Cine este consumatorul și ce vrea el? #bizsmscamp
Reading Time: 2 minuteCarmen Sterian, Strategic Thinking, a prezentat participanților prezenți la Biz Social Media Snow Camp 2016 date despre cine este consumatorul.
“Nu mai avem consistență. Ceva se schimbă și se schimbă radical din punctul de vedere al consumatorului”, spune Sterian.
Ca o completarea la remarca vorbitorului anterior – Mugur Pătrașcu, Carmen Sterian consideră că bloggerii ar trebui să se recomande ca influențatori și creatori de content. “Sunteți liberi și naturali, ceea ce vă avantajează.”
Discursul specifică încă de la început că este nevoie de altceva, iar acest lucru se poate schimba chiar de astăzi.
“Vedem exemplele predecesorilor care au schimbat lumea care au făcut conexiunea între dorințe și nevoile oamenilor.”
Pornind de la celebrul citat al lui Steve Jobs – “It`s really hard to design products by focus groups. A lot of times people don`t know what they want until you show it to them”, putem concluziona că “a inova înseamnă să vezi ce vrea consumatorul fără sa îl întrebi direct.”
Ce trebuie să vedem?
Carmen Sterian a explicat că nevoile emoționale ale consumatorului trebuie atinse, care sunt problemele pe care trebuie să le înțeleagă și mai ales ce ar avea impactul cel mai puternic. O altă paradigmă de care companiile trebuie să țină cont este diferența dintre dorințe și nevoi.
Vorbitorul a continuat și a accentuat faptul că, în ciuda faptului că organizațiile doresc să facă profit, ”nu este nimic greșit în a face profit, însă este foarte greșit să profiți.” A face profit înseamnă a face conținut și a aduce ceva nou.
Ceea ce este de remarcat este că există o inteligență a maselor și este important să faci ceva ca și client, pentru că ai bani. De asemenea, poți să schimbi lucrurile în bine dacă ești blogger, influencer. Iar în acest caz, consumatorii se vor adapta și vor începe să schimbe și ei lucrurile.
Trebuie să ieșim din paradigma sistemului, pentru că noi putem fi parte a soluției, și nu doar parte a problemei.
Carmen Sterian are peste 14 ani de experiență în marketing și publicitate, timp în care a lucrat pentru mai multe companii multinaționale și locale din România și Belgia ( Foss, McCann Erickson, Saatchi & Saatchi, Ogilvy & Mather) și 11 ani de experiență în PR, ATL, BTL, New Media prin activitatea desfășurată pentru branduri precum: Vodafone, Coca-Cola, Sprite, ING, L’Oreal, Maybelline, Kandia, Rom, Radio XXI, Raiffeisen Bank, Berlin Chemie, Bancpost, Heineken, Zentiva, Microsoft, Chio, VISA, Toyota, Ford, PMI, Jack Daniel’s.
Vezi prezentarea lui Mugur Pătrașcu, despre cum să faci un plan de comunicare coerent, aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz