Stiri Tech

Code for Romania propune soluții digitale pentru provocările cu care se confruntă școlile din România

8 sept. 2023 3 min

Code for Romania propune soluții digitale pentru provocările cu care se confruntă școlile din România

Reading Time: 3 minute

Code for Romania a lansat Raportul „Școli Sigure și Bine Administrate”, din cadrul programului Civic Labs, prezentând în premieră problemele identificate în urma a peste 400 de ore de cercetare, dar și soluțiile digitale care au rezultat din cele peste 600 de ore incubare și prototipare.

Raportul subliniază necesitatea regândirii administrație școlare, a managementului instituțiilor de învățământ și a felului în care sunt implicați decizional elevii, părinții și comunitatea. Raportul lansat de Code for Romania urmărește identificarea problemelor care împiedică multe dintre școlile românești să fie medii adecvate pentru învățare și dezvoltare, consecința cea mai gravă fiind de cele mai multe ori abandonul școlar. Scopul final este găsirea de soluții digitale care ar putea rezolva unele dintre aceste probleme. Pe parcursul procesului de cercetare au fost realizate interviuri cu directori de școală, inspectori, profesori, experți în educație și actori din societatea civilă.

România avea în anul școlar 2021-2022 un număr de 6.099 unități de învățământ preuniversitar (de masă și special, incluzând grădinițe, școli și licee) cu personalitate juridică și 10.712 de structuri arondate, în care învățau aproximativ 2.9 milioane de elevi, conform datelor oferite de Ministerul Educației. În contextul acestei cercetări, au fost explorate doar problemele cu care se confruntă școlile și liceele.

O școală sigură și bine administrată ar trebui să fie o școală în care elevii învață abilitățile de care au nevoie în viață, în care merg cu plăcere, se simt în siguranță și în care predomină o stare generală de bine ce stimulează curiozitatea și dorința de dezvoltare. Un climat benefic pentru succesul școlar cuprinde atât o infrastructură sigură și adecvată, cât și o atmosferă prielnică care încurajează procesul educațional.

Deși conducerea școlii este considerată pionul principal, o serie de actori externi școlii pot avea un aport la felul în care aceasta funcționează. Pornind de la autorități, până la personalul auxiliar al școlii, fiecare dintre acești actori are un rol important în menținerea unui climat adecvat care promovează starea de bine. Mai mult decât autoritățile și comunitatea extinsă joacă un rol foarte important în dezvoltarea unei școli, fiind un factor în sprijinirea implementării strategiilor de dezvoltare instituțională.

„Dacă privim la nivel european și global, vedem că alte țări au făcut pași mari în modernizarea sistemelor lor de învățământ. Este momentul ca și România să își adapteze educația la cerințele secolului 21. Un aspect cheie în această transformare este includerea tehnologiei în procesul educațional. Într-o lume din ce în ce mai digitală, utilizarea tehnologiei în școli devine o necesitate pentru a pregăti elevii pentru locurile de muncă și provocările viitorului. Dar trebuie să facem acest pas cu grijă, asigurându-ne că accesul la tehnologie este echitabil și că nimeni nu este lăsat în urmă. Încurajăm toate părțile interesate să se implice în această inițiativă de modernizare a educației și să ne unim eforturile pentru a construi școli sigure și bine administrate, care să ofere tuturor elevilor șanse egale de a-și dezvolta potențialul.”

Olivia Vereha, VP of Product la Code for Romania / Commit Global

Soluții digitale propuse de Code for Romania

Câteva dintre soluțiile propuse de Code for Romania pentru domeniul dizabilităților sunt:

  • School HUB – este soluția pentru un management integrat al școlilor, iar prin intermediul ei școlile vor putea administra lucruri precum catalog online al elevilor, chestiuni administrative ale școlii, cât și managementul unității;
  • EDU Lead – este un instrument prin care directorii școlilor pot accesa resurse de devoltare profesională;
  • WELLGen – își propune să ajute bunăstarea elevilor prin integrarea mai multor componente care să-i ajute să-și gestioneze trăirile o platformă cu ghiduri prietenoase de accesibilizare a spațiilor;
  • Rescue Play – este o aplicație mobilă care are ca scop să pregătească elevii pentru situații de urgență;
  • Safe Breaks – este un instrument digital gândit pentru prevenirea și gestionarea situațiilor de bullying din școli.

Raportul „Școli sigure și bine administrate” este parte din programul Civic Labs, prin care Code for Romania identifică principalele probleme din societatea românească în câteva domenii fundamentale: Educație, Sănătate, Mediu, Grupuri Vulnerabile și Participare Civică.

Toate rezultatele prezentate în raport, dar și propunerile de soluții digitale au reieșit atât din cercetare documentară, analiza legislației actuale în domeniul sănătății, cât și din discuții avute cu experți în domeniu. Aflat în al patrulea an de desfășurare, programul Civic Labs îi are ca parteneri strategici pe ING Bank România și Lidl România. Tema „Școli sigure și bine administrate” este sprijinită de Fundația Bosch România.

În total, întregul efort însumează 400 ore de cercetare, 38 probleme identificate, 200 ore de incubare, 400 ore de prototipare și 9 soluții depistate.

Array

Articole pe aceeași temă: