Interviuri Business

Claudiu Ciobanu, BricoRetail.ro: EXPO DIY aduce în prim plan jucătorii și tendințele anului din piața de DIY, Home Improvement & Gardening

26 apr. 2022 6 min

Claudiu Ciobanu, BricoRetail.ro: EXPO DIY aduce în prim plan jucătorii și tendințele anului din piața de DIY, Home Improvement & Gardening

Reading Time: 6 minute

EXPO DIY 2022, care are loc în perioada 29-30 iunie 2022 la Combinatul Fondului Plastic din București, aduce în prim plan tendințele pieței de DIY, Home Improvement & Gardening pe plan global, dar și local. Am aflat mai multe detalii despre acest eveniment unic al pieței de profil de la Claudiu Ciobanu, co-fondator & editor coordonator al publicației BricoRetail.ro, organizatorul evenimentului EXPO DIY.

Cum a apărut conceptul EXPO DIY 2022 – Smart Green Home? De ce organizați acum acest eveniment?

Conceptul EXPO DIY, care presupune o expoziție de produse din categoriile DIY, Home Improvement & Gardening, cu focus pe produse și soluții ecologice, a fost creat încă din 2019, iar prima ediție trebuia să aibă loc în 2020, doar că pandemia ne-a împiedicat să-l concretizăm în acești ultimi doi ani. O expoziție precum EXPO DIY nu poate fi mutată în online, este un eveniment de business care poate avea loc doar în format fizic, face-to-face. Cu atât mai mult cu cât România nu are o astfel de expoziție care să acopere toate categoriile de produse din sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening, iar EXPO DIY își propune să acopere acest gol.

Astfel, odată cu ridicarea restricțiilor de la începutul lunii martie 2022, am reluat planurile cu acest concept și am făcut lucrurile pe repede înainte: am securizat locul de desfășurare a evenimentului – Combinatul Fondului Plastic din București, am modificat platforma dedicată www-expo-diy.com și l-am lansat la începutul lunii aprilie 2022.

Pentru o astfel de expoziție, luna iunie este o perioadă mai mult decât potrivită pentru că în această perioadă „se fac cărțile” pentru sezonul următor în sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening, mai exact buyerii din retail și eCommerce fac prospecțiile dar și achizițiile de produse pentru sezonul următor începând cu această lună.

De ce este un eveniment închis?

EXPO DIY este un eveniment închis pentru că doar în acest fel angajamentul nostru către expozanți, de a le oferi calitate, este acoperit. Expozanții și partenerii EXPO DIY susțin acest eveniment, iar lor le promitem oportunități concrete de a de a face new business.

Pe scurt: expozanții vor avea parte doar de vizitatori profesioniști avizați, care participă în cele două zile de expoziție doar pe bază de invitație din partea noastră sau se înregistrează pe site, dar se încadrează în următorul profil: specialiști în achiziții, în marea majoritate din retail (nu doar din retailul DIY specializat ci și hypermarkets, cash&carry, inclusiv IT&C); buyeri din eCommerce (magazine specializate sau generaliste care au și categorii DIY); directori de achiziție din companii de import & distribuție; marketing manageri; owneri de business și alți manageri care decid achiziția.

Pentru două zile, EXPO DIY va fi cel mai important hub de business dedicat sectoarelor DIY, Home Improvement & Gardening din România.

Ce oferiți expozanților? Dar vizitatorilor?

EXPO DIY 2022

Așa cum spuneam, pe parcursul celor două zile, expozanților și partenerilor evenimentului EXPO DIY le oferim vizitatorii potriviți doar din nișa lor. În plus, prin participarea unor buyeri din străinătate, le oferim și oportunitatea de intra cu produsele lor pe noi piețe europene. Desigur, alături de posibilitatea de a-și expune produsele către – estimăm noi – peste 150 de buyeri de produse din categoriile DIY, Home Improvement & Gardening, expozanților și partenerilor le oferim extra expunere în publicațiile noastre BricoRetail.ro și retail-FMCG.ro, dar și în publicațiile partenerilor media.

Vizitatorii participă gratuit la evenimentul EXPO SHOP pe bază de invitație sau dacă se înregistrează, trebuie să se încadreze în profilul amintit mai sus. La fel ca furnizorii de produse din această nișă, și buyerilor le-au lipsit o astfel de expoziție, care nu face altceva decât să scoată în față și să promoveze cele mai noi game de produse, majoritatea dintre ele produse local, în România. În acest fel, prin intermediul unei expoziții locale, au posibilitatea să facă cunoștință cu furnizori noi, să fie la curent cu cele mai noi trenduri din această nișă, dar și să întrețină relația cu furnizorii actuali. De asemenea, vom avea și un Italian Green Corner, format din 10 companii specializate pe Gardening din Italia, una dintre atracțiile expoziției noastre.

Spune-ne mai multe despre platforma B2B Meetings și cum se integrează aceasta în conceptul EXPO DIY 2022 – Smart Green Home.

Platforma online B2B Meetings conectează comercianții cu furnizorii de produse DIY, Home Improvement & Gardening și are rolul de a programa întâlniri de business face-to-face, în cadrul expoziției EXPO DIY 2022 – Smart Green Home, din perioada 29 – 30 iunie 2022 sau de a programa întâlniri virtuale, pe tot parcursul anului.

Platforma B2B Meetings are două categorii de utilizatori: comercianții (rețelele de magazine, magazinele online, distribuitorii etc) și furnizorii de produse din categoriile DIY, Home Improvement & Gardening. Odată înregistrat în platformă, un furnizor își completează profilul cu informații relevante, cataloage de produse, video prezentări etc, apoi studiază comercianții prezenți în platformă, după care pot solicita, programa și desfășura întâlniri de business cu reprezentanți ai comercianților.

Pentru expozanți va fi foarte simplu să se întâlnească cu comercianții, însă producătorii/ furnizorii care nu au un stand în cadrul EXPO DIY se pot întâlni prin intermediul platformei B2B Meetings cu buyerii prezenți la eveniment, cu condiția să le solicite întâlniri înainte de eveniment. În plus, toți producătorii din DIY, Home Improvement & Gardening – expozanți sau nu – pot solicita întâlniri virtuale, oricând în timpul anului, buyerilor comercianților prezenți în platforma B2B Meetings și care din diferite motive nu pot participa fizic la evenimentul EXPO DIY. Astfel continuăm să facem această punte între cele două entități tot timpul anului, nu doar pe parcursul expoziției EXPO DIY.

De ce sunt importante evenimentele fizice pentru industria de DIY, Home Improvement & Gardening?

Cred că pentru orice categorie de produse evenimentele fizice, mai ales cele expoziționale, sunt foarte importante, nu doar prin prisma relaționării face-to-face, care este esențială, dar cu atât mai mult prin prisma faptului că la o expoziție ai posibilitatea a de a atinge și a evalua concret produsele.

Sectoarele DIY, Home Improvement & Gardening au o puternică latură vizuală, de design, pe care doar fizic o poți percepe și evalua corect. Buyerul este primul filtru în drumul produsului către raft, înainte să ajungă în atenția consumatorului.

Cum arată piața de DIY, Home Improvement & Gardening din România în acest moment? Ce tendințe se văd pentru 2022?

Creșterea pieței locale de DIY, Home Improvement & Gardening, începută odată cu pandemia, în 2020, în contextul creșterii permanente a cererii din partea clienților pe toate canalele de distribuție, s-a consolidat în 2021 și în acest început de an 2022, retailerii DIY bifând deschideri noi de magazine, dar și investiții noi în digitalizare, cu focus pe eCommerce și servicii de livrare cu acoperire mai mare, dar și în sustenabilitate.

În acești ultimi doi ani, au apărut noi obiceiuri de consum, perioadă în casa a devenit birou, școală, spațiu de joacă, dar și zonă de relaxare, astfel că, pentru a-și face șederea mai confortabilă, mulți dintre români, în special cei din mediul urban, au investit în reamenajarea locuinței și spațiilor exterioare. Un studiu recent arată că majoritatea românilor (75% dintre ei) au desfășurat proiecte de amenajare sau reparații în locuințele proprii în ultimele 12 luni. Mai mult, în următoarele 12 luni, 3 din 4 români plănuiesc să facă lucrări de renovare în locuințele lor.

Pe de altă parte, pandemia nu a închis șantierele din România, ba din contră. Acest sector și-a continuat creșterea accelerată atât datorită facilităților fiscale și guvernamentale menținute (taxele salariale mici și programul Noua Casă), cât și datorită schimbării comportamentului de consum de pe piața imobiliară: românii și-au dorit case noi și mai spațioase. Sectorul construcțiilor din România a ajuns în 2020 la un maximum istoric, de peste 126 de miliarde lei, iar în curând vom avea datele pentru 2021, preconizate a include o creștere de cel puțin 15% vs 2020.

Ca structură, retailul DIY specializat are 5 mari jucători: Dedeman, Leroy Merlin, Hornbach, Mathaus by Arabesque și Brico Depot, care totalizează o cifră de afaceri de cca. 3,5 miliarde de € (cam 55% din totalul pieței locale de DIY), la nivelul anului 2020, ultimul an în care există date oficiale. În 2021 creșterea prognozată este situată între 10 și 12%.

Retailul Home Improvement adună retaileri internaționali puternici, precum IKEA, JYSK, XXXLutz (incluzând brandul momax), dar și retaileri locali, precum Mobexpert sau HOMELUX.

Acestora li se adaugă magazinele online specializate sau magazine online generaliste, dar care dețin și categorii de produse DIY, Home Improvement & Gardening, principalii câștigători din ultimii doi ani de pe această nișă.

Pentru 2022, piața locală de DIY, Home Improvement & Gardening își va continua parcursul cu focus pe digitalizare (eCommerce și soluții noi de livrare), dar va ține cont foarte mult și de noul context generat de conflictul din Ucraina, care a adus întreruperi mari în lanțurile de aprovizionare pentru mai multe categorii de produse, în toate țările din regiune. În plus, odată cu anunțata strategie de a face trecerea de la resurse energetice clasice, poluante, către sursele energetice alternative sau mult mai eficiente energetic, conștientizăm mai mult ca oricând nevoia de achiziționa soluții și produse sustenabile.

Acesta este motivul pentru care EXPO DIY 2022, prin conceptul său Smart Green Home, își propune să promoveze și să expună în cadrul expoziției cât mai multe produse și soluții ecologice, care contribuie deja la un viitor mult mai sustenabil.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: