Coaching pentru schimbările climatice
Reading Time: 4 minuteCharly Cox face parte din pionierii coaching-ului care adresează schimbările climatice și, prin compania britanică pe care a cofondat-o, Climate Change Coaches, își dorește să pună coaching-ul în mâinile liderilor climatici, astfel încât aceștia să poată crea schimbări mai rapid.
Un studiu despre anxietatea climatică, publicat recent în Journal of Environmental Psychology, arată că aproape jumătate dintre studenții chestionați (46,8%) sunt „foarte” sau „extrem de” îngrijorați de schimbările climatice, iar aproape un sfert se simt „îngroziți”.
Creșterea anxietății din cauza schimbărilor climatice, inclusiv în rândul angajaților, creează o nevoie de specialiști în această nouă sferă de activitate. După ce a vorbit la COP 27 despre aceste probleme, Charly Cox a povestit și pentru Biz care sunt cele mai frecvente probleme ale companiilor și cum își pot ajuta acestea angajații să facă față grijilor legate de criza climatică.
Cum a apărut Climate Change Coaches?
Am început Climate Change Coaches pentru că am văzut că dincolo de criza de mediu stă o problemă uriașă de schimbare a comportamentului uman și că, dacă vrem să atenuăm cele mai grave efecte ale schimbărilor climatice, trebuie să ajutăm oamenii să-și schimbe comportamentul, nu doar individual, ci și la nivel organizațional și sistemic.
De multe ori, criza climatică este diagnosticată ca fiind o problemă de mediu. De fapt, ritmul nostru lent de schimbare care a exacerbat-o și comportamentele noastre sunt în centrul ei. Aceasta este o veste bună, deoarece înseamnă că putem folosi toate instrumentele și cercetările deja existente legate de schimbarea comportamentului.
În 2022 am publicat prima carte pe acest subiect, „Climate Change Coaching: the power of connection to create climate action”, care a reunit o parte din aceste cercetări cu studii de caz de la oameni care au folosit aceste abilități în practică.
Ce face un coach pentru schimbări climatice?
Echipa noastră a fost pionieră în coaching-ul schimbărilor climatice în industrie. Astfel, alături de publicarea primei cărți în domeniu, am dezvoltat și primul curs de formare în această direcție. În dezvoltarea unui nou tip de coaching, ne-am dat seama cum acesta trebuie să opereze la un nivel de schimbare mult mai sistemic, nu doar la nivel individual.
Coaching-ul clasic se concentrează pe individ (și poate pe relațiile apropiate), dar cel adresat schimbărilor climatice se confruntă nu doar cu îndoiala obișnuită de tipul „sunt capabil să fac schimbare?”, ci și cu îndoiala mult mai mare de „putem noi ca organizație/comunitate/națiune (sau chiar ca umanitate) să facem vreo diferență?”
Pe scurt, adesea ne îndoim că vom acționa cu toții pentru binele comun. Această lipsă de încredere în capacitatea sistemelor noastre de a se schimba este adesea ceea ce împiedică oamenii să ia măsuri individuale: știu că eu pot face asta, dar mi se va alătura cineva dacă o fac?
Așadar, un rol cheie al Climate Change Coaches este de a consolida credința oamenilor nu doar în ei înșiși, ci și în alți oameni și în capacitatea mai largă a sistemului de a se schimba. De asemenea, acești profesioniști pot face spațiu pentru ca cineva să-și împărtășească sentimentele de anxietate și durere.
Pe lângă diminuarea sentimentelor de penurie declanșate, de foarte multe ori ajutăm pe cineva să se conecteze la un sentiment puternic de scop și motivație, atât pentru a-l pune în acțiune, dar și pentru a-și construi reziliență.
Care e tipologia clienților și care sunt cele mai frecvente probleme ale lor?
La Climate Change Coaches, lucrăm cu organizații din sectorul privat care au stabilit obiective climatice ambițioase și organizații non profit care transformă comunități. Am lucrat cu organizații precum AXA, NatWest și C40 Cities. Lucrăm cu aceste organizații în două moduri cheie.
În primul rând, ajutăm la formarea și sprijinirea specialiștilor din punct de vedere tehnic, cum ar fi profesioniștii în sustenabilitate, care simt că au nevoie de un set mai concret de abilități de influență și de construire a relațiilor, pentru a-și completa abilitățile tehnice.
În al doilea rând, ajutăm la galvanizarea liderilor și echipelor pentru care sustenabilitatea nu este integrată în munca lor zilnică, dar cărora li se cere să se supună schimbării. Acest al doilea grup poate avea dificultăți să prioritizeze obiectivele companiei în materie de climă sau să se simtă capabil să preia schimbarea care îi este cerută.
Aici programul nostru de coaching de grup oferă spațiu vital și structurat pentru a depăși blocajele și a adopta o mentalitate mai capabilă. Printre problemele frecvente pe care le întâlnim se află cele care țin de middle management, unde angajații se simt blocați, nefiind suficient de conectați la un scop pentru schimbarea pe care o fac, iar lipsa unei viziuni singulare îi face să se simtă copleșiți. Între timp, echipele de sustenabilitate sunt din ce în ce mai obosite și suprasolicitate.
Ele sunt unități relativ mici, cu mandat direct limitat, care trebuie să dețină puterea „soft”, în timp ce sunt văzute ca centrul cunoștințelor privind sustenabilitatea. În unele organizații, deși au fost făcute declarații climatice, există stimulente perverse, precum încurajarea echipelor să continue cu un comportament vechi, cu conținut ridicat de carbon, în timp ce organizația urmărește o agendă cu emisii scăzute de carbon.
Cum își pot ajuta companiile angajații să facă față anxietății schimbărilor climatice?
Multe organizații își chestionează acum angajații pentru a înțelege atitudinea acestora față de schimbările climatice. Sondajul CARA al Kite Insights a fost folosit cu succes de Microsoft, de exemplu. Având în vedere că mulți lucrători mai tineri iau decizii de recrutare pe baza eticii companiilor și iau în serios schimbările climatice, departamentele de resurse umane ar trebui să fie, de asemenea, pregătite să aibă aceste conversații.
Antrenăm coachi interni în metodologia noastră și am oferit, de asemenea, coaching 1-1 pentru organizații, parțial pentru a ajuta personalul să treacă prin aceste sentimente. Acest sprijin este deosebit de important pentru organizațiile care au implicat companii de educație climatică, ce aduc noi informații angajaților. Pe unele dintre ele le-ar putea cunoaște, însă altele pot fi destul de șocante.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 373 (16 mai – 16 iunie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz