Cinci pași pentru un magazin inteligent
Reading Time: 3 minuteMarius Coman, IoT Country Sales Director,Vodafone România a vorbit la ziua dedicată inovației din cadrul Zilelor Biz despre soluțiile pentru un magazin smart.
De câte ori ați intrat într-un magazin cu gândul să cumpărați un anumit produs, dar acesta nu mai era pe rafturile magazinelor? Sau să pierdeți prea mult timp la o coadă? Ori să stați minute întregi în fața unui raft cu vinuri și să nu știți pe care dintre ele să le alegeți? Dacă răspunsul la aceste întrebări este „de prea multe ori” atunci este bine să știți că toate aceste neplăceri cu care vă confruntați în orice magazin vor dispărea complet în scurt timp și toate acestea datorită Internet of Things (IoT). Poate că pare ceva de domeniul scenariilor de film științifico-fantastice, dar nu este deloc așa.
Marius Coman, IoT Country Sales Director la Vodafone Romania a prezentat, la ziua dedicată inovației din cadrul celei de-a optsprezecea ediție a „Zilelor Biz”, eveniment organizat de revista Biz, câteva soluții pe care le poate implementa operatorul de telefonie în orice magazin, pentru a-l transforma în smart supermarket. Un proiect pilot a fost deja demarat și în România de Vodafone, în parteneriat cu Mega Image, la magazinul companiei din Barbu Văcărescu.
„Consider să în viitor vom vorbi de IoT ca de un lucru absolut normal, folosit zilnic de toate companiile să ofere servicii mai bune, să creeze o afacere durabilă, să crească eficiența angajaților și să dea valoare relației pe care o construiesc cu clienții”, a spus Marius Coman, IoT Country Sales Director la Vodafone Romania în cadrul Zilelor Biz.
People counting
O soluție extrem de importantă care îi spune retailerului câți oameni au intrat în magazin și care sunt perioadele orare preferate de clienți. Funcția poate permite companiei să scadă numărul de ore de lucru al angajaților, sau să suplimenteze forța de muncă în anumite ore de vârf. Mai mult, funcția poate reduce costurile interne prin gestionarea mărfii în conformitate cu vânzările.
Retail Analtytics/ Demographics
Nu este suficient să știți doar câți clienți vă trec pragul magazinului și în care interval orar, ci și cine sunt aceștia, nu este așa? Cu informații despre vârsta și sexul clienților o companie își poate adapta conținutul în funcție de profilul cumpărătorului și îi poate sugera cu ușurință produsele pe care le caută sau oferte la produse de care ar putea fi interesat.
„Raftul inteligent” (monitorizarea automată a produselor pe raft)
Ați intrat vreodată în magazinul de la colțul blocului și nu ați mai găsit pâinea preferată sau fructe? Dacă răspunsul este unul afirmativ, atunci am o veste bună pentru voi. În scurt timp, această neplăcere va fi de domeniul trecutului, pentru că un raft inteligent va transmite un semnal de alarmă de îndată ce produsele dintr-o anumită gamă nu mai sunt disponibile pe raft. „Clientul va găsi întotdeauna produsul pe care îl dorește în magazin, iar compania va crește vânzările”, spune despre beneficiile stock monitoring, Marius Coman.
Heat Map
O soluție care, cu ajutorul unor senzori întregistrează mișcarea clienților în magazin pe parcursul zilei, monitorizează cele mai aglomerate zone din magazine astfel încât angajații pot optimiza magazinul și marfa pe rafturi pentru a evita crearea unor zone aglomerate. Mai mult, o astfel de soluție poate îmbunătăți experiența clienților, pe care îi poate ajuta să găsească mai repede cele mai populare produse din magazin și poate ajuta compania să reamenajeze mai bine spațiul ca să ofere o experiență mai bună de cumpărare.
Client assist
Similar unui buton de la bordul avionului, care cheamă însoțitorul de zbor, funcția de „client assist” poate fi deservită de o serie de butoane instalate în mai multe puncte de interes din magazin, de la care un client poate chema în timp real un angajat al magazinului atunci când are o întrebare sau are nevoie de anumite informații. Nu numai că este ușor de instalat, dar este și extrem de utilă pentru îmbunătățirea experienței cumpărătorilor și gestionarea cu feedback-ul negativ. Mai mult, soluția propusă de Vodafone poate crește vânzările companiei, poate duce la atragerea de clienți noi, dar și la fidelizarea cumpărătorilor.
Mai multe detalii despre soluțiile de IoT oferite în România de Vodafone, găsiți aici
Zilele Biz se desfășoară între 11 – 15 noiembrie, la Diverta Lipscani și astăzi are loc Ziua Inovației. Programul complet al zilei, aici.
Conceptul ediției din acest an a Zilelor Biz vine cu o premieră în domeniul conferințelor de business: Magazinul Diverta Lipscani se deschide timp de o săptămână, pe parcursul zilei, exclusive pentru participanții evenimentului. Serile Diverta continuă după conferință, când magazinul își prelungește programul până la ora 00:00.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz