Interviuri Finanțe

Clinicile Dentare Dr. Leahu și tbi bank: Parteneriat pentru sănătatea dentară

26 apr. 2023 5 min

Clinicile Dentare Dr. Leahu și tbi bank: Parteneriat pentru sănătatea dentară

Reading Time: 5 minute

Clinicile Dentare Dr. Leahu compun cea mai mare rețea din România care oferă o gamă completă de servicii stomatologice și contribuie la educația sanitară a românilor. Grija față de pacienți se vede și în parteneriatul încheiat cu tbi bank, prin care oferă acces mai ușor la îngrijire și românilor afectați de creșterea costurilor, facilitându-le astfel incluziunea socială și financiară. Am aflat detalii chiar de la Dr. Ionuț Leahu, fondator și CEO al rețelei Clinicile Dentare Dr. Leahu.

Care sunt cele mai frecvente probleme pe care le au pacienții care vin să se trateze la Clinicile Dentare Dr. Leahu?

În ultimii 12 ani am depus efort pentru a crea o instituție stomatologică și o echipă ce are capacitatea de a trata în același loc toate problemele din sfera sănătății dentare. Astfel, la nivel național, oferim toate tratamentele stomatologice – implanturi dentare, coroane dentare, aparate dentare, tratamentul bolii parodontale, tratamente de canal etc. Avem echipe mobile, inclusiv din zona de chirurgie, ortodonție, pedodonție etc., care se deplasează în toate cele 13 orașe în care suntem prezenți și tratează diverse afecțiuni alături de colegii din clinicile locale.

Având în vedere că avem soluții pentru orice tip de problemă stomatologică, de la primul dinte pe tot parcursul vieții, suntem într-o situație unică la nivel național pentru că, în funcție de zonă, putem avea probleme diferite. Există orașe în care oamenii au nevoie mai mult de implanturi, altele în care accentul este mai mare pe prevenție sau, în care serviciile de pedodonție au o pondere importantă, oamenii aducându-și copiii la stomatolog la Academia Spațială Dr. Leahu. Avem și centre în care pe primul plan este reabilitarea orală complexă, unde sunt tratați oameni cu afecțiuni grave, cărora li se acordă o nouă șansă de a avea o dantură sănătoasă.

Ne confruntăm uneori cu probleme complicate. Există mulți oameni, de exemplu, inclusiv în București, care au primit implanturi dentare ce nu au funcționat și care trebuie ajutați să aibă o viață mai bună. Aici vorbim despre chirurgie complexă, despre atrofii severe, implanturi zigomatice, augumentări osoase complicate etc. Toate acestea, însă, implică eforturi deosebite doar pentru echipa medicală, nu și pentru pacient, noi lucrând în echipe medicale și cu medic anestezist, fiind avizați și pentru terapie intensivă. Din echipa de 200 de medici, 185 sunt concentrați pe prevenție și pe tratamente, și doar o echipă mică se ocupă de cazurile deosebite, de reconstrucție osoasă. De ce avem această structură? Pentru că abordarea noastră, în momentul în care pacientul ne alege, este ca acesta să aibă alături o echipă de medici care îl înțeleg, îi evaluează corect istoricul medical și îi comunică transparent și onest care sunt toate opțiunile de tratament. Ne uităm mereu la o soluție integrată, ce presupune sănătate, funcționalitate și estetică. Apoi, această echipă merge până la capăt pentru a-i rezolva problema printr-un tratament medical corect, care nu este ales pe considerente financiare, pe experimente și trend-uri și nu presupune supra-tratamente.

Mulți români amână vizita la dentist din lipsa banilor. Ați încheiat un parteneriat cu tbi bank care oferă instrumentul de plată alternativă de tip „Cumpără acum, plătește mai târziu” (BNPL). Cum a fost primit de pacienți?

În ultimii ani, vedem că banii reprezintă un obstacol tot mai important în accesarea serviciilor medicale de calitate. Din ultimul studiu pe care l-am desfășurat alături de KANTAR pentru identificarea comportamentului de consum în zona serviciilor dentare (Barometrul Stomatologiei Dr. Leahu), vedem că prețul devine un aspect tot mai sensibil. 41% dintre participanții la studiu spun că au o situație financiară cel puțin delicată în această perioadă și că nu au bani suficienți, ceea ce anterior nu era menționat printre primele motive de a nu apela la servicii stomatologice.

Noi am avut mereu acest mod de gândire pe care l-am transmis și oamenilor care ne aleg, prin simplul fapt că înțelegem că dintr-un salariu este foarte greu să plătești un tratament complex. Însă, decât să aștepte ani până să își permită un anumit tratament, clienții mai bine plătesc eșalonat, își rezolvă problema acum, înainte de a deveni mai gravă, și câștigă ani de viață mai sănătoasă.

În acest fel, instrumentul oferit de tbi bank, BNPL, este foarte eficient pentru a crește incluziunea socială și financiară. Oamenii pot astfel să aibă acces la servicii medicale de calitate fără a avea pe moment banii, pentru că sănătatea este mai importantă. Orice amânare a unei decizii importante legate de propria sănătate nu poate avea decât efecte negative.

Numărul pacienților care solicită restaurări dentare este în creștere. Cu ce soluții veniți în sprijinul acestora?

Un beneficiu major pe care îl oferim este faptul că avem toate soluțiile în același loc, inclusiv radiografiile necesare, iar pacientul nu face drumuri inutile. Astfel, are un număr mai mic de vizite de făcut și face economie de timp apelând la serviciile noastre. Acesta este un rezultat al bunei organizări, al dezvoltării în timp a unei echipe complexe, care are la dispoziție tehnologii de ultimă generație. În plus, avem clinici mari, în care pot să lucreze concomitent medici din toate specializările, ceea ce se traduce în timp salvat pentru pacient.

Este important și bugetul disponibil, mai ales în cazul unei probleme complexe. În stomatologie, dacă nu este alocat întregul buget necesar pentru a rezolva complet o problemă complicată, rezultatul nu va fi cel așteptat. Tocmai această situație ne-a motivat să încheiem parteneriate în zona financiară, precum cel cu tbi bank, pentru a oferi oamenilor soluții de plată flexibile. Astfel, oricine îndeplinește condițiile pentru a obține finanțare, cu ajutorul nostru, își poate permite să acceseze servicii stomatologice de calitate, care să-i rezolve problemele pe termen lung.

Ce măsuri propuneți pentru creșterea activității de prevenție?

Când vorbim despre prevenție, cel mai bun instrument este abonamentul și vestea bună este că și abonamentele stomatologice intră în acel plafon de decontare pe care îl avem în relația cu statul român, pe baza impozitelor pe care le plătim ca angajator și ca angajat, și intră în plafonul de 400 de euro. Am lansat abonamentele anul trecut și deja avem peste 17.000 de abonați. Putem să vedem efectiv rezultatele după un an, cât de bine funcționează pentru acei pacienți care înțeleg că stomatologul trebuie să facă parte din viața lor, de la primul dinte pe tot parcursul vieții. Aceste abonamente nu sunt disponibile doar pentru angajatori, ci avem și pentru persoane fizice un sistem pregătit care poate fi achiziționat din recepțiile clinicilor noastre.

Investim în continuare în toate mijloacele necesare pentru promovarea serviciilor de prevenție: continuarea educației către pacient, dezvoltarea de tool-uri digitale pentru cea mai bună interacțiune dintre medicul stomatolog și pacient (ex. aplicația DentalVerse oferită gratuit tuturor și în care o componentă importantă este cea de educație, plus posibilitatea adresării unor întrebări către Catrinel, robot dotat cu AI), integrarea tehnologiei în experiența copiilor care vin în Academia Spațială, aceștia învățând despre dinți și îngrijirea lor printr-un sistem cu „gamificare”, susținerea periodică pro bono (prin echipă și materiale) a unor categorii vulnerabile (control și servicii de prevenție în Clinica Socială de Stomatologie, unde vin persoane fără venituri sau cu venituri foarte mici).

Ce rol are tehnologia în activitatea pe care o desfășurați și cum a simplificat sau eficientizat serviciul oferit pacienților?

Încă din 2015, utilizăm tehnologii digitale în practica curentă, prin care preluăm și procesăm informația despre pacient. De exemplu, avem computer tomograf care trimite informația într-un software, unde aceasta este analizată fără a mai fi nevoie să luăm amprente prin metode clasice. Putem astfel combina foarte ușor informațiile din computerul tomograf cu cele obținute prin scanare și putem crea mai ușor ghiduri chirurgicale, astfel încât să „robotizăm” și medicul care pune implantul.

Suntem utilizatorii numărul 1 în România pentru toate tehnologiile pe care le folosim zi de zi, fapt recunoscut nu doar de distribuitori, ci chiar direct de producători. Acesta este unul dintre motivele pentru care am reușit să ținem în frâu creșterea de costuri operaționale, în ciuda avansului inflației. Implicit, creșterea de prețuri pe care am practicat-o în 2022 și în primele luni din 2023 este de o singură cifră, o performanță notabilă ținând cont ca inflația a depășit 15%. În felul acesta, reușim să avem grijă și de bugetul pacienților noștri, nu doar de sănătatea lor.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 372 (16 aprilie – 16 mai 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: