Stiri

Circulația pe Golden Gate-ul României se va deschide la finalul anului viitor

26 aug. 2021 3 min

Circulația pe Golden Gate-ul României se va deschide la finalul anului viitor

Reading Time: 3 minute

A fost o vizită de lucru astăzi la podul de la Brăila, unde au participat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, vicepremierul Dan Barna și ambasadorul Japoniei Hiroshi Ueda. Aceștia au vrut să vadă care este stadiul lucrărilor la unul din cele mai importante proiecte de infrastructură care se construiesc acum în România.

Golden Gate-ul de la Brăila va fi gata în 2022

Autoritățile vor să deschidă circulația pe podul peste Dunăre la finalul anului 2022, asta chiar dacă drumurile de acces nu vor fi pe deplin finalizate. În primă fază s-ar putea deschide circulația pe un singur fir. Lucrările la drumurile de legătură au început întârziat, din cauza exproprierilor și a lipsei alocării banilor. Dar se speră ca la jumătatea anului 2023, circulația pe pod să fie deplină.

La ce se lucrează acum la podul de la Brăila

Podul de la Brăila este în plin proces de lucru. Acum se lucrează la blocurile de ancoraj, dar se montează și firele pentru cablul principal. Acesta este construit cu metoda Air Spinning și constă într-un număr mare de fire cu diametrul de 5,38 mm și cu o lungime, în starea de referință, de aproximativ 2.135 m, care se întind între ancorajul Brăila și ancorajul Jijila. Firele cablului principal sunt din oțel tras la rece și zincate la cald.

Se lucrează și la drumurile de legătură, unde se fac decopertări și se lucrează la terasamente, poduri și podețe. În cadrul proiectului, sunt prevăzute două șosele de legătură cu profil de drum expres : primul cu o lungime de 19 km. între Brăila şi Jijila (malul tulcean) iar al doilea, de 4 kilometri Smârdan – Măcin. La data deschiderii podului doar 10km din acest drum de legătură vor putea fi circulabili, urmând ca restul lucrărilor să fie gata în 2023.

Aproape 500 de milioane de lei plătiți deja pentru podul de la Brăila

Sumele de bani investite pentru acest proiect dovedesc că este într-adevăr unul complex: de la începutul anului și până acum, pentru Podul de la Brăila au fost absorbite fonduri europene în valoare de 466 de milioane de lei.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: