Cine merge in Centrul Vechi si de ce prefera acest loc?
Reading Time: 5 minute<p> Agentia full-service Exact Cercetare si Consultanta si-a propus sa inteleaga motivele principale pentru care bucurestenii aleg sa-si petreaca timpul liber in Centrul Vechi.</p> <p> </p> <p> Centrul Vechi este un loc cu un aer cosmopolit care iti creaza sentimentul ca traiesti intr-un spatiu european, o zona populara, in voga, unde merge toata lumea din dorinta de a fi si a se simti in pas cu vremurile, un loc foarte potrivit pentru iesirile in gasca mare de prieteni, un spatiu ce permite atat relaxarea in timpul zilei (terase, cafenele), cat si distractia de noapte (cluburi, pub-uri), un spatiu deschis, unde poti socializa cu persoane noi si te poti bucura de aceeasi atmosfera euforica si relaxanta ca la mare, un loc unde se organizeaza concerte in aer liber si evenimente de film si teatru. Acestea sunt doar cateva din argumentele mentionate de cei care au luat parte un studiu de studiului de tip etnografic realizat in perioada 23-27 Iulie, de Exact Cercetare si Consultanta.</p> <p> </p> <p> Agentia a identificat prin intermediul acestui studiu patru categorii de public, in functie de stilul de viata al acestora:</p> <p> </p> <p> <strong>Tinerii extravaganti</strong>, non-conformisti, care cred ca toata lumea este a lor. Sunt in general aceia care traiesc pe banii parintilor, ies foarte des in oras si nu se uita la preturi. Prefera hainele scumpe si care ies in evidenta, sunt foarte cosmopoliti, cu pretentii ridicate in ceea ce priveste mancarurile sau bauturile consumate. Sunt adeptii iesirilor in locatii cat mai sofisticate, adevarate podiumuri pentru etalarea vestimentatiei si a gadgeturilor scumpe.</p> <p> </p> <p> <strong>Tinerii boemi wannabe</strong>, cu activitati mai speciale, precum pictura sau fotografia, care merg cu bicicleta, skate-ul, rolele si sunt atrasi de conceptul vintage. In general sunt tineri care cred despre ei insisi ca sunt diferiti pentru ca poseda un talent anume. Prefera locuri neconventionale, dar totusi celebre, merg la mare in Vama Veche, prefera bicicleta si au tendinte green de a proteja lumea de poluare sau alte amenintari. Asculta muzica derivata din rock sau folk, prefera hainele vintage sau retro.</p> <p> </p> <p> <strong>Barbatii maturi</strong>, cu conditie financiara buna, in cautare de distractii, bauturi fine si persoane de sex opus. Sunt acele persoane trecute de prima tinerete, care au o cariera de succes si o situatie financiara buna. Bunastarea le asigura accesul la mediile opulente: calatorii, restaurante sofisticate. Chiar daca la locul de munca stresul nu mai reprezinta o problema, sunt intr-o continua cautare de escapade pentru a se detasa. Cauta sa se destinda dupa terminarea programului de lucru intr-un mediu mai retras, alaturi de o persoana de sex opus.</p> <p> </p> <p> <strong>Persoanele cu chef de distractie</strong>, in locurile unde viata palpita, unde se pot simti bine intr-un mediu cosmopolit, tineresc, vivace. In cele mai multe cazuri sunt studenti sau proaspat absolventi, aflati la inceputul carierei. Primeaza dorinta de a evolua pe plan profesional, insa distractiile nu sunt deloc neglijate. Nu mai sunt intretinuti financiar de parinti, insa o buna parte din castigurile proprii sunt cheltuite la terase si cluburi. Sunt intr-o continua cautare de noi oportunitati de socializare si relationare cu persoane noi.</p> <p> </p> <p> <strong>Ce localuri frecventeaza ei?</strong></p> <p> </p> <p> Toate cele 4 categorii de public identificate aleg sa-si petreaca timpul in cluburi sau terase care sa le reflecte intocmai imaginea. Astfel, tinerii extravaganti se indreapta catre locatii sofisticate, unde se asculta muzica in voga, comerciala si nu sunt interesati de locatii pentru a socializa, ci mai degraba pentru expunere, afirmare: Old City, Vintage Pub, Embassy, Freddo Cafe, Gin Factory. Tinerii boemi ies sa se distreze de obicei cu un grup restrans de prieteni cu care impartasesc aceleasi conceptii si pasiuni. Aleg de cele mai multe ori locatii retrase, cafenele sau ceainarii mai putin comerciale, care au o tematica vintage: Shakespeare, Van Gogh Cafe, Godot Cafe-Teatru, Curtea Berarilor. Barbatii maturi, cu conditie financiara buna si in cautare de distractii si persoane de sex opus, prefera iesirile in locatii de renume, dar mai intime si cu un aer extravagant. Le aleg pe cele cu specific medieval sau irlandez, unde pot servi vinuri vechi, cognacuri fine si mancaruri exotice pe acordurile fine ale muzicii: Excalibur, Bellini, Arcade, Cafe des Beaux Arts, Bel Mondo, O`Hara Irish Pub. La randul lor, persoanele cu chef de distractie prefera sa-si petreaca timpul alaturi de gasca de prieteni sau persoana iubita in locatii cat mai aglomerate si efervescente. Cauta de cele mai multe ori locatii mai putin costisitoare, unde se pot simti bine consumand si o bere la draught si unde pot socializa nestingheriti: El Comandante sau Argentin.</p> <p> </p> <p> <strong>Ce ofera Centrul Vechi?</strong></p> <p> </p> <p> Barbatilor maturi cu conditie financiara buna, Centrul Vechi le ofera o lume extravaganta, colorata, vie, unde totul este permis, excesele nu deranjaza, iar noutatea si fancyness-ul sunt in prim plan. Aici ei se simt liberi sa experimenteze, sa incerce lucruri noi, sa fie cine vor, sa poarte orice masca doresc.</p> <p> </p> <p> Tinerii boemi gasesc in Centrul Vechi localuri cu care simt ca rezoneaza, care sunt pe calapodul pasiunilor lor, care ii fac sa se simta in largul lor. Aici pot fi originali si se pot manifesta liber, fara sa fie judecati de catre cei din jur. Tinerii extravaganti se simt pe val in Centrul Vechi, alaturi de cei din grupul lor. Aici ei se pot afirma in materie de vestimentatie si gadgeturi si sofisticate, fiind mereu in centrul atentiei. Tinerii cu chef de distractie opteaza pentru Centrul Vechi pentru ca aici gasesc mereu buna dispozitie. Fiind intr-o continua cautare de prieteni noi cu care sa iasa la distractii sau pur si simplu la o plimbare, Centrul Vechi reprezinta alegerea perfecta pentru ei.</p> <p> </p> <p> Desi centrul Bucurestiului a suferit o transformare cruciala in ultimii ani, dupa ce a fost lasat in paragina dupa sfarsitul epocii comerciale “Leipzig”, acesta a redevenit centrul gravitational al orasului: cele mai fancy terase, restaurante istorice, fatade restaurate, mai exact un centru istoric adaptat noilor coloane sonore. Desi Centrul Vechi se poate lauda cu concerte, expozitii ori spectacole in aer liber, la nivel de exprimare a culturii urbane, acesta nu este la nivelul altor centre europene. Conform studiului Exact Cercetare si Consultanta, centrul vechi al Bucurestilor este un El Dorado in Horeca, dar nu inca un Paradis al culturii urbane, al free art-ului coborat pe trotuare. Inca nu este o Agora unde ideile sa stea pe libere trotuare, rezemate de cladiri istorice, inflorind printre pietre. Abia in urmatorii ani, Centrul Vechi va putea face tranzitia de la un mare business, spre un punct de libera exprimare artistica, sociala si intelectuala.</p> <p> </p> <p> Abordarea Exact Cercetare si Consultanta a fost una de tip etnografic, constand in sesiuni de observatie participativa, urmate de interviuri “on-site” despre Centrul Vechi, ca loc de petrecere a timpului liber.</p> <p> </p> <p> Studiul efectuat de agentia Exact Cercetare si Consultanta este disponibil in varianta completa <a href=”http://www.exactcc.ro/noutati/studii/3205-Centrul-Vechi-farmec-old-fashioned-distractie–date.html”>aici</a>.</p> <p> </p> <p> Echipa Exact Cercetare si Consultanta care a efectuat studiul a fost formata din Denisa Iacoboaea (Qualitative Research Junior), Andrei Constantin (Qualitative Research Senior) si Irina Nistor (Qualitative Research Manager).</p> <p> </p> <p> Exact Cercetare si Consultanta este o agentie full-service, activa pe piata din anul 2008. In 2011 agentia a servit 51 de clienti, a realizat 120.082 de chestionare, 154 de focus group-uri, 358 de interviuri in profunzime si 5 studii etnografice. </p> <p> </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz