Stiri

Cine cumpără apartamente în nordul Capitalei. Majoritatea alege 3 camere

Reading Time: 4 minute

O analiză realizată de North Bucharest Investments, arată că apartamentele de 3-4 camere și casele sunt căutate de 70% dintre cei care vor să locuiască în zona de Nord a Bucureștiului, iar 85% dintre cei care optează pentru o investiție care să le genereze câștiguri generoase din închiriere sau revânzare, optează pentru 2 camere și garsoniere.

Profilul clienților care cumpără pentru a locui


În zona de Nord a Bucureștiului, 70% dintre clienți caută locuințe cu 3 și 4 camere sau case cu etaj, în zonele Pipera și Tunari. Cumpărători sunt în general familiile cu 1 sau 2 copii, care nu depind de mijloacele de transport în comun și sunt interesați de proprietăți care să aibă și terase sau balcoane spațioase. Aceste locuințe sunt solicitate la etaje intermediare, care oferă priveliști către zone liniștite.
Un alt segment important, reprezentat de 25% dintre clienții North Bucharest Investments, preferă apartamentele cu două camere. Familiile tinere și fără copii, sunt principalii clienți ai acestor categorii de imobile, care preferă ca locuințele să fie situate la etaje superioare și aproape de mijloace de transport public, în special metrou, dar și de mall-uri, săli de sport și clinici medicale.


Restul de 5% dintre clienți optează pentru garsoniere, preferabil situate lângă stații de metrou. Clienții de garsoniere sunt în general tinerii singuri, care sunt veniți în București pentru studii sau anumite locuri de muncă.


„Nordul Bucureștiului este cea mai căutată zonă pentru achizițiile imobiliare din categoria premium și lux, datorită diversității și atractivității ofertei. 70% dintre clienții noștri caută locuințe luminoase și spațioase, cu suprafețe între 75 și 150 de mp.
În cazul apartamentelor este foarte apreciat confortul oferit de terasele și balcoanele spațioase, care ajung în unele cazuri și la 40 mp, iar pentru categoria case, în topul solicitărilor sunt grădinile de peste 100 mp.
Profilul clientului interesat de Nordul Capitalei, arată de fapt diversitatea și atractivitatea ofertei imobiliare, dar și facilitățile de infrastructură, de transport, de educație din zonă,” declară Andreea Nicolae, Director pentru relația cu clienții, North Bucharest Investments.

Profilul clienților care cumpără pentru investiție


Pentru investiții, zona de Nord a Bucureștiului este foarte atractivă pentru randamentele generoase oferite de proprietățile din dezvoltările imobiliare de aici.


Cele mai solicitate locuințe în scop investițional sunt apartamentele cu două camere, cu suprafețe începând de la 52 mp. Acestea reprezintă 60% din cererea investitorilor, care pun accent și pe proximitatea proiectelor față de mijloacele de transport public (maxim 5 minute), mall-uri și centre medicale.


25% din cererea pentru investiții este pentru garsoniere – atât pentru închiriere pe termen lung, cât și pentru revânzarea acestora. Majoritatea clienților investitori caută studiourile pentru închiriere, datorită rentabilității oferite de acestea.


Apartamentele cu 3-4 camere și penthouse-urile sunt căutate de 15% din clienții care cumpără în scop investițional, care urmăresc închirierea pe termen lung în ansambluri premium.

Profilul Clienților Online


Interesul pentru locuințele din Nordul Capitalei este unul crescut și pentru cei care stau acum în afara României.


“La începutul conflictului din Ucraina, am observat un val de solicitări din această țară. Cu toate acestea, în ultimul an, am înregistrat o creștere a căutărilor din Europa de Vest, în special din partea românilor stabiliți în țări precum Germania, Israel, Regatul Unit, Moldova, Statele Unite ale Americii. Sunt clienți care doresc să investească în România datorită câștigurilor generoase produse de închirierea proprietăților,” spune Vlad Musteață, CEO al North Bucharest Investmets.


Analiza profilului clienților care caută pe internet oferte de imobile relevă că majoritatea căutărilor sunt făcute de femei (63%), în timp ce bărbații reprezintă 37%.


Vârsta medie a clienților care caută locuințe online variază în funcție de tipul de proprietate căutată: pentru proprietățile cu bugete mai ridicate, vârsta medie este de 35-44 de ani, iar pentru apartamentele cu 1-2 camere, vârsta medie este de 18-23 de ani.


La capitolul vânzări, North Bucharest Investments a înregistrat anul acesta o creștere notabilă a vânzărilor de la o lună la alta. Doar în luna Mai au fost 128 de tranzacții finalizate, comparativ cu 51 de unități vândute în luna similară a anului trecut. Creșterea de 150% a venit și ca urmare a creșterii portofoliului de proiecte și a faptului că sunt aleși parteneri cu istoric bun în piață.


North Bucharest Investments (NBI) este un grup de companii din segmentul imobiliar rezidenţial, ce activează pe două linii de business – activitate investiţională şi servicii de intermediere.
NBI Group a fost fondat în anul 2011, în Republica Moldova, de omul de afaceri Vlad Musteață, iar din vara anului 2022 a intrat și pe piața din România.
Grupul North Bucharest Investments a înregistrat peste 400 de tranzacții imobiliare în 2023, în ansambluri rezidențiale noi din zona de Nord a Capitalei. Doar în ultimul an, cifra de afaceri a companiei s-a dublat de la 20 de milioane de lei, la 42 milioane de lei.
NBI gestionează cele mai importante ansambluri rezidențiale din zona de Nord a Capitalei, iar activitatea companiei se diferențiază prin servicii dedicate de digital marketing, consultanță de vânzări cu experiență în vânzarea ansamblurilor rezidențiale noi și o comunicare customizată a ansamblurilor din portofoliu pe social media, toate acestea maximizând rezultatele de vânzări ale tuturor ansamblurilor rezidențiale din portofoliul companiei.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Moroccanoil a lansat în România gama de colorare a părului Color Rhapsody Ultimates și cea de îngrijire a scalpului

Moroccanoil, lider în îngrijirea părului inspirată de puterea uleiului de argan, a lansat în România noua gamă de colorare profesională…

2 ore ago

Proiectul „Culture & Cultures. Connecting the Dots” lansează turul audio al satului Biertan de Ziua Patrimoniului Mondial UNESCO în România

Asociația Designers, Thinkers, Makers continuă și în 2024 programul său complex, pe termen lung, dedicat revitalizării culturale, realizând alături de…

2 ore ago

Studiu Offerista: 72% din români sunt îngrijorați de creșterea prețurilor și vor aloca un buget mai mic per achiziție de sărbători

Sărbătorile sunt prilej de întâlniri cu cei dragi, dar și una dintre cele mai intense perioade de cumpărături de pe…

3 ore ago

Vodafone și Oxygen câștigă distincțiile Comunicatorul anului în gaming și Agenția anului la Gaming Video Awards 2024

Gaming Video Awards, competiția care premiază cel mai bun conținut video de gaming pe care streamerii și brandurile îl creează…

3 ore ago

București, gazda unei noi ediții a evenimentului „Inspiring Women in Business”

La French Tech București anunță organizarea celei de-a treia ediții a evenimentului „Inspiring Women in Business”, care va avea loc…

3 ore ago

HOTT – un nou partener creativ de business pe segmentul influencer marketing

Lansarea diviziei de influenceri HOTT – House of Talents & Trends readuce în prim-plan statutul influencerului în campaniile de comunicare.…

3 ore ago