Cinci recomandări pentru branduri în criza Covid-19
Reading Time: 3 minuteKantar continuă să analizeze comportamentul consumatorilor din peste 50 de țări ale lumii, inclusiv România, și vine cu câteva recomandări pentru branduri în această perioadă.
(1) Păstrați lumina aprinsă, dar tineți cont de context
Una dintre principalele recomandări ale specialiștilor Kantar este: “continuați să comunicați”. Conform studiilor recente, doar 8% dintre persoane așteaptă ca brandurile să reducă/oprească reclamele la nivel global, iar în Romania, în al doilea val al studiului pe acestă temă, procentul a scăzut de la 6% la 4%. În plus, publicul din fața ecranelor este în creștere în toate categoriile de țări, inclusiv în România.
”Stingerea luminii prin tăierea radicală a costurilor cu publicitatea este riscantă pe termen lung” declară analiștii Kantar.
“Mai mult, mărcile ar trebui să aibă în vedere că, prin comunicare bine făcută, își construiesc premisele pentru a ieși mai rapid din criză”.
Citește și Cum poți adapta conținutul reclamelor la contextul actual
(2) Pe măsură ce nivelul îngrijorării crește, asumați-vă rolul care vi se potrivește cel mai bine în a crea susținere și/sau confort emoțional
Cu câteva excepții, nivelul îngrijorării privind situația actuală tinde să se intensifice atât în țările cu puține restricții (Polonia, Olanda, Canada etc), cât și în cele cu restricții severe (Italia, Spania, Franța). Nivelu rămâne stabil în China și extrem de ridicat, deși au început să se ridice restricțiile. Două țări care au pornit mai degrabă optimiste, pentru că la momentul culegerii primului val nu aveau restricții, respectiv Statele Unite – din prima categorie, și Marea Britanie – din a doua, înregistrează creșteri masive ale îngrijorării la un interval de două săptămâni (+21% în Statele Unite și +23% în Marea Britanie); în schimb, în Germania, unde îngrijorarea a fost moderata la început, aceasta stagnează.
Prin comparație, în România sunt cu 5% mai mulți oameni îngrijorați față de primul val al studiului, însă nivelul atins (80%) este foarte ridicat.
Îngrijorarea provine, în cea mai mare măsură, din nesiguranță financiară, iar optimismul privind remedierea rapidă a economiei începe să scadă la nivel global.
“Comunicările oficiale rămân în atribuțiile instituțiilor statului, însă informări și sfaturi de precauție sau soluții de a trece cu bine prin această perioadă pot fi preluate de către brandurile care au expertiză în această zona: fie că este vorba despre sfaturi financiare, fie că este vorba despre alimentatie, echilibru emoțional și exemplele pot continua”, spun experții Kantar.
“Loialitatea cere loialitate. Brandurile nu se pot aștepta la loialitate din partea clienților dacă nu le arată, și ele, că sunt loiale nevoilor lor”, adaugă aceștia.
Opinia conform căreia este esențial ca oamenii să fie pregătiți și bine informați este și pe lista priorităților românilor, însă principalul loc în clasamentul local este deținut de convingerea că trebuie să reacționăm împreună și că vom trece peste dacă rămânem uniți.
(3) Monitorizați așteptările românilor
În valul 1 al Barometrului Covid-19 Kantar (realizat în prima parte principalele așteptări veneau din ipostazele de angajați și cetățeni. În valul 2 (realizat în perioada 27-31 martie 2020) cresc așteptările din perspectiva de consumatori.
(4) Fiți la curent cu atitudinile românilor și cu ce fac pentru a-și păstra sănătatea mentală, pentru a le răspunde nevoilor curente, și urmăriți ce se întâmplă în țările în care se ridică restricțiile, pentru a fi cu un pas înainte
Atât țările cu restricții puține, cât și cele cu restricții severe sunt cel mai afectate de constrângerile legate de: părăsirea domiciliului, de senzația de libertate și de interacțiunea socială.
În România, printre cele mai importante dificultăți de gestionat se află pierderea senzației de siguranță.
În topul măsurilor adoptate de români pentru păstrarea sănătății mentale se află aceleași două activități adoptate și de către locuitorii altor țări: mai mult somn și mai mult citit.
(5)Țineți pasul cu schimbările de comportament pentru abordări tactice sau strategice
Unele dintre schimbările de comportament în această perioadă pot fi contextuale, însă unele – așa cum indică primele semne din China – pot fi de durată.
48% dintre locuitorii țărilor cu puține restricții au încercat rețete noi în această perioadă, procentul fiind mai ridicat în cazul celor cu restricții severe (57%).
În timp ce unele categorii de cheltuieli sunt puse pe lista de așteptare, cresc altele care aduc avantaje imediate în perioada izolării.
Sunt, însă, și câteva categorii care – cel mai probabil – vor rămâne pe listele cumpărătorilor pe termen mai lung.
Rezultatele primelor două valuri ale Barometrului Covid-19 au la bază cel mai extins studiu sindicalizat de acest fel din lume, realizat pe mai mult de 45.000 de persoane (1.800 doar în România) din peste 50 de țări. Datele celui de-al doilea val al studiului au fost culese în perioada 27-31 martie 2020.
Foto: © Peshkova | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz