Colaborare pentru protectia consumatorilor de servicii financiare
Reading Time: 2 minuteBanca Comerciala Romana (BCR) a semnat un protocol de colaborare cu Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF) ce are ca principal scop stabilirea unor masuri in vederea asigurarii unui grad adecvat de protectie a consumatorilor si a unui climat de transparenta si incredere in relatia acestora cu banca.
Este primul parteneriat de acest fel din Romania dintre o banca comerciala si o asociatie de protectie a consumatorilor, arata BCR, intr-un comunicat de presa.
Parteneriatul intre BCR si AURSF va crea cadrul pentru colaborarea in vederea implementarii managementului reclamatiilor in conformitate cu ghidurile elaborate de Autoritatea Bancara Europeana si cu cele mai bune practici aplicabile pe pietele europene si pentru identificarea de solutii viabile pentru debitorii aflati in dificultate.
De asemenea, parteneriatul urmareste informarea reciproca asupra noilor modificari legislative emise la nivelul UE si la nivel national care au ca subiect protectia consumatorilor, precum si colaborarea in vederea stabilirii impactului si a unor strategii viabile de implementare, astfel incat sa se inregistreze un impact pozitiv in ceea ce priveste gradul de satisfactie al consumatorilor utilizatori de servicii financiare. Totodata, vor fi organizate campanii de educatie financiara si pentru incurajarea creditarii responsabile.
„BCR este prima banca din Romania care semneaza un protocol de colaborare cu o institutie care are ca scop protectia consumatorilor. Am inteles ca dialogul cu clientii este cel mai important. Suntem dispusi sa acceptăm cooperarea şi supravegherea din partea unei asociaţii de protecţie a consumatorilor, ca membru al societăţii civile. AURSF este o asociaţie pe care o considerăm credibilă, impartiala si rezonabila, in ce priveste simetria dintre interesul nostru comercial si protectia consumatorilor“, a declarat Dan Dumitru Popescu, director executiv Directia Customer Experience BCR, in comunicat.
„Salutam aceasta noua abordare, care este cu atat mai remarcabila cu cat vine din partea celei mai mari banci din Romania. Este o provocare atat pentru noi, cat si pentru banca, dar suntem gata sa ne dedicam toata energia si priceperea pentru reusita acestui proiect unic la nivel national. Vocea consumatorilor utilizatori de servicii bancare va fi de acum mult mai bine auzita de BCR si speram ca acest lucru sa se vada in relatia zilnica dintre banca si client”, a declarat Alin Iacob, presedinte AURSF.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz