Cinci servicii de telemedicină dacă ai nevoie de un medic pe durata stării de urgență
Reading Time: 5 minuteDacă înainte de izbucnirea pandemiei, discuțiile despre telemedicină păreau oarecum mai de domeniul SF-ului, astfel de servicii își dovedesc acum aplicabilitatea și mai ales utilitatea mai mult ca niciodată. Iată cinci platforme de telemedicină la care puteți apela în această perioadă în cazul în care aveți nevoie să consultați un medic.
(1) CLINICA VIRTUALĂ REGINA MARIA
Regina Maria a lansat în parteneriat cu Microsoft România o platformă de consultații medicale online. Serviciul de telemedicină s-a adresat inițial doar abonaților clinicii, ulterior acesta devenind disponibil pentru toți pacienții Regina Maria, abonați sau neabonați.
Cum funcționează?
Serviciul poate fi accesat de către abonați fără niciun cost suplimentar, conform abonamentului, direct din aplicația ”Contul meu”, atât din browserul calculatorului, cât și din aplicația mobilă, dar și de cei care nu sunt abonați.
Pacienții pot face programarea online de pe desktop sau aplicația mobilă, dar și prin Call Center, aceasta fiind ulterior confirmată printr-un e-mail cu o invitație de întâlnire pe aplicația Teams. Discuția cu medicul are loc prin Microsoft Teams, aplicație care se poate descărca gratuit înainte de consultație.
La ora stabilită, atât medicii cât și pacienții vor intra în întâlnire, pe Teams, pentru o experiență față-în-față în timp real, doar dând click pe linkul din invitație. Integrarea cu aplicația Medis asigură că datele personale ale pacienților rămân sigure, protejate și actualizate la zi.
Consultațiile online sunt urmate de un raport medical complet care conține, după caz, și indicații de tratament acceptate în farmacii pentru procurarea rețetelor prescrise. Consultația este salvată în dosarul medical al abonatului, asigurând astfel continuitatea urmăririi medicale a pacientului.
În prezent, serviciul beneficiază de disponibilitatea a peste 500 de medici, din numeroase specialități precum medicină internă, gastroenterologie, ORL, endocrinologie, pediatrie, dermatologie, psihologie pediatrică și consiliere nutriție.
(2) MEDICENTRUM
Medicentrum este o platformă creată în 2019 de dr. Horațiu Ioani, neurochirurg, cu o experiență de 3 ani în telemedicină. El s-a întors să profeseze în România după ce timp de 7 ani a lucrat în Marea Britanie. Platforma oferă acces la peste 120 de specialiști care acoperă toate specializările medicale.
Cum funcționează?
Medicii își creează cont și sunt validați, iar pacienții trebuie doar să completeze un formular.
Timpul mediu de răspuns în acest moment la Medicentrum pentru orice solicitare este de 36 de ore. Prețul pentru o evaluare medicală variază între 50 lei și 350 lei, în funcție de specializarea medicală dorită.
Un pacient va primi îndrumarea către un specialist de la medicul său de familie. Dacă el nu are un medic de familie sau nu îl poate contacta, pe Medicentrum poate găsi un medic de familie care sa îl consilieze.
(3) DOCLANDIA
Este cea mai mare platformă de telemedicină din România, aceasta având capacitatea de a susține simultan peste 100.000 de sesiuni consult pacient-medic. Platforma este fondată de Matei Țiboc.
Cum funcționează?
Atât medicii, cât și pacienții, își pot deschide un cont gratuit în platformă. Pacienții vor plăti doar vizitele pe care le solicită la orice specializare, în funcție de patologie și simptome, însă medicii înregistrați pe platformă pot oferi consultații virtuale pro-bono pacienților, la alegerea lor. Utilizatorii pot crea profiluri medicale pentru fiecare membru al familiei lor, istoricul medical fiind accesibil oricând de pe propriul smartphone. În plus, spitalul online Doclandia oferă posibilitatea pacienților de a salva în contul personal vizitele video, astfel încât acestea să poată fi revăzute oricând este nevoie.
Tehnologia din spatele Doclandia respectă standardele HIPAA (The Health Insurance Portability and Accountability Act), ceea ce oferă standarde înalte de securitate, fiind special destinată industriei medicale, față de alte platforme care permit comunicarea video, dar care nu sunt dedicate telemedicinei și care nu acoperă toate nevoile utilizatorilor, inclusiv securitatea informațiilor, foarte importantă în acest domeniu. Toate vizitele în platforma Doclandia.ro sunt securizate și encriptate, la aceste informații având acces doar pacientul și medicul lui.
În ceea ce privește procedura de înscriere, după verificarea autenticității profesiei în platformă, medicii nou înrolați pe Doclandia.ro trebuie doar să își selecteze orarul de lucru și tariful perceput pentru vizită. Într-o singură săptămână în a doua jumătate a lunii martie, peste 100 de medici și-au deschis cabinete online în spitalul virtual Doclandia.
Doclandia a anunțat că-și oferă gratuit serviciile sale tehnologice Guvernului României, în special Ministerului Sănătății, pe perioada stării de urgență, pentru a fi utilizată de către toți medicii români.
(4) MEDIC CHAT
Aplicația Medic Chat a fost lansată în urmă cu trei ani, de către doi foști absolvenți ai Facultății de Automatică și Calculatoare din București, care după ce și-au continuat studiile în UK, au revenit în țară pentru a lansa acest start-up. Ideea e apărut dintr-o problemă personală: căutau soluții online pentru a obține o a doua opinie medicală. Neexistând încă o astfel de aplicație în România, au ales să o construiască.
Cum funcționează?
Serviciul funcționează pe bază de întrebare-răspuns text, iar doctorii răspund în mai puțin de 24 de ore. Pentru fiecare doctor sunt prezentate informații profesionale precum studii, experiență, dar și calificative din partea altor utilizatori. Discuțiile prin intermediul aplicației sunt confidențiale, cunoscute doar de către utilizator și medic.
În acest moment pe platformă sunt disponibili peste 80 de medici din 26 de specialități, printre care: medicină de familie, ginecologie, dermatologie, cardiologie, urologie, ORL, pediatrie, etc.
(5) SERVICIU COMUN MEDLIFE ȘI SIGNAL IDUNA
Aceste serviciu de consultanță medicală la distanță pune la dispoziția asiguraților Signal IDUNA mai multe specialități – medicină generală, medicină internă, pneumologie, ORL, cardiologie, dermatovenerologie, endocrinologie, gastroenterologie, ginecologie, neurologie, pediatrie etc.
Asigurații pot accesa serviciul telefonic și online. Se pot programa în Call Center iar sedința de consult va avea o durată medie de 20 minute și va consta într-o discuție cu medicul specialist, pentru evaluarea stării de sănătate a asiguratului și recomandări pentru investigații suplimentare, dacă este necesar.
Reprezentanții SIGNAL IDUNA recomandă în această perioadă efectuarea solicitărilor direct în aplicația Signal Care Assistant sau în Call Center, apelând 0219910.
UPDATE:
(6) ASIROM & TELIOS
Asirom a lansat pe 25 martie anul acesta primul serviciu de hotline medical pe piața asigurărilor din România. Beneficiul poate fi atașat la asigurarea de sănătate corporate și înseamnă asistență medicală online și telefonică, ușor accesibilă de oriunde și oricând pentru toți asigurații care au acest serviciu.
Sunt disponibile 13 specialități medicale, 24h din 7.
Cum funcționează?
Hotline-ul medical este oferit prin intermediul unui parteneriat cu Telios, primul jucător de pe piața telemedicinii din România. Pentru accesarea serviciilor, asigurații au la dispoziție două modalități: online sau telefonic. Se înregistrează, spun ce problemă medicală au și sunt puși în legătură cu un medic sau specialist (în funcție de nevoia pe care o au), primesc sfatul de care au nevoie și pot rămâne în contact cu specialistul. În cazul accesării telefonice, se va intra în legătură cu un medic și se pot accesa două specialități medicale: medicină generală și pediatrie.
Pentru cei care accesează serviciul online, sunt disponibile 13 specialități medicale, disponibile non-stop: medicină generală, pediatrie, cardiologie, stomatologie, ginecologie, dermatologie, kinetoterapie, psihiatrie, psihiatrie pediatrică, farmacie, fitness, nutriție și psihologie.
În plus, Telios oferă și serviciul de „Second Opinion”, pentru care colaborează cu compania de telemedicină eDocAmerica din Statele Unite.
Un studiu efectuat de Telios arată ca 70% dintre vizitele medicale pot fi rezolvate printr-un hotline medical.
(7) ARCADIA
Furnizorul de servicii medicale Arcadia, cea mai mare rețea privată de sănătate din regiunea Moldovei, a lansat serviciul de telemedicină ArcadiaLine. Pacienții pot discuta cu medicul specialist de care au nevoie, pentru a obține răspunsuri certificate la întrebări pe diverse probleme medicale – de la afecțiuni cronice care necesită monitorizare zilnică, nelămuriri legate de schema de tratament recomandată pentru un diagnostic recent, ajutor medical pentru familie și până la simptome noi cu care aceștia se confruntă.
Cu ajutorul acestui sistem, persoanele care au nevoie de asistență medicală au posibilitatea de a intra în contact direct cu unul dintre cei 100 de profesioniști din peste 40 de specialități medicale disponibile în rețeaua Arcadia.
Care sunt pașii pentru accesarea acestui serviciu?
- Programează o discuție cu unul dintre medicii Arcadia la numărul 0232920, Call Center Arcadia, unde consilierii Arcadia pot oferi detalii despre specialitățile și medicii disponibili, dar și tarifele aferente serviciilor solicitate
- Transmiți documentele personale medicale și vezi care este modalitatea prin care îți poți transfera dosarul medical în clinica unde ți-ai programat consultația telefonică;
- Intri în legătură telefonică cu medicul, conform programării, iar la finalul discuției primești recomandarea sau schema de tratament prescrisă de doctor.
- Verifică e-mail-ul pentru a te asigura că ai primit recomandarea specialistului și urmează, mai departe, instrucțiunile acestuia.
Foto: © Piotr Adamowicz | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz