Analize Lifestyle MarComm Marketing

Studiu Cognition: Berea rămâne în topul preferințelor consumatorilor din România

2 dec. 2022 4 min

Studiu Cognition: Berea rămâne în topul preferințelor consumatorilor din România

Reading Time: 4 minute

Sărbătorile sunt prilej de reuniuni cu cei dragi, mese îmbelșugate și timp petrecut împreună. În cadrul celui mai recent studiu derulat, Cognition a aflat ce băuturi vor avea românii pe masă și care sunt brandurile lor preferate pentru mesele de sărbători.

Studiul derulat de Cognition a folosit ca instrument de research GWI Consumer Insights și a vizat consumatorii români cu vârste de peste 21 ani, din mediul urban și rural, cu scopul de a afla cu ce băuturi alcoolice și non alcoolice se pregătesc românii anul acesta pentru sărbători.

Cafeaua, pe primul loc la consum în categoria de băuturi non-alcoolice

84.4% dintre respondenți au declarat că pe primul loc în lista lor, atunci când vine vorba de băuturi non-alcoolice, se află cafeaua, urmată de apa minerală plată și carbogazoasă, băuturi răcoritoare și de abia pe al cincilea loc de ceai.

Când vine vorba de menționarea brandurilor preferate de aceștia, Jacobs conduce topul brandurilor de cafea consumate cu 23.6% (urmat de Nescafe – 15.8% și Lavazza -13.2%), Borsec este lider în topul preferințelor pentru branduri de apă minerală cu 30% (pe locurile 2 și 3 fiind Dorna – 24.7% și Bucovina – 21.1%), iar în ce privește brandurile de băuturi răcoritoare Coca-Cola conduce cu 32.3% (urmată de Pepsi – 28.7% și Fanta – 21.9%).

Berea conduce topul băuturilor alcoolice pe care românii intenționează să le achiziționeze pentru sărbători

Deși sărbătorile de iarnă sunt asociate la nivel de percepție mai degrabă cu consumul de vinuri și spirtoase, conform rezultatelor studiului derulat de Cognition, anul acesta de sărbători românii intenționează să achiziționeze și să consume în primul rând bere, 49.3% dintre respondenți indicând acest tip de băutură ca fiind prima pe lista lor de băuturi alcoolice.

Vinul este următoarea băutură aflată în lista intențiilor de consum (35%), urmat de șampanie cu 15.1%, în timp ce băuturile spirtoase se află pe intenția de cumpărare a doar 10.4% din consumatorii care au participat la acest sondaj.

Topul 5 al brandurilor preferate de bere ale consumatorii din România, conform studiului derulat sunt: Ursus (18.7%), Timișoreana (17.75), Tuborg (17.1%), Heineken (16.5%) și Beck’s (13.1%) – aflate la o distanță destul de mică unul de celălalt, în preferințele românilor.

În ce privește alte tipuri de băuturi, consumatorii români au preferințe clare în ce privește zona de whiskey-uri, Jack Daniel’s (13.1%) și J&B (11.8%), conducând topul la distanță considerabilă de următoarele două branduri menționate: Ballantine’s (5.6%) și Johnnie Walker (5.4%).

Brandurile de vodka preferate de români sunt Stalinskaya (10.6%), Absolut (8.8%) și Finlandia (5%), iar dacă este vorba de coniac românii preferă Hennesy (4.8%), Courvoisier (3.1%) și Old Admiral Brandy (2.5%).

Unii consumatori români aleg și alte băuturi pentru sărbători: gin (unde în topul preferințelor se află  Gordon’s,  Beefeater și Hendrick’s), alții optează pentru a adăuga și lichior (preferând Bailey’s, apoi Jagermeister și Malibu), dar pe masa de sărbători a românilor se vor afla și branduri de rom (precum Captain Morgan, Havana Club sau Baccardi), precum și de tequila (preferatele din această categorie fiind Jose Cuervo, Don Julio și 1800).

Claudia Archip, Managing Partner Cognition

„Analizând rezultatele studiului, aparent surprinzătoare este discrepanța dintre așteptările perceptuale și ceea ce relevă datele: deși consumul de bere este asociat predominant cu sezonul cald, iată că și iarna aceasta consumatorii au declarat că va fi principala băutură aleasă pentru masa de sărbători – păstrând astfel, cu doar mici modificări, proporțiile din anii anteriori, dar și din restul anului.

Dincolo de puterea obișnuinței și de asocierea generică a produsului cu „potolirea setei”, această preferință este susținută și de condițiile economice mai dificile ale perioadei pe care o traversăm și necesității unei optimizări a bugetului alocat, inclusiv pentru consumul de sărbători. Românii intenționează să achiziționeze și alte tipuri de băuturi, dar atenția la buget se vede în primul rând prin prisma prioritizărilor pe care le fac.

Desigur, brandurile pot influența această intenție de consum într-o anumită măsură prin tacticile promoționale și activările de sezon pe care le implementează în această perioadă,” a declarat Claudia Archip, Managing Partner Cognition.

Și pentru că zilele acestea Cognition sărbătorește primul an de la fondare, vă propune în cele ce urmează un cocktail tematic: White CognXmas

30 ml de tărie principială: tequila argintie

35 ml de lapte de cocos neîndulcit: echilibrul perfect între rațiune şi simțire

Note accentuate de pasiune, expertiză şi inovație: 20 ml de triplu sec

Aromă ludică ușor acrișoară: 10 ml de suc fresh de lime

Design creativ pentru impact memorabil: gheață pisată cu o felie de lime și merișoare

Se amestecă o doză de implicare şi motivaţie cu 30 ml de tequila argintie, se adaugă spirit de creativitate şi aromă persistentă de suc fresh de lime, un plus de tehnologie de ultimă generație și 35 ml de lapte de cocos neîndulcit, note dominante de citrice şi idei nonconformiste cu 20 ml de triplu sec.

Pentru un efect wow, se decorează un pahar tip bol, marmorat cu zahăr brut şi asezonat cu un grad de autenticitate şi gheaţa pisată, împreună cu un strop dulce-acrişor de merişoare și o felie de lime. Sănătate și sărbători inspirate!

Metodologia

Studiul „Ce băuturi preferă românii de sărbători” a fost realizat analizând rezultatele obținute prin intermediul GWI Consumer Insights privind comportamentul de consum și preferințele persoanelor cu vârsta de peste 21 ani, eșantion omogen reprezentativ pentru mediile urban si rural de pe teritoriul României, pentru ultima lună.

Despre Cognition

Agenție de oameni pasionați de definirea strategiilor de comunicare digitală bazate pe înțelegerea profundă a consumatorilor și conectarea lor cu brandurile. Nu gândesc proiecte punctual, ci își propun ca de fiecare dată să ofere soluții integrate de dezvoltare pe termen lung, pentru a contribui la creșterea sustenabilă a brandurilor.

Combină insight-uri, expertiză și tehnologii de ultimă oră pentru a oferi clienților orice tip de soluții digitale. Și se bazează în acest proces pe echipa de experți dar și pe tool-uri specializate și surse de know-how acreditate în domeniul neuromarketingului.

Cognition este agenția de digital a grupului Godmother și singura agenție românească parte a Neuromarketing Science & Business Association.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: