Două noi tipuri de economie se dezvoltă în această perioadă, iar opinia mea este că pandemia doar le accelerează creșterea: Economia Creatorilor (The Creator Economy sau Passion Economy) și Economia Audio, bazată pe conținut vocal.
de Claudiu Vrînceanu
Suntem în pragul unei explozii creative, alimentată de o putere mai mare și de abilitatea de a genera bogăție strict în mâinile indivizilor, creatorii de conținut, dar și antreprenorii și investitorii care dezvoltă afaceri fundamentate pe crearea de conținut. În următorii zece ani, vom avea companii care cresc accelerat, cu investitori în spate, poate chiar listate pe bursă, care au un singur angajat cu normă întreagă, fondatorul.
Cred, de asemenea, că Economia Pasiunii (The Creator Economy) va continua să se extindă dincolo de conținut și de crearea de comunități în jurul unor oameni interesați de același domeniu și că vom vedea din ce în ce mai multe companii – unele mici, altele mari – care fac toate lucrurile pe care firmele le fac astăzi, dar cu o singură persoană. În rest, businessul va fi construit în jurul comunității și al colaboratorilor externalizați. Nu vă imaginați că vom sta cu toții într-un garaj, singuri și ne vom număra clienții izolați în living. Din contră, mă aștept să vedem o creștere naturală a comunităților, majoritatea dezvoltate pe termen lung, astfel încât ne va fi mult mai ușor să alegem să lucrăm împreună.
Prin Noua Economie, utilizatorii își pot construi o comunitate o comunitate și un public la scară largă și să-și transforme pasiunile într-o sursă de venit, indiferent dacă se joacă jocuri video sau produc conținut educațional pentru antreprenori.
În timp ce TikTok, YouTube și Instagram continuă să crească, noii jucători se alătură ecosistemului creatorilor de conținut într-un ritm alert. Economia Pasiunii, a creatorilor de conținut, câștigă tot mai mult teren. Doar în ultimele luni am remarcat următoarele proiecte:
Vă propun să ne uităm, pentru început, doar la Clubhouse, care crește și pe elementul de exclusivitate, sentimentul FOMO indus de disponibilitatea doar pe iOS și numai în baza unei invitații.
Potrivit specialiștilor, Clubhouse creează un nou tip de conținut, prin care vorbitorul invitat adună creatori de conținut care aduc valoare în discuție, și un nou tip de influențatori.
Ca om de comunicare, le recomand companiilor și managerilor să intre și să creeze conținut în platforma Clubhouse întrucât este un spațiu autentic al legăturilor puternice între utilizatori și mă aștept că aplicația să devină mainstream în următoarele 12 luni, adică la doi ani de la momentul lansării.
În România avem câteva zeci de mii de utilizatori de Clubhouse, poate peste 100.000, dar mai important câți sunt activi în mod constant. Utilizatorii apreciază cel mai mult utilitatea aplicației, tipul special de acces și factorul “în direct”, plus, cred eu, faptul că aproape tot conținutul este autentic.
Prin urmare, managerii și antreprenorii români trebuie să devină mai autentici! Consumatorii sunt în mișcare, sunt la birou sau în living atunci când consumă conținut de business. Trăim în epoca Clubhouse.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 352 (1 – 30 aprilie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Într-un moment în care pare că direcția europeană a României este pusă sub semnul întrebării, cred că este util să…
Sala Studio, un nou și modern spațiu de spectacole, s-a redeschis vineri la Constanța, în cadrul Teatrului de Stat. Singura…
Grupul Banca Transilvania anunță prima fuziune în rândul subsidiarelor achiziționate în acest an de la OTP Group, între BT Leasing…
CCR a decis confirmarea rezultatului primului tur și a confirmat calendarul inițial al alegerilor prezidențiale, cu al doilea tur de…
Hidroelectrica anunță recepția lucrărilor de retehnologizare pentru Hidroagregatul nr. 5 (HA5) din cadrul Centralei Hidroelectrice Stejaru prin retehnologizare, puterea HA5 a…
Rituals Cosmetics, brandul internațional specializat în produse de îngrijire naturală a corpului și a pielii, parfumuri pentru casă și seturi…