Cine tine bancile sus?
Reading Time: 3 minuteReclama este sufletul comertului. Nimic mai adevarat, mai ales intr-o perioada dificila. Televiziunele sunt inundate de reclame, chiar si presa tiparita vede mai multe pagini de publicitate, iar orasele sunt pline de mash-uri si bannere cu noile produse ale unor companii.
Intre aceste reclame, si-au facut loc si cele ale institutiilor bancare, lovite din greu de neincredere in randul clientilor, mai ales dupa criza. Si, dupa cum vedem dintr-un top realizat de mediaTRUST, bancile nu au irosit nici un moment pentru a intra in viata noastra pri intermediul filmuletului publicitar.
Raiffeisen Bank ocupa primul loc in topul bancilor cu cel mai mare volum de publicitate. Astfel, in perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2014, Raiffeisen Bank a inregistrat 10.151 de reclame, dintre care 8.433 de spoturi au fost difuzate la TV, 1693 de spoturi la radio, iar 25 de machete au fost publicate in presa scrisa. Locul doi este ocupat de BCR cu 8.604 de reclame (7.879 reclame la TV, 640 spoturi la radio si 85 de machete in presa scrisa).
Bancpost este pe locul trei in clasament cu 7.694 de reclame inregistrate (6.933 de reclame au fost difuzate la TV, 693 la radio, iar 68 de machete au fost publicate in presa scrisa). BRD a inregistrat 6.343 de reclame pe parcursul anului 2014 (4.757 –TV, 1.489 – radio si 97 – presa scrisa).
Pana aici ce observam? Ca tot TV-ul este la putere, iar presa scrisa nu mai este sustinuta de banci.
Pe locul cinci in top este ocupat de Volksbank cu 4.700 de reclame (4.385 reclame –TV, 75 – radio si 240 machete in presa scrisa). Urmatoarea clasata este Banca Transilvania cu 4.454 de reclame inregistrate in perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2014 ( 4.318 – TV, 60 – radio si 76 – presa scrisa).
Piraeus Bank este in top cu 3.515 de reclame (2.432 – TV, 1.078 – radio si 5 machete in presa scrisa. CEC Bank a inregistrat 2.574 de reclame in perioada 1 ianuarie -31 decembrie 2014. Libra Bank este in clasament cu 2.386 de reclame, urmata de Alpha Bank cu 2.190 de reclame, UniCredit Tiriac Bank a inregistrat 1.882 de reclame, ProCredit Bank – 1.694 reclame, Garanti Bank – 1.364 de reclame, ING Bank a inregistrat 1.213 de reclame, iar OTP Bank – 1.193 de reclame.
Cum spuneam, televiziunea este canalul media pe care au mizat principalele institutii bancare. Din totalul de 63.491 de reclame, 51.572 au fost difuzate de televiziuni, 10.758 pe posturile de radio şi doar 1.161 de machete publicitare au fost tiparite in presa scrisa.
Sursele media cu cele mai multe reclame difuzate sunt Romania TV – 7.053 reclame, Europa FM – 3.417 reclame si Ziarul Financiar cu 376 de machete publicate.
Pentru vizibilitatea in publicitate raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a peste 4.093.511 de reclame difuzate in intervalul de timp 1 ianuarie – 31 decembrie 2014, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale, din care 66.330 la categoria Bancar.
mediaTRUST Romania, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, ofera clientilor sai acces la informatiile aparute zilnic in mass media (presa scrisa, online, radio şi TV) din 15 tari din Europa Centrala si de Est. Din 2004, este membra ai organizatiei internationale FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse), iar in 2014 este membru BRAT (Biroului Roman de Audit Transmedia) si ARMA (Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor).
credit foto: © Paunil | Dreamstime.com – Outdoor Advertising Billboard Photo
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz