Colaborarea intre departamente, in crestere
Reading Time: 2 minute54% dintre directorii financiari sustin ca gradul de colaborare cu directorii de marketing s-a instensificat in ultima perioada de timp
Relatiile dintre directorii financiari (Chief Financial Officer – CFO) si omologii din departamentele de marketing (Chief Marketing Officer – CMO) a devenit mai apropiata si mai colaborativa in ultimii trei ani. Cu toate acestea, in multe organizatii aceasta transformare nu se realizeaza suficient de rapid pentru adaptarea la o lume digitala. Concluziile apartin celei de-a patra editii a studiului “EY- Partnering for performance”, dat astazi publicitatii. Potrivit studiului, lipsa de instrumente, procese si indicatori-cheie comuni de masurare a performantei, precum si diferentele culturale raman principalele bariere in dezvoltarea relatiei dintre CFO si CMO.
“Directorii financiari si cei de marketing au fost in mod traditional aliati de la distanta. Insa, in cadrul economiei digitale de astazi, o relatie puternica dintre financiar si marketing poate face diferenta intre organizatiile cu ritm rapid de crestere si cele care stagneaza sau raman in urma”, spune Elena Badea, Director Marketing EY Romania. “Liderii departamentului financiar si de marketing pot dezvolta o relatie de colaborare mai eficienta daca ajung sa cada de acord asupra indicatorilor din activitatea lor care conteaza pentru valoarea companiei, daca reusesc sa depaseasca decalajul cultural dintre cele doua functii, sa colaboreze in directia transformarii marketingului din punct de vedere al analizei datelor si daca lucreaza in echipa la planificarea activitatii de marketing”, adauga Elena Badea.
Aproape doua treimi (61%) dintre directorii financiari chestionati au declarat ca segmentarea clientilor si obtinerea de informatii relevante despre acestia reprezinta o prioritate. Cunoasterea amanuntita a bazei de clienti ai organizatiei sta la baza profitabilitatii companiei si a obtinerii avantajului competitiv. Conform studiului, directorii financiari ar trebui sa joace un rol majoritar in transformarea datelor in informatii valoroase, care sa duca la actiuni, concomitent cu gestionarea riscurilor asociate datelor. Prin aplicarea tehnicilor de analiza a datelor clientilor, organizatiile pot atinge niveluri noi, sofisticate de segmentare a clientilor, dincolo de categoriile obisnuite.
Foto: Dreamstime
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz