Cine sunt antreprenorii sociali de mâine?
Reading Time: 3 minuteLa începutul lunii octombrie va avea loc finala celei de-a noua ediții a Social Impact Award în România, un program ce are misiunea de a promova educația și punerea în practică a ideilor de afaceri sociale printre tinerii cu vârste între 14 și 30 de ani.
Pe 1 octombrie de la ora 14:00 la Mercato Kultur, cele 15 echipe finaliste de tineri își vor prezenta afacerile sociale în fața juriului format din Mircea Marza (ENEL România), Diana Certan (Fundația Concordia), Marta Ușurelu (Revista BIZ), Alexandru Ghiță (Educativa), Irina Ciocan-Stănescu (Grafitti PR) și Ciprian Stănescu (Social Innovation Solutions).
În cadrul SIA, participanții au acces la o comunitate internațională de antreprenori sociali, premii de 5000 de euro și mentorat din partea unor antreprenori sociali români cu experiență.
Vara aceasta, cele 15 echipe finaliste SIA 2020 au experimentat un incubator online internațional, cu webinarii, traininguri, conversații și mentorat care i-au adus până în finală și i-au ajutat să-și dezvolte afacerile sociale, dar și să dobândească abilități specifice unui antreprenor.
Învățarea și construirea unei afaceri pe timp de pandemie nu este un lucru ușor. De aceea, se spune că antreprenorii au un set de abilități pentru a depăși obstacole și evenimente neplăcute. Brandstätter (1997) definește antreprenorul drept o persoană care are un grad ridicat pe dimensiunea ”necesitatea realizării”, înclinația asumării riscurilor, toleranța față de ambiguitate și nevoia de autonomie și independență.
Atunci când antreprenorii manifestă o încredere puternică în ei înșiși pentru a rezolva problemele, intențiile lor antreprenoriale de a depăși obstacolele devin mai puternice (Prabhu și colab., 2012). Deoarece toate aceste argumente conceptuale au o logică clară, interpretăm reziliența și distanțele de putere (relația dintre cei de la putere și subordonații într-o societate în care indivizii cu rang inferior reacționează la acea autoritate) ca trăsături relevante ale personalității antreprenorului „social”.
Social Impact Award este o competiție internațională de idei de afaceri sociale pentru tineri, fiind prezentă în peste 16 țări și de 9 ani în România. Scopul principal al programului este de a dezvolta tineri antreprenori și de a pune antreprenoriatul social pe harta oportunităților de carieră.
Care sunt afacerile și antreprenorii sociali de mâine?
O platformă digitală a economiei circulare pentru produsele textile destinate copiilor.
Absorbante reutilizabile iele-sânziene
Absorbantele reutilizabile reprezintă o alternativă eco-friendly și sănătoasă la cele de unică folosință existente pe piață.
Artiz – Compania de teatru și arte vizuale
Artiz implementează arte precum teatrul, pictura, muzica și dansul în două domenii: educație și turism.
Un proiect social de regenerare urbană prin picturi murale care are 3 direcții de dezvoltare: artă stradală, comunitate și educație.
Aplicația mobilă BuddyUp conectează oameni cu interese, activități asemănătoare ce creează împreună obiective și continuă să se motiveaza și susțină reciproc.
Un program de învățare, cu elemente de gamification, în care dezvolți cunoștințe pentru identificarea jobului dorit.
O platformă unde turiștii pot citi despre capitalul cultural al României în 5 limbi diferite, utilizând un cod QR.
O aplicație mobilă care ajută copiii să învețe noțiunile de la școală prin jocuri.
Revistă trimestrială, alături de o platformă online de conținut scris, video și podcast-uri pentru dezvoltare personală.
Un brand de țară pentru turismul vitivinicol românesc prin organizarea de excursii la crame și de evenimente în vie, pentru a susține producătorii locali și crearea de noi locuri de muncă.
Școală de design și web development accesibilă tinerilor din mediului rural ce conțin cursuri online live în limba română.
O platformă ce reunește facilitatori și utilizatori de cursuri, oferind cadrul pentru predare-învățare, creând o rețea de comunități pe tema educației.
Psinapsa își propune să vină în sprijinul adolescenților cu instrumentele necesare prin care aceştia să recunoască, sa înțeleagă și să gestioneze mai bine sănătatea mintală.
O platformă inovativă de monetizare și suport dedicată muzicienilor independenți din România.
O platformă educațională, interactivă (VR, gamification) și actualizată, care va conecta tinerii cu (re)surse și mentori din varii domenii, în vederea alegerii asumate și în baza unor experiențe practice.
În cadrul competiției, an de an se organizează Votul Comunității, unde echipele finaliste realizează un scurt videoclip de prezentare pentru a strânge cât mai multe voturi din partea susținătorilor și pentru a-și valida ideile. Cea mai votată echipă va primi 500 de euro premiu, cu 3 zile înainte de deadline existând deja peste 7200 de voturi.
În România, proiectul Social Impact Award este organizat de Social Innovation Solutions și susținut de Fundația ERSTE, ENEL România și BCR.
Social Innovation Solutions este o organizație ce oferă consultanță, traininguri și facilitarea conversațiilor strategice pentru ONG-uri și corporații în impact social și inovație și dezvoltă programe educaționale si competiții de business pentru tineri: Social Impact Award, Future Makers și Future Youth Summit, precum și platformele de conversații despre viitor: Future Summit sau Future Talks.
Ideile mai pot fi votate până în data de 1 Octombrie 2020, ora 00:00 aici
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz