul eco-friendly, astfel că din populația general, 7% au menționat spontan “să facem toți asta!” iar procentul se dublează în cazul segmentului 16 – 19 ani.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.024 persoane, din mediul urban, curespondenți cu vârsta de peste 16 ani, datele fiind colectate în perioada iulie – august 2019.
Foto: © Angkana Kittayachaweng | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz