Lifestyle Interviuri

Claudia Militello, Sciccheria: „Obiectivele noastre au fost și sunt acelea de extindere a business-ului, atât pe plan local, cât și internațional”

4 sept. 2024 3 min

Claudia Militello, Sciccheria: „Obiectivele noastre au fost și sunt acelea de extindere a business-ului, atât pe plan local, cât și internațional”

Reading Time: 3 minute

Cum a reușit Claudia Militello, cofondatoarea lanțului de restaurante Sciccheria Ristoriante Italiano să pună bazele unui parteneriat unic în gastronomia românească, cu Giuseppe Raciti, un chef italian apreciat de Ghidul Michelin și care sunt planurile pe care le are pentru extinderea Sciccheria pe plan local, dar și la nivel internațional

Sciccheria are un parteneriat unic în România, „Issima”, cu Giuseppe Raciti, un chef care a adus o stea Michelin unui restaurant din Italia. Cum a luat naștere această colaborare și în ce constă?

Parteneriatul cu un bucătar premiat de Ghidul Michelin s-a consolidat la începutul anului. Ne cunoșteam cu Giuseppe de la aniversarea primului an de activitate, al Sciccheria, unde am organizat o cină la patru mâini. S-a creat o sinergie cu el și ne-am dorit să aprofundăm această relație. Faptul că putem învăța de la cei mai buni și îi putem avea ca și exemplu, în echipa noastră, este o reală binecuvântare.

Ce înseamnă programul „Issima” pentru evenimente private și corporate?

Prin programul Issima ne-am dorit să implementăm, în România, alături de Giuseppe Raciti, cel mai complex program gastronomic, gândit până la cele mai fine detalii, similar bucătăriilor premiate de renumitul ghid Michelin. Fie că va fi vorba de un eveniment privat sau corporate, viziunea lui Giuseppe va aduce excelența cu care ne-a obișnuit. Vom experimenta ce înseamnă un meniu gastronomic și tehnici de preparare inovatoare, combinații la care nu ne-am gândit a fi posibile și un vizual inedit.

giuseppe

Așa cum am procedat și cu preparatele lui Giuseppe din meniul a la carte, să fie accesibile pentru a fi gustate, fără a impune un parcurs complet, așa am considerat și programul Issima, să pornim de la un meniu accesibil, construit de Giuseppe Raciti, până la un meniu exclusivist care să poată transforma orice idee, în realitate.

Cum a fost primit programul „Issima”? Sunt pregătiți românii pentru astfel de experiențe culinare?

Suntem la început de drum, abia am început lansarea acestui program și suntem convinși că mulți nu știu încă despre existența lui. Ce am observat însă, a fost dorința clienților noștri de a participa la evenimentele cu Giuseppe, din cadrul restaurantelor Sciccheria și de a gusta preparatele sale. Interesul pentru un astfel de concept, există, fără doar și poate. România va ajunge, la un moment dat, la un nivel important gastronomic, deoarece oamenii sunt curioși, dornici să experimenteze, chiar și atunci când poate nu își permit cu lejeritate acel ceva, totuși îl încearcă.

Sciccheria pregătește noul meniu de toamnă. Ne poți spune cîteva cuvinte despre acesta? Ce pregătiți? La ce să se aștepte pasionații de gastronomie?

Așa este, lucrăm de mai bine de o lună, la implementarea acestuia. Am avut și ceva forțe noi de muncă în back of the house, care au venit cu viziuni noi și originale. Ne-au încântat de fiecare dată schimbările, îmbunătățirile aduse pe toate planurile posibile. Suntem cu toții o echipă de oameni tineri, cu viziuni ambițioase, obiective setate constant și pasiune pentru ceea ce facem.

sciccheria

Ca și așteptări, putem afirma că va fi un meniu cu multe noutăți; după o perioadă în care am tot testat care sunt dorințele clienților noștri, de data aceasta, am avut curajul să facem schimbări mult mai mari. Din această toamnă, vom avea și un somelier în locație, ce va îmbunătăți partea de service, iar selecția de băuturi va avea, de asemenea, parte de schimbări.

Care sunt planurile pe care le ai cu programul „Issima”? Dar cele pentru Sciccheria?

Viziunea Sciccheria este aceea de a fi prima opțiune pentru clienții care caută un restaurant elegant, cu bucătărie mediteraneană și influențe siciliene, unde preparate premiate de ghidul Michelin, pot fi încercate, în varianta a la carte.

Obiectivele noastre au fost și sunt acelea de extindere a business-ului, atât pe plan local, cât și internațional. Avem mare încredere în produsul nostru, iar confirmarea clienților noștri, ne susține în continuarea acestui parcurs. Visăm la a face o Academie HoReCa, unde să putem oferi ocazia oamenilor să se formeze profesional și astfel, să ridicăm nivelul pe piața din România, unde, din păcate, ne confruntăm tot mai des cu problema resursei umane. Issima vine în completarea acestora, Issima poate oferi un training oamenilor, de cel mai înalt nivel, poate povesti ce înseamnă ospitalitate în culturile care au făcut diferența în lume. Acesta este obiectivul meu – de a face o diferență prin activitatea mea și a lăsa ceva în urmă, ceva de care pot beneficia și alții.

Array

Articole pe aceeași temă: