Cine e cel mai verde din lume?
Reading Time: 4 minute<p> <strong>Desi initiativele verzi sunt cele mai vizibile si poate cel mai usor de clamat, sunt si unele dintre cele mai greu de masurat. Dar Interbrand si-a asumat responsabilitatea de a ierarhiza cele mai “verzi” companii din lume.</strong></p> <p> </p> <p> Ce au in comun Toyota, 3M si Siemens? Sunt cele mai “verzi” branduri din lume. Asa reiese din primul studiu global pe care compania de cercetare Interbrand l-a dedicat exclusive analizarii sustenabilitatii verzi a brandurilor. Cercetarea a luat in calcul perceptia publica asupra sustenabilitatii, cumulat cu cifrele facute publice de companii. La baza selectiei a stat raportul “Best Global Brands” din 2010.</p> <p> </p> <p> In analiza finala au fost incluse numai brandurile a caror nume coincide cu cel al companiei; branduri precum Louis Vuitton si Gucci au fost omise, deoarece initiativele lor verzi nu pot fi separate de cele ale companilor, LVMH, respectiv PPR. Cele mai verzi branduri se diferentiaza de celelalte prin implicarea in activitati ecologiste pe care consumatorii le gasesc a fi relevante, implementand totodata practici de protectie a mediului in interiorul organizatiei de la stabilirea si executarea de programe de mediu pana la masurarea si raportarea rezultatelor catre publicul larg.</p> <p> </p> <p> Autorii studiului sunt de parere ca brandurile cele mai puternice sunt cele care reusesc sa exceleze atat la capitolul perceptie, cat si la nivel de performante. Pentru realizarea cercetarii Interbrand a evaluat perceptiile pe care le au consumatorii asupra fiecarui brand. Mai exact, consumatori din cele mai mari piete ale lumii, printre care SUA, Japonia, China, Germania, Franta, Marea Britanie, Italia, Brazilia, Spania si India, au fost intrebati in ce masura activitatile ecologiste le influenteaza deciziile de cumparare si perceptia asupra brandurilor. In afara de analiza perceptiei, Interbrand a luat in calcul si scorurile de performanta cantitativa derivate din analiza datelor publice existente.</p> <p> </p> <p> Deloitte a fost compania care a dezvoltat o metodologie de masurare a sustenabilitatii de mediu. Scorul final a luat asadar in calcul atat perceptia, cat si performanta. Diferenta dintre aceste doua scoruri reprezinta decalajul dintre felul in care brandul a actionat si perceptia consumatorilor fata de fiecare brand in parte. Din studiul Interbrand reiese ca industria auto si cea electronica conduc nu numai prin abilitatea de implementa practici sustenabile in interiorul organizatiilor, dar si prin capacitatea de a-si comunica eforturile in mod eficient catre public. Multe branduri au inregistrat diferente intre performanta si perceptie. L'Oréal, Nokia si HSBC au obtinut scoruri de performanta mai mari decat cele de perceptie, ceea ce inseamna ca, desi fac treaba buna in interiorul organizatiei, au probleme in a le comunica consumatorilor rezultatele obtinute. Pe de alta parte, McDonald's, GE si Coca- Cola au obtinut scoruri mai mari in ceea ce priveste perceptia si scoruri mai mici in privinta performantelor, ceea ce inseamna ca imaginea lor de branduri puternice le este de ajutor si in acest domeniu.</p> <p> </p> <p> <strong>TOYOTA, 3M SI SIEMENS, CAMPIONII SUSTENABILITATII VERZI</strong></p> <p> Tehnologia integral hibrida este cea care are o contributie cheie la performantele ecologice ale companiei Toyota. De la lansarea din 1997, modelul Prius, aflat acum la a treia generatie, a contribuit substantial la vanzarile de vehicule hibrid Toyota si Lexus, ce totalizeaza 3,2 milioane de unitati la nivel mondial. In 2010, Toyota a introdus tehnologia hibrida si pe vehiculul compact Toyota Auris, produs la fabrica din Marea Britanie.</p> <p> </p> <p> Gama Prius va fi extinsa in curand cu modelul de sapte locuri Prius +, precum si cu vehiculul ce va reprezenta un pas important in evolutia Toyota si desavarsirea filozofiei sale, Prius Plugin Hybrid, ce va fi lansat in 2012. Avand o strategie pe termen lung in ceea ce priveste abordarea sustenabila a tuturor operatiunilor sale, Toyota dezvolta o serie de initiative in Europa, printre cele mai recente numarandu-se un perete solar la fabrica Toyota din Valenciennes (Franta), un panou solar la scara instalat la fabrica din Derbyshire (Marea Britanie) si o instalatie cu doua turbine de vant la Centrul de Logistica Toyota din Zeebrugge (Belgia). Din acest an, Toyota Romania s-a alaturat proiectului “Let's Do It, Romania!”.</p> <p> </p> <p> Astfel, din 4 august, Toyota Romania contribuie la realizarea hartii nationale a deseurilor si ofera timp de o luna de zile echipei “Let's Do It, Romania! un autoturism Toyota Prius. Angajatii Toyota Romania vor participa la curatenia nationala din 24 septembrie si vor beneficia de un training de comportament eco realizat cu sustinerea echipei “Let's Do It, Romania!”. Potrivit Ioanei Marinescu, PR & Events Manager la Toyota Romania, vanzarile de modele hibride sunt in crestere. In total, in perioada ianurie – iulie 2011, in Romania s-au comercializat 23 de vehicule Toyota (Prius si Auris hibrid) si 26 de vehicule Lexus hibrid, in timp ce anul trecut s-au vandut 14 unitati Toyota sI 23 de unitati Lexus, vehicule cu propulsie hibrida. 3M este o companie recunoscuta ca lider in domeniul protectiei mediului.</p> <p> </p> <p> Catalin Velescu, director general al 3M Romania, aminteste faptul ca inca in 1975 compania a lansat programul revolutionar 3P – Pollution Prevention Pays (Prevenirea Poluarii e Profitabila), conceptul ramanand valabil pana astazi. Conceptul, care spune ca eliminand poluarea la sursa se economisesc resurse, a stat la baza a peste 8.500 de programe de protectie a mediului in care au fost implicati 8.600 de angajati din SUA, Marea Britanie, Franta, Germania, Suedia, prevenind eliminarea a peste 1,2 miliarde de kilograme de poluanti si economisind 1,4 miliarde de dolari. Printre alte realizari se numara: reducerea cu 95% a emisiei de compusi volatili, reducere cu 54% a emisiei de gaze cu efect de sera; reducerea cu 61% a deseurilor solide; reducerea cu 39% a consumului de energie in SUA. Scotch-Brite are o gama extinsa de produse BIO pe categoriile bureti si lavete. La nivel local insa compania este inca in faza de testare a pietei. Notitele adezive reciclate Post-it au fost introduce si pe piata din Romania inca din 2009.</p> <p> </p> <p> Notitele adezive Post-it, care in 2011 implinesc 30 ani de la lansarea in Europa, au fost inca de la inceput reciclabile. Aproximativ 40% din cifra de afaceri a Siemens este generata de proiectele de tip green. Dupa cum declara Dan Santimbreanu, Head of Corporate Communication Siemens, compania asimileaza conceptul de sustenabilitatea in toate tarile in care activeaza. In Romania, Siemens a organizat Campania Siemens Amazing Race – o competitie intre trei echipe de bloggeri care s-au duelat intr-un concurs asemanator celebrului format international. Au vizitat locatii Siemens sau proiecte sustenabile pe care compania le-a realizat pentru clientii sai pentru a ridica gradul de notorietate in ceea ce priveste importanta planificarii pe termen lung a oricaror solutii de dezvoltare a infrastructurii. Intreg traseul, ce a vizat opt orase, timp de cinci zile, a fost realizat cu autoturisme eco</p> <p> </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz